Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Riigi mainekampaania ehk kuidas müüa Eestit
Riigi turundusprotsess ei erine ükskõik millisest muust toote või teenuse turundusest. Peamine eripära on vaid oluliselt keerulisemas ja tähtsamas ettevalmistusprotsessis, mis peab kaasama kõiki ühiskonnagruppe. Huvi mainekampaania vastu on ettevõtjate hulgas väga suur. Kes on hoolikalt järele mõelnud, saab aru, et iga ettevõtja kauba ja teenuse müümine eriti välisostjale sõltub väga palju Eesti tuntusest. Ja sellesse tuleb investeerida.
Eesti iga-aastane turunduseelarve peaks olema 30?50 miljonit krooni, mis tagaks normaalse arengu ja kasvu. Kõik Eesti suuremad firmad ja ettevõtted peaksid olema huvitatud selle toetamisest, kuid on selge, et riik peaks võtma selles tegevuses juhtiva ja suunaandva rolli enda kanda.
ettevõtlusorganisatsioonide riigi mainekampaaniat puudutavate ettepanekute väljatöötamises osalenud ärimees Tarmo Sumberg
___________________________________________
Riigi mainekampaania kümnetesse miljonitesse kroonidesse ulatuvad prognoositavad kulud tuleb kanda riigieelarvel.
Kampaania täpsema kondikava valmimisest võib rääkida alles aastavahetuse paiku, sest kogu protsess on pikk ja keeruline. Kindlasti tuleb arvestada väga erinevate riiklike institutsioonide, ettevõtjate ja ka laiema avalikkuse huvide ja arvamustega. Kas ja kuidas seda arvesse võtta, paralleelselt näiteks valitsuskomisjoni ja spetsialistide ümarlaua kaudu või ühise juhtgrupina, pole veel lõplikult otsustatud.
majandusministeeriumi nõunik Ülo Veldre
___________________________________________
Riigi mainekujunduses on tähtsam rahast ja mingitest projektidest meie inimesed. Lennart Meri on oma tegudega tekitanud ja parandanud Eesti riigi mainet rohkem, kui paarisaja miljoni krooniga on võimalik kusagilt osta. Rahastamise hulka saab arutada siis, kui on olemas konkreetne projekt. Heale projektile leiab alati finantseerimise.
Hansapanga juhatuse esimees Indrek Neivelt (ÄP 30.07.)