Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Leon Cupra ärritab kiirusefänne
Pea iga autojuht, kelle mütsinokats keskmisest rohkem kaardus, tunneb suisa püha kohust foori tagant Leon Cupraga kõrvuti startides oma masinast viimanegi tahmapiisk välja pigistada. Ja ega Cupra juhil endalgi kergemat saatust ole. Kapoti alt kostva V6 möiratus on kui muusika autohuvilise kõrvadele ja on ju ikka nii, et kui kuuled meeldivat muusikat, keerad kohe valjemaks. Nii ka nelikveolise Cupraga sõidu puhul ? kohe mitte ei saa jätta vajutamata, kui kapoti all olevad 204 hobujõudu koos kõrvuhellitava mõminaga seda võimalust pakuvad.
Seat Leoni senine nelikveoline tippversioon, Audi TT baasil ehitatud 180hobujõuline 1,8 Turbo Sport, ei jää kiirenduselt Cupra 2,8-liitrisele V6 mootorile palju alla. Kui esimesel kulub 100km tunnikiiruseni kiirendamiseks 7,7 sekundit, siis 204hobujõulisel Cupral (mille nimi tuleb sõnapaarist Cup Racing), on kiirendus vaid 0,4 sekundit parem ? 7,3 sekundit.
Küll aga on oluline vahe nende mootorite pöördemomendis ja pöörete suuruses. Kui turbo efekt seisnebki peaasjalikult selja äkilises istmessesurumises, siis V6 on olemas igal ajahetkel. Pole erilist vahet, kas kuuekäigulise sportkäigukasti kang asub kolmandas, neljas või viiendas asendis, gaasi vajutades sööstab väike-keskklassi kuuluv kerge auto edasi ühtviisi tormakalt. Ja seda üsnagi pikalt, enne kui pööretepiiraja vastu tuleb. Turbomootori võimsus raugeb 5500 pöörde juures minutis, V6 aga kogub üha kasvavat jõudu kuni 6200 pöördeni välja. Ja mõistagi tippkiirus, mida meie teedel ei õnnestu niisama lihtsalt proovida: 1,8 Turbo maksimum saabub kirjade järgi 224 km juures, V6 astub 235ni. Nii et erinevusi nende kahe sportliku jõuallikate vahel on piisavalt ja proovisõidu põhjal võib öelda, et kui turbomootor sobib rohkem äkilist kiirendust nautivatele juhtidele, siis Cupra on märksa mitmekülgsem sõiduriist: kui vaja, saab temaga sõita tasa ja targu, kui vaja, saab selja hetkega istmesse vajutada.
Mille poolest Cupra aga Turbost täielikult erineb, on atraktiivsus. Lisaks veelgi sportlikumale vedrustusele, 17tollistele kergmetallvelgedele, tõhusamatele piduritele ja muule tehnilisele osale on autole lisatud sportlikud põrkerauad, spoilerid, küljelaiendid, tuning-iluvõre jne, jne. Ka sisemus on sootuks teine: hõbedapõhjalised näidikud, Recaro nahkistmed ees ja taga, nahkrool, metallkattega pedaalid ja jalatugi, titaanivärvi keskkonsool ? lühidalt kõik, mis käib kaasas ühe tõelise sportautoga. Lisaks pikk loetelu lisasid ja lühendeid, mida silmaga näha ei ole: ABS, EBV, ESBS, ESP, Raintronicu vihmasensor, Climatronicu kliimaseade, neli turvapatja, puldist juhitavad elektriaknad ja topeltlukuga kesklukustus, elektriliselt reguleeritavad, köetavad ja kokkuklapitavad välispeeglid, isetumenev tahavaatepeegel, kompuuter, kaheksa kõlariga stereo, mille helikvaliteet paneb pead noogutama isegi tõelise melomaani. Kogu eelnev nimestik kuulub auto baasvarustusesse, mistõttu on selgemast selgem, et võileivahinna eest kogu seda kremplit omandada pole võimalik. Auto baashind on 389 900 krooni, mis ainsa võrdväärse auto, VW Golf V6 4 Motioniga võrreldes on esmapilgul vaat et kallimgi (Highline Golf 4 Motioni baashind on 349 900), kui aga rehkendada juurde Seati sportlik välimus ja lisaseadmed, kujuneb jõudude vahekord sootuks teiseks.