Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Teenuse tase sõltub suhtest tolliga
Tollilao teenuse pakkuja valiku kriteeriumid on põhimõtteliselt samad mis üldiselt teenindusettevõtete puhul ? tasemel klienditeenindus, paindlikkus, atraktiivsed hinnad, kogemus, jne. Lisaks sellele mõjutab tollilao töö kvaliteeti suurel määral tolli töö. Seega hästi toimiv koostöö tollilao pidaja ja tolli vahel on kvaliteetse tollilao teenuse osutamise eeldus.
Kindlasti tuleb tähelepanu pöörata tollilao laoruumide sobivusele konkreetse kauba ladustamiseks. Enamik tolliladusid on orienteeritud segakauba ladustamisele ja spetsialiseerunud (spetsiaalsed hoiuruumid konkreetse kaubagrupi hoidmiseks) tolliladusid on vähe.
Oluline on teada, millise materiaalse vastutuse võtab tollilao pidaja kliendi ees kauba kahjustumisel või puudujääkide korral. Seda määrav punkt peab olema lepingus kirjas.
___________________________________________
Autor: Andres Matkur