Sampo võtab madalate hindadega turgu

Katrin Kurss 23. juuli 2001, 00:00

Internetiportaali U-Plaza andmetel on Sampo Panga kliendi aastane kulu tavalistele pangateenustele, nagu deebetkaart, internetipank, telefonipank, otse- ja püsikorraldus, teistest pankadest kaks kuni kolm korda väiksem.

Kliendil, kes teeb kuus kaks ülekannet internetipanga kaudu, ühe telefonipanga kaudu, maksab kaks arvet otsekorraldusega ja ühe püsikorraldusega, kulub Sampo pangas aasta jooksul teenustasudeks 180 krooni. Samu operatsioone sooritav Hansapanga klient peab aastas pangale loovutama 582 krooni.

Sampo Panga juhatuse esimees Härmo Värk ei eita, et madalad hinnad aitavad pangal turuosa suurendada. ?Meie eesmärk on olla jaepanganduses konkurentsivõimeline ja ei saa eitada, et viimasel ajal on kliente juurde tulnud.?

Värk lisas, et ainult hinnaeelis ei ole tähtis ning pank taotleb siiski pikaajalist kliendisuhet.

Uuel aastal kehtima hakkavate teenustasude väljatöötamine pangas käib. Muutusi tuleb seni tasuta olnud sularahaautomaatide ristkasutuse hindades. Sampo personaal- ja jaepanganduse divisjoni direktor Margus ?uravljov ütles, et pank soovib elektrooniliste kanalite hinda ka edaspidi soodsana hoida.

?uravljovi teatel on eraklientide juurdekasv keskmiselt 600 inimest kuus, ärikliente lisandub kuus 150 ringis. Sampo on selle aasta esimeses kvartalis kasvatanud oma hoiuste turuosa 1,3%, laenude osa 0,9% ja varade mahtu 0,5%.

Arvelduskonto omanikuks saab Sampo Pangas tasuta, samas kui Hansapank ja Ühispank võtavad selle eest 30 krooni. Seni on tasuta ka ülekanded Sampo internetipangas ja raha väljavõtt ükskõik millisest sularahaautomaadist.

Merita Pank, kes samuti ise sularahaautomaate ei oma, küsib raha väljavõtu eest 5 krooni korralt.

Härmo Värgi sõnul võimaldab Sampol soodsaid hindu kehtestada teistest pankadest erinev kulude struktuur, näiteks kontoreid on Sampol teistest oluliselt vähem.

Margus ?uravljov lisas, et osa teenuste hinnad on Sampos pikka aega muutumatuna püsinud, samas kui teised pangad on hindu tõstnud.

Trigon Marketsi peaanalüütiku Toomas Reisenbuki hinnangul peegeldab teenustasude tase konkurentsi vähesust. Madalad teenustasud on üks tee, kuidas turuosa võita, ütles Reisenbuk.

Madalaid hindu Sampol reklaamida kavas ei ole. ?uravljovi sõnul on Sampo keskmisel kliendil Hansa- ja Ühispanga omast veidi rohkem deposiite ja laene. Suuremat tähelepanu on pööratud laenu- ja hoiustamisvõimaluste tutvustamisele konkreetsetele kliendigruppidele.

Üksikute toodete lõikes analüüsides võib mõni teenus tõepoolest kahjumis olla, nentis Värk, ent hindamise aluseks on kliendi kasumlikkus tervikuna.

Hansapangalt ei õnnestunud Sampo teenuste hindade kohta kommentaari saada. Hansapank ei kommenteeri konkurentide äritegevust, öeldi Äripäevale panga avalike suhete osakonnast.

Hansapangal teenustasude muutmist lähiajal kavas ei ole. Eri kanalid teenuste tarbimiseks ning teenustasude diferentseeritus peaks andma igale kliendile võimaluse valida just talle sobiv kanal, teatas Hansapank.

Ühispanga avalike suhete juht Evelin Pull ütles, et Ühispangal pole teenuste hindade muutmist lähiajal kavas.

Raadio ettevõtlikule inimesele

Äripäeva raadio 92.4

Hetkel eetris

Kava

    Vaata kogu kava
    Äripäev https://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
    25. November 2011, 11:44
    Otsi:

    Ava täpsem otsing