Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kägu igatseb Kaberneeme sadama kapteniks

    Kaberneeme sadamasse jõudes võtab meid vastu riigikogu liige reformierakondlane Kristiina Ojuland, kes vabal ajal sadamas meelsasti abiks on. Sadama omanik endine TOPi direktor Raimo Kägu tuleb linnast tormituule ja vihmapilve saatel ja asub hea peremehe kombel püsikundede käekäigu järele pärima, kui tuuleiil terrassil päikesevarju ümber pühib.
    Tallinnast Kaberneeme on umbes 30 meremiili. Keskmise suvetuulega võtab jahiga Piritalt Kaberneeme jõudmine ligi viis tundi, kaatriga jõuab kolme tunniga kohale. Kaberneeme sadama kai ääres on 30 kohta, millest suurem osa on juba kohalike veesõidukite poolt hõivatud. Sadama peremees Kägu on samuti kohalik, kes poolteist aastat tagasi oma pealinna kodu Kaberneeme vastu vahetas.
    ?Tahan, et sadam jääks Kaberneeme rahvale, et kakuamipaadid saaksid hommikul merele minna ja värsket kala tuua,? räägib Kägu. Kai ääres küll selliseid paate märgata ei ole. Silma hakkavad eri suuruse ja kujuga jahid ning kaatrid, mis kuuluvad Kaberneemes elavatele või puhkavatele ärimeestele. Kohalikele meestele meeldib rohkem poe juures õlut juua.
    Värsket kala pakutakse sadama restoranis aga tõepoolest. Raimo Kägu sõnul sõidetakse Kaberneeme kasvõi ainult söögi pärast. Firmaroaks on Kägu soolaforell. Kalaga varustab sadamakõrtsi aastaringselt naabruses asuv forellikasvandus.
    Arhitektide Urbeli ja Peili projekteeritud sadamahoone nimega Paadikuur on püsti juba neli aastat. Sadam on mitu korda omanikku vahetanud, ostjat otsiti isegi Helsingin Sanomate kaudu. ?Tahan jonnida ja hoian ta vähemalt viigis,? ütleb Kägu, kes on näinud, kuidas soomlastest omanikud Eesti väikesadama käest ära lasevad.
    ?Vesi lammutab sadamat pidevalt, üle midagi ei jää,? püüab omanik uskuma panna, et haldab kohta vaid armastusest Kaberneeme ja meresõidu vastu. Peamise tuluallikana nimetab peremees toitlustamist ja majutust.
    Erinevalt teistest puhkekohtadest ei rõhu sadam suvehooajale ega turistidele. Kägu näitab, et turist, kes merd mööda tuleb, armastab hoopis oma paadis rummi juua, selle asemel et sadamas tuba üürida ja baaris aega veeta.
    Sel suvel on Kaberneemet külastanud 50?60 alust. Et kai ääres külalistele kohti napib, valmib varsti uus paadisild, kus jätkub ruumi veel kahekümnele veesõidukile.
    Kaberneeme peaks sobima neile, kes otsivad ülerahvastamata randa Tallinna lähedal. Praegu on märksõnaks aktiivne puhkus: skuutri- ja laevasõit, rannavõrkpall ja ujumine. Sadama peremees jutustab vaimustunult kaldast paadisõdu kaugusel asuvatest asustamata saartest ja laidudest, kus ainult kohalikud randuda oskavad.
    Kägu plaanib iga aasta sadamasse investeerida vähemalt miljon krooni. See tagaks tema sõnul sadama arengu ja teiste puhkekohtadega konkurentsis püsimise.
    Investeeringuteks on Kägu võtnud pangalaenu ning taotleb sadamasse viiva tee remondiks 500 000 krooni toetust SAPARDist. Lähiajal on plaanis ka sadamahoonet laiendada, eskiisprojekt on juba tellitud.
    Kaberneeme sadama tegelik omanik on Hansa Liising, teatab Kägu. Tema omaks saab sadam alles nelja aasta pärast, kui kõik kohustused liisingufirma ees on täidetud.
    Sadama pidamine ei tee veel sadamakapteniks. Kunagi tahab Kägu ka ametlikult, kõigi reeglite kohaselt sadamakapteni nime välja teenida.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Netflix sai miljoneid kliente juurde, kuid aktsia langes ikka
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Kui “info ei liigu” ehk miks õppida juhina arenemiseks kommunikatsiooni
“Info ei liigu!” Kõik juhid on seda etteheidet kuulnud, see kõlab refräänina igas organisatsioonis. Juhina oli selle kuulmine frustreeriv, kommunikatsiooniteadlasena pakub see samas ka natuke nalja. Mis asi on info? Nähtavasti see, mis kunagi piisavalt ei liigu.
“Info ei liigu!” Kõik juhid on seda etteheidet kuulnud, see kõlab refräänina igas organisatsioonis. Juhina oli selle kuulmine frustreeriv, kommunikatsiooniteadlasena pakub see samas ka natuke nalja. Mis asi on info? Nähtavasti see, mis kunagi piisavalt ei liigu.