Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Puistamine piiril läks Õliühingule miljoni maksma

    ?Nüüd on võimalik kütust Eestisse tuua jälle ausal teel, dokumente võltsimata,? ütles 1. augustist jõustunud muudatuste kohta kütusefirma Alexela juht Heiti Hääl.
    ?Kõik peaks jälle olema nii nagu enne 1. maid,? lisas Õliühingu nõunik Kaljo Aamer.
    Õliühingu andmetel kandsid ühingusse kuuluvad kütusefirmad seoses 1. maist jõustunud uue transiidieeskirjaga kahju kokku ligi miljon krooni. Õliühingusse kuulub 2/3 Eestis tegutsevatest kütusefirmadest.
    Alates 1. maist hakkas toll nõudma, et kauba saatelehtedele lisataks otselepingud ja arved kütusetehase kui saatja ning Eesti ostja vahel.
    Selliseid lepinguid polnud olemas, sest Eesti ostja ostis kütuse hulgimüügi- või tarnefirmalt ehk omanikult, mitte tehaselt.
    Kütuseärimeeste väitel saab Venemaa tehastest kütust hankida ainult tarnefirmade kaudu.
    Omavaheliste suhete hoidmiseks end mitte tsiteerida lubavad kütuseärimehed väidavad, et 80?90% Eestis müüdavast kütusest tuleb Venemaalt ja Valgevenest. Seda müüvad ka kõik Eestis esindatud tuntud Lääne tanklaketid. Nii ei läinud 1. maist karmistunud nõuded ühestki tanklast mööda.
    Uus transiidikorraldus pani Venemaalt tulnud vagunid raudteel seoses pika tollikontrolliga seisma ning omanikele kahjumit teenima. Kolme kuuga peamiselt vagunite seismise tõttu saadud ligi miljon krooni kahjumit teenitakse tasa kõrgemate tanklahindadega.
    Alates 1. augustist on tollitransiidi eeskirjas täpsustatud, millised dokumendid peavad raudteel kaubaveo juures olema ning Eesti kütuseärimeeste ja naftatöötlemistehaste vahelisi lepinguid üldiselt enam ei nõuta.
    Rahandusministeeriumi maksupoliitika osakonna tollitalituse juhataja Marge Niit ütles, et määrust täpsustati selleks, et pooled ehk toll ja kauba maaletooja ei saaks seda erinevalt tõlgendada.
    ?Kui on kolm sõna reas, tekib ju kohe tõlgendamisvõimalus,? ütles Niit.
    Ta möönis, et probleemid tekkisid sellest, et toll tõlgendas määrust nii, nagu ta tõlgendas.
    Jõusse jääb nõue, et Eesti ostja ja välisriigi müüja vahel peab olema lepinguline suhe ja ei tohi olla mingit virtuaalset vahendajat.
    Niit ütles, et kahtlemata ei saa hakata Venemaale nende ärireegleid ette kirjutama.
    ASi Lukoil Eesti kommertsdirektor Valeri Makarov ütles, et ei ole kütuseimpordi lihtsustumist veel märganud. ?Alates 1. maist on sissevedu täiesti aia taha läinud,? märkis ta.
    Makarovi arvates tuleks tolli jaoks kindlaks määrata dokumentide loetelu, mida tolliametnikul on õigus nõuda. Praegu on tollil võimalik kauba teekond peatada ja nõuda ükskõik milliseid tema arvates kauba liikumisel asjassepuutuvaid dokumente.
    ?Täna tollimehele meeldib Lukoil, homme ei meeldi,? rääkis Makarov. ?Alles hiljuti, kui kaupa deklareerisime, võeti jälle kogu dokumendipakk välja, et kontrollida kauba liikumist tehasest tollilaoni.?
    Makarov ütles, et on dokumentide nimekirja täpsustamise teemal rääkinud ka tolliameti peadirektori Rein Talvikuga, kellega ta jõudis teineteisemõistmiseni.
    Õliühingu nõuniku Kaljo Aameri väitel seisab lähemal ajal ees kohtumine tolliameti juhtidega, et täpsustada, millised dokumendid peavad olema kauba saatelehtedele lisatud.
    Alates 1. maist jõustunud uus tollitransiidi eeskiri koostati selleks, et võidelda maksupettustega. Selle põhiautor on rahandusministeeriumi maksupoliitika osakonna asejuhataja Marek Uusküla.
    Vahendajafirmade abil Eestisse kütust ja puitu toovad ärimehed olid tollimaaklerite andmetel sunnitud 1. maist, pärast uue eeskirja jõustumist, hakkama tollilaos vormistama näilisi ostu-müügitehinguid.
    Kauba offshore-vahendaja esines nendes tehingutes kauba omanikuna. Siis sai esitada tollile nõutavad ostu-müügilepingud.
    Mai esimesel poolel jättis toll mõnel päeval raudteele seoses täiendava dokumentide kontrolliga seisma kuni 50 vagunit, mis ülemäärase seisuaja tõttu firmadele kahjumit tootsid.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Netflix sai miljoneid kliente juurde, kuid aktsia langes ikka
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.