Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Leon Cupra ärritab kiirusefänne

    Pea iga autojuht, kelle mütsinokats keskmisest rohkem kaardus, tunneb suisa püha kohust foori tagant Leon Cupraga kõrvuti startides oma masinast viimanegi tahmapiisk välja pigistada. Ja ega Cupra juhil endalgi kergemat saatust ole. Kapoti alt kostva V6 möiratus on kui muusika autohuvilise kõrvadele ja on ju ikka nii, et kui kuuled meeldivat muusikat, keerad kohe valjemaks. Nii ka nelikveolise Cupraga sõidu puhul ? kohe mitte ei saa jätta vajutamata, kui kapoti all olevad 204 hobujõudu koos kõrvuhellitava mõminaga seda võimalust pakuvad.
    Seat Leoni senine nelikveoline tippversioon, Audi TT baasil ehitatud 180hobujõuline 1,8 Turbo Sport, ei jää kiirenduselt Cupra 2,8-liitrisele V6 mootorile palju alla. Kui esimesel kulub 100km tunnikiiruseni kiirendamiseks 7,7 sekundit, siis 204hobujõulisel Cupral (mille nimi tuleb sõnapaarist Cup Racing), on kiirendus vaid 0,4 sekundit parem ? 7,3 sekundit.
    Küll aga on oluline vahe nende mootorite pöördemomendis ja pöörete suuruses. Kui turbo efekt seisnebki peaasjalikult selja äkilises istmessesurumises, siis V6 on olemas igal ajahetkel. Pole erilist vahet, kas kuuekäigulise sportkäigukasti kang asub kolmandas, neljas või viiendas asendis, gaasi vajutades sööstab väike-keskklassi kuuluv kerge auto edasi ühtviisi tormakalt. Ja seda üsnagi pikalt, enne kui pööretepiiraja vastu tuleb. Turbomootori võimsus raugeb 5500 pöörde juures minutis, V6 aga kogub üha kasvavat jõudu kuni 6200 pöördeni välja. Ja mõistagi tippkiirus, mida meie teedel ei õnnestu niisama lihtsalt proovida: 1,8 Turbo maksimum saabub kirjade järgi 224 km juures, V6 astub 235ni. Nii et erinevusi nende kahe sportliku jõuallikate vahel on piisavalt ja proovisõidu põhjal võib öelda, et kui turbomootor sobib rohkem äkilist kiirendust nautivatele juhtidele, siis Cupra on märksa mitmekülgsem sõiduriist: kui vaja, saab temaga sõita tasa ja targu, kui vaja, saab selja hetkega istmesse vajutada.
    Mille poolest Cupra aga Turbost täielikult erineb, on atraktiivsus. Lisaks veelgi sportlikumale vedrustusele, 17tollistele kergmetallvelgedele, tõhusamatele piduritele ja muule tehnilisele osale on autole lisatud sportlikud põrkerauad, spoilerid, küljelaiendid, tuning-iluvõre jne, jne. Ka sisemus on sootuks teine: hõbedapõhjalised näidikud, Recaro nahkistmed ees ja taga, nahkrool, metallkattega pedaalid ja jalatugi, titaanivärvi keskkonsool ? lühidalt kõik, mis käib kaasas ühe tõelise sportautoga. Lisaks pikk loetelu lisasid ja lühendeid, mida silmaga näha ei ole: ABS, EBV, ESBS, ESP, Raintronicu vihmasensor, Climatronicu kliimaseade, neli turvapatja, puldist juhitavad elektriaknad ja topeltlukuga kesklukustus, elektriliselt reguleeritavad, köetavad ja kokkuklapitavad välispeeglid, isetumenev tahavaatepeegel, kompuuter, kaheksa kõlariga stereo, mille helikvaliteet paneb pead noogutama isegi tõelise melomaani. Kogu eelnev nimestik kuulub auto baasvarustusesse, mistõttu on selgemast selgem, et võileivahinna eest kogu seda kremplit omandada pole võimalik. Auto baashind on 389 900 krooni, mis ainsa võrdväärse auto, VW Golf V6 4 Motioniga võrreldes on esmapilgul vaat et kallimgi (Highline Golf 4 Motioni baashind on 349 900), kui aga rehkendada juurde Seati sportlik välimus ja lisaseadmed, kujuneb jõudude vahekord sootuks teiseks.
  • Hetkel kuum
Kairit Kall: kvantiteedimajandusest kvaliteedimajanduseks
Eesti võiks muutuda kvaliteetsete toodete ja teenuste keskuseks, kuhu tullakse õppima, kuidas paremini teha, kirjutab Kairit Kall arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Eesti võiks muutuda kvaliteetsete toodete ja teenuste keskuseks, kuhu tullakse õppima, kuidas paremini teha, kirjutab Kairit Kall arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Vaikne börsipäev viis S&P 500 indeksi uue rekordini
Suurele reedele eelnev kvartali viimane börsipäev kergitas S&P 500 indeksi vaikselt tänavu juba 22. rekordini.
Suurele reedele eelnev kvartali viimane börsipäev kergitas S&P 500 indeksi vaikselt tänavu juba 22. rekordini.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: nonii, tibulilled, kas tulete taas? Äripidaja intervjuu oma töötajatega
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks tuletas vahelduseks meelde ajakirjaniku ametit pidades omandatud intervjueerimisoskused ning usutles oma sõpru, kellega koos ta on osaühingut Suur M jooksutanud. On’s tal uuel hooajal putkas üldse kedagi peale tema enda?
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks tuletas vahelduseks meelde ajakirjaniku ametit pidades omandatud intervjueerimisoskused ning usutles oma sõpru, kellega koos ta on osaühingut Suur M jooksutanud. On’s tal uuel hooajal putkas üldse kedagi peale tema enda?
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Genka ettevõtlusest: valin vähem raha ja rohkem vabadust
Henry Kõrvitsa ehk artistinimega Genka sõnul pole raha tema jaoks kõige olulisem. Tähtsam on oma aeg ja võimalus seda meelepäraselt veeta.
Henry Kõrvitsa ehk artistinimega Genka sõnul pole raha tema jaoks kõige olulisem. Tähtsam on oma aeg ja võimalus seda meelepäraselt veeta.
Tippjuhi nipid: mida teha, kui töötaja tuleb palka juurde küsima, aga …
Kui töötaja, kes pole teistega võrreldes olnud nii silmapaistev, tuleb palka juurde küsima, siis oled sa juhina juba õige hetke probleemidest rääkimiseks mööda lasknud, rääkis Prisma Peremarketi Eesti maajuht Teemu Kilpiä.
Kui töötaja, kes pole teistega võrreldes olnud nii silmapaistev, tuleb palka juurde küsima, siis oled sa juhina juba õige hetke probleemidest rääkimiseks mööda lasknud, rääkis Prisma Peremarketi Eesti maajuht Teemu Kilpiä.
Jaanika Altraja: rohepöördes õnnestumiseks tuleb vähendada ebavõrdsust
Ühetaoline tulumaks ja madalad varamaksud mõjuvad tänapäeval dogmaatiliste jäänukitena, mis suurendavad ebavõrdsust ja pidurdavad rohepööret, kirjutab Jaanika Altraja arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis
Ühetaoline tulumaks ja madalad varamaksud mõjuvad tänapäeval dogmaatiliste jäänukitena, mis suurendavad ebavõrdsust ja pidurdavad rohepööret, kirjutab Jaanika Altraja arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis
Ameerika RAM – üks auto kõikideks sõitudeks
Igapäevaselt tööle, naisega ostlema, pojaga trenni, nädalavahetusel sõpradega erinevaid hobisid harrastama, sekka suvilaehitusega seotud sõidud – kõik need saab edukalt tehtud aasta pikapi tiitliga pärjatud suure ja jõulise RAMiga USCAR – Ameerika Autost.
Igapäevaselt tööle, naisega ostlema, pojaga trenni, nädalavahetusel sõpradega erinevaid hobisid harrastama, sekka suvilaehitusega seotud sõidud – kõik need saab edukalt tehtud aasta pikapi tiitliga pärjatud suure ja jõulise RAMiga USCAR – Ameerika Autost.
Suur reede raadios: Jüri Ratas Keskerakonna võimust pealinnas
Tallinnas on toimunud revolutsioon: üle kahe kümnendi püsinud Keskerakonna võim on otsas. Aga kas uus võimuliit leiab neljakesi ka ühisosa?
Tallinnas on toimunud revolutsioon: üle kahe kümnendi püsinud Keskerakonna võim on otsas. Aga kas uus võimuliit leiab neljakesi ka ühisosa?
Eestlane tõusis suure Soome börsifirma ärijuhiks
Varem Kristiine ja Rocca al Mare kaubanduskeskuseid juhtinud Helen Metsvaht läks omanikfirma Cityconi juhatusse ärijuhiks.
Varem Kristiine ja Rocca al Mare kaubanduskeskuseid juhtinud Helen Metsvaht läks omanikfirma Cityconi juhatusse ärijuhiks.