Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Frederik trügib pjedestaalile
Kuivõrd Viru Õlle Frederik ja Shandy tulid müüki alles juuni keskel, siis ei ole nad märkimisväärset positsiooni veel saavutanud, kuid lühikese ajaga on Viru Õlle osatähtsus kerkinud 6,8 protsendini, ütles ASi A-Selver toidukaupade peaostujuht Maarika Karelson. AS Nigula Õlu nn Laksude perekond on saavutanud 3protsendilise turuosa, seda peamiselt välismaiste õllemarkide müügi vähenemise arvel.
Võrreldes möödunud aasta ja tänavuse seitsme kuuga kukkus Tartu Õlletehase toodete turuosa Kaubamaja müügis juulis ligi 3 protsendi võrra 26,5 protsendi tasemele. Saku turuosa kukkus juulis 1 protsendi võrra 50 protsendi tasemele.
Võrreldes tänavuse ja möödunud aasta esimest seitset kuud on kohalike õlletootjate toodang Kaubamaja kontserni klientide hulgas oma positsiooni säilitanud muutumatuna, komakohtade võrra isegi tõusnud: Saku Õlletehase osatähtsus õllede müügis oli aastal 2000 50,8 protsenti ja aastal 2001 51,38 protsenti, Tartu Õlletehasel vastavalt 29,0 protsenti ja 29,7 protsenti. Suurte õlletehaste toodangu pisuke tõus ja väikeste suhteliselt tugev turuletulek on toimunud importõlle osatähtsuse vähenemisega.
Juuli müügis oli esikohal Saku Õlletehas 50 protsendiga, Tartu Õlletehas oli 26,5 protsendiga teine ning Viru Õlu on tõusnud 6,8 protsendiga kolmandaks, Viru Nigula ?Laksude perekonna? osatähtsus oli 3 protsenti.
A-Selver ASi ning Tallinna ja Tartu Kaubamaja klientide hulgas on praegu populaarsemad tooted Saku Originaal ja A Le Coq Premium, kolmandale kohale on tõusnud juba Frederik Premium.
Autor: ÄP Online