Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Hiina tõusis mobiilituru liidriks
Juuli lõpu seisuga oli Hiinas 120,6 miljonit mobiiltelefoni, USAs 120,1 miljonit, edastas Bloomberg. Jõudsat kasvutempot kinnitab üksi juulis juurde tulnud 6 miljonit uut abonenti.
See on suur edasiminek veel kolme aasta tagusest ajast, mil Hiinas käis Nokia kontserni juht Jorma Ollila. Siis oli mobiiltelefon kõigest 22 miljonil hiinlasel, mis on 1,3 miljardilise elanikkonnaga riigi kohta äärmiselt tagasihoidlik number.
Tänaseks on telefon juba igal kümnendal elanikul, aastaks 2004 ehk juba igal viiendal, prognoosib Hiina IT-ministeerium. Tuleva aasta lõpuks ennustab ministeerium juurdekasvu vähemalt 80 miljoni abonendi võrra.
Telefon kuulub Hiina moodsa elutempo ning kiire kasvuga majanduselu juurde. Hiinas on praegu aktsiaomanikke rohkem kui kommunistliku partei liikmeid, keda omakorda on kaks korda vähem kui mobiiltelefoni kasutajaid, kirjutab eilne Helsingin Sanomat.
Kiire kasvu põhjusi nähakse eelkõige telefonide hinna languses ning liitumistasude alanemises. Keskmise telefoni hind kõigub 4000?4100 Eesti krooni vahel.
Klientideks on kõik alates kooliõpilastest pensionärideni, mis tähendab, et keskmine kasutaja ei ole mobiiltelefoni teenuste osas veel kuigi nõudlik klient. Kõige nõutumad on odavad ning kompaktsed mudelid, telefonide lisafunktsioonidest eriti ei hoolita. Kuid juba on märgata nõudluse kasvu ka keerulisemate mudelite järele, kirjutab Helsingin Sanomat uuest liiderturust ülevaadet andes.
Hiinlaste suhteliselt madal sissetulekute tase ning hinnatundlikkus tähendavad operaatorfirmadele ligi poole väiksemat tulu kui näiteks Euroopas. Ka ei loodeta esialgu 3G multimeediatoodete suurt läbilööki, küll aga on huvi selliste teenuste vastu, nagu tekstisõnumid, uudised, börsikursid ning ilmateade.
Hiina kerkimine maailma mobiiltelefonide turu liidriks on elanikkonna arvu vaadates loogiline, kuid võrreldavale tasemele Euroopaga, kus telefon on 50 protsendil elanikkonnast, on väga pikk maa. Hiina maapiirkondades elavad miljonid inimesed vaesuses, seal jääb mobiiltelefon kättesaamatuks luksuseks veel kauaks.
Maailma suurima mobiiltelefonide tootja Nokia osalust Hiina turul hindavad Reutersi analüütikud 30 protsendile. Sellise näitajaga jääb Nokia veidi alla USA Motorolale, mille turuosa on Hiinas 32 protsenti.