Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Elukindlustuses läheb huvitavaks

    Siinsed firmad jätkavad pärast neil päevil toimuvat nimemuutust edasi vastavalt ERGO Kindlustuse ASi ning ERGO Elukindlustuse ASina. Milliseks peate olukorda siinsel kindlustusturul, millised arenguid või muutusi on tulevikus oodata?
    Ma pole muidugi siinse turu asjatundja, kuid võib-olla saan siinkohal mõne sõna öelda meie filosoofia kohta.
    Ergo tahab olla väga aktiivselt tegev kogu Euroopa turul, samas teame, et Ida-Euroopa maades on tegevus eriti raske, kuna seal on sissetulek ühe inimese kohta on väga madal ning seetõttu eelistatakse pigem teisi kindlustusvaldkondi, kui seda on niinimetatud isiklik heaolu.
    Siinmail on ettevõtlust ja tööstust puudutav kindlustustegevus erilise tähendusega, elukindlustuse areng alles algab. Sellega on seotud ka mõningad raskused, mis ei puuduta ainult kapitalituru arengut, vaid ka toodete ja üldse maksustamise arengut.
    Kas on turule oodata lähiajal uusi tooteid?
    Praegu on siin käimas diskussioon tööõnnetuskindlustuse üle. See tundub pakkuvat väga suurt turumahtu, samas on seadusandlik protsess siin küllaltki komplitseeritud. Olukorda peavad analüüsima nii kindlustusfirmad, seadusandja kui ka ühised töögrupid. Suurtel rahvusvahelistel kindlustusgruppidel on olemas kogemused selles valdkonnas teistest maadest.
    Oleksin rõõmus, kui seadusandja selle aasta lõpus või järgmise aasta alguses jõuaks mingi ettepanekuni ning aasta teise poole sees või alates 2003. aastast see kindlustusliik kehtima hakkaks.
    Lisaks veel üleüldine suundumus, mida võib märgata kõigis Euroopa maades. Üha enam tunnetavad valitsused, et pensionikindlustus pole pikaajaliselt finantseeritav ainult riiklikest vahenditest. Kaalutakse täienduste kaasamist erasektorist, näiteks Poolas on olemas pensionifondid, samuti on neid ka siin.
    Oletan, et sisemajanduse kogutoodangu kasvades on siingi oodata arengu kiirenemist, selleks on head väljavaated. Kui lisandub veel meie poolt väga oodatud liitumine Euroopa Liiduga ja võib-olla ka NATOga, siis kaob mõndagi investorit vaevav ebakindlus.
    Kas Eestis on kindlustusturul oodata veel ülevõtmisi või omavahelisi ühinemisi?
    Unistame me ju alati, samas arvan, et meie unistus on siin juba osaliselt täitunud. Meil on kindlustusturul stabiilne 25protsendine turuosa ja seda pean ma suurepäraseks tulemuseks.
    Elukindlustuse vallas on olemas Eestis selge turuliider ? Hansapank, meie osa on umbes 8 protsenti. Siin on olukord juba huvitav, tean, et elukindlustuse vallas on oodata mingeid arenguid. Mis neist saab, seda ei oska ma veel öelda. Ergo on võimaluse korral valmis elukindlustuse osas veelgi midagi juurde võtma. See sobib ka meie strateegiaga, sest Ergo on eelkõige ikkagi isikute kindlustaja.
  • Hetkel kuum
TalTechi professor: miks Eesti lennundus tähendab raha tuulde loopimist
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
Suurpank langetas tehnoloogiahiiglaste hinnangut
Sel nädalal muutis Šveitsi investeerimispank UBS enda aktsiasoovituse kogu tehnoloogiakuuiku suhtes ostusoovituse asemel neutraalseks.
Sel nädalal muutis Šveitsi investeerimispank UBS enda aktsiasoovituse kogu tehnoloogiakuuiku suhtes ostusoovituse asemel neutraalseks.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Rahandusministeerium plaanib suurendada lähetuste päevaraha
Rahandusministeeriumi plaani järgi tuleks suurendada lähetuste maksuvaba päevaraha piirmäära ja autokompensatsiooni, kuid erisoodustustes järele anda ei soovita.
Rahandusministeeriumi plaani järgi tuleks suurendada lähetuste maksuvaba päevaraha piirmäära ja autokompensatsiooni, kuid erisoodustustes järele anda ei soovita.
Maailmas pole sõjale veel nõnda palju kulutatud
Kaitsekulutused on kasvanud kogu maailmas üheksa aastat järjest, teatas Stockholmi rahuinstituut SIPRI iga-aastases raportis.
Kaitsekulutused on kasvanud kogu maailmas üheksa aastat järjest, teatas Stockholmi rahuinstituut SIPRI iga-aastases raportis.