Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Lennureisijate arv Baltimaades suureneb

    Selle aasta esimese kuue kuuga on nii Tallinna, Riia kui Vilniuse lennujaam teenindanud peaaegu võrdselt ligikaudu 300 000 reisijat. Kõige enam on reisijatevedu suurenenud Vilniuses ? 14%, Riias 9 ja Tallinnas 5,4%.
    Tallinna ja Riia lennujaam on mõeldud rohkem kui miljoni reisija teenindamiseks aastas, ent möödunud aastal läbis mõlemat lennujaama vaid umbes 600 000 reisijat.
    ?Riia lennujaama uue terminali planeeritud reisijate läbivool on 1,3 miljonit reisijat aastas ja ma usun, et saavutame selle tulemuse lähema kümne aasta jooksul,? ütles riikliku osaühingu Rahvusvaheline Lennujaam Riga president Dzintars Pomers.
    ?Riia on kujunemas Baltikumi keskuseks ja lennujaamal on potentsiaali,? ütles Tallinna lennujaama turundusdirektori asetäitja Sven Ratassepp. ?Pole imestada, kui Riia läheb reisijate arvu poolest Tallinnast ette.?
    Tallinna lennujaama arengukava näeb ette reisijate arvu kasvu 1,4 miljonini aastaks 2015. Keskmiseks klientide arvu kasvuks aastas prognoosib Tallinna lennujaam 5?7%.
    Tallinna lennujaam vastselt renoveeritud Riia Lennujaama konkurentsi ei karda, sest klientide arvu määrab lennujaama asukoht, ütles Ratassepp. Lennujaama teeninduspiirkonnaks loetakse ala, mis jääb 2?3tunnise autosõidu raadiusse, mistõttu pole karta, et Riia lennujaama uue reisijateterminali valmimine Tallinna lennujaama kliente vähendaks.
    Asukohast tulenevalt hindas Ratassepp kõige suuremaks Vilniuse lennujaama potentsiaali, seda näitab ka reisijate arvu rohkem kui 10protsendiline kasv selle aasta esimesel poolel.
    Kaubaveo osas on sel aastal suurima, 21protsendilise tõusu teinud läbi Riia lennujaam, samas kui kauba transport Tallinna lennujaamas on vähenenud 6,8 ja Vilniuse lennujaamas 12,6%.
    Sven Ratassepa sõnul on Tallinna Lennujaamas kõik kaubaveoks vajalik olemas, paraku oleneb transpordivahendi valik kauba iseloomust ja enamik kaupa tuuakse Eestisse merd või maad mööda.
    Riia lennujaama senise hoone rekonstrueerimine ja kahekorruselise 5100ruutmeetrise üldpinnaga hoone ehitus läks maksma 405 miljonit krooni.
    Ehitustöid rahastati peamiselt kahest laenust. Möödunud aasta mais laenas 156 miljonit krooni European Investment Bank, käesoleva aasta märtsis sõlmiti laenuleping 178,5 Parex Bankiga.
    Lennukisse pääsuks ehitati viis uut silda, samuti renoveeriti perrooni ja ruleerimisteed.
    Lennujaama moderniseerimise projekti töötas välja Läti arhitektuuribüroo Arhis, suuremad teostajad olid Läti ehitusfirmad PBLC ja ACB, alltöövõtjatena oli kaasatud 35 firmat, neist ka üks Eesti firma ? AS Metus-Est.
    11 lennukompaniid teevad Riia lennujaamast regulaarlende 16 Euroopa linna. Suurim reisijate vedaja on 44 protsendiga Läti firma Air Baltic, järgnevad Finnair 10, British Airways 9 ja Lufthansa 8 protsendiga.
    Riigile kuuluv osaühing Rahvusvaheline Lennujaam Riga pakub lennukite ja reisijate täielikku teenindust aastast 1991. Lennujaama käesoleva aasta esimese poole käive oli üle 110 miljonit krooni ja võrreldes möödunud aastaga kasvas see 5%. Möödunud aastal maksis lennujaam riigieelarvesse 25,5 miljonit krooni.
    Tallinna lennujaama renoveerimiseks kulus 351 miljonit krooni. Uus reisijateterminal avas uksed 1999. aasta lõpus.
    Tallinnast väljuvad regulaarsed lennud 13 sihtkohta, lennuliine teenindab 8 firmat. Üle poole, 51% Tallinna lennuliiklusest korraldab Estonian Air, järgnevad Finnair 26% ja SAS 11%.
    Tallinna lennujaam sai möödunud aastal 151 miljoni kroonise käibe juures kaheksa miljonit krooni kahjumit, ettevõtte ärikasum oli 32 miljonit krooni. Sven Ratassepa sõnul tingis kahjumi 1994. aastal lennuraja rekonstrueerimiseks võetud dollarilaenu tagasimaksete kallinemine USA dollari kursi tõusu tõttu Eesti krooni suhtes. 2001. aastaks prognoosib ettevõte 178 miljoni kroonise käibe juures 20 miljonit krooni kasumit.
    Ka Vilniuse lennujaama on kolme viimase aasta jooksul ümber ehitatud, järgnevalt vajavad remonti teed, hotell ja lennujaamaesine.
    Vilniuse lennujaamas opereerib 12 lennukompaniid, otselennud toimuvad kahekümnesse sihtkohta.
    ___________________________________________
  • Hetkel kuum
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Harju Elektri müügitulu kasvas, kuid kasum vähenes
Harju Elekter alustas aastat tagasihoidlikumate tulemustega võrreldes eelmise aastaga, kuid juhatuse sõnul oli esimene kvartal pikemas võrdluses siiski tugev.
Harju Elekter alustas aastat tagasihoidlikumate tulemustega võrreldes eelmise aastaga, kuid juhatuse sõnul oli esimene kvartal pikemas võrdluses siiski tugev.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Eesti üks paremaid juhte: uhke tunnistada, et olen palju vigu teinud “Juhi juttude” värskes saates Annika Arras
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
General Motorsi esimene kvartal ületas kõiki prognoose
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Raskustes Saksamaa ärikliima paraneb
Saksamaa ettevõtete sentiment on muutunud helgemaks, näidates kolmandat kuud järjest suurenenud kindlustunnet.
Saksamaa ettevõtete sentiment on muutunud helgemaks, näidates kolmandat kuud järjest suurenenud kindlustunnet.
Fazer tahab kogu Balti pagariäri Lätti kolida
Soome toidutootja Fazer kaalub oma Baltikumi pagaritööstuste liitmist üheks tootmisüksuseks Lätis.
Soome toidutootja Fazer kaalub oma Baltikumi pagaritööstuste liitmist üheks tootmisüksuseks Lätis.