Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kiireim taksoteenus toimib õhus

    Niisugust teenust pakutakse Eesti luksuslikemas lennutakso teenust pakkuvas lennukis LearJet 55. Pooletunnise reisi eest tuleb tasuda ligi 50 000 krooni. Tõsi, see on ka üks kalleimad mooduseid Riiga jõudmiseks, Piper Chieftaini kasutades tuleb maksta vaid 23 000 krooni.
    Lennuameti lennunduslubade osakonna juhataja Ludvig Eiti andmetel pakub Eestis lennutakso teenust vaid kaks firmat: Pakker Avio ja Avio-Foto. Tegemist on siiski vaid lennundusterminoloogia sõnademänguga, mis liigitab Aviesi, sisuliselt Eesti suurima lennutakso teenuse osutaja tellimuslendude pakkujaks, kuna Aviesi mõned lennukid ületavad mahutavuselt kümme reisijakohta, mis on piiriks taksolendude ja tellimuslendude vahel. Eiti sõnul on tellimuslendude alla liigitatavatele lennukitele mõnevõrra rangemad nõuded tehnilises hoolduses. Samas lisab ta, et ka taksolendudeks kasutatavad lennukid peavad kord aastas käima põhjalikul tehnilisel ülevaatusel, mille alusel nad saavad aastase lennundussertifikaadi. Eit kinnitab, et ka need lennukid on oma vanusele vaatamata ohutud sõiduriistad. ?Meil Eestis ühtegi sellist lennukit, mis eile või üleeile oleks tehasest tulnud, ei olegi. Kõikide vanus on kümne aasta piires ja mõned isegi üle selle,? iseloomustab Eit taksolende teostavate lennukite parki. Ta lisab, et enamik taksolende osutavaid lennukeid on Cessna 172 marki.
    Eesti lennutaksofirmade teenuseid vahendava Meeli Reisid juhataja Meeli Lepsoni kinnitusel tuntakse lennutakso teenuse vastu huvi keskmiselt paar korda nädalas. Põhiliselt soovitakse lennukit suurema seltskonna puhkusereisi korraldamiseks. Sagedasteks klientideks on ka Eesti firmad, kes laiendavad ettevõtte tegevust väljapoole Eestit ja vajavad spetsialistide edasi-tagasisõidutamiseks lennutaksot, kuna liinilennukid ei kata kõiki sihtpunkte maailmas ja muude transpordivahenditega võtaks sõit liiga palju aega. Omapärasematest tellimustest meenub Lepsonile tellimus, kus sooviti transportida 20 koera koos peremehega Portugali koeranäitusele.
    Lennutaksot on võimalik tellida ööpäev läbi. Tellimuse täitmiseks peab olenevalt sihtpunktist siiski arvestama teatava ajavaru. Skandinaaviasse ja Baltimaadesse täidetakse tellimus kuni kahe tunniga. Teiste Lääne-Euroopa riikide puhul on lennu ettevalmistamise aeg otseses sõltuvuses sellega, kui ruttu õnnestub hankida vajalikud load lennu alustamiseks, lennukoridoride kasutamiseks ja sihtpunktis maandumiseks. Orienteeruvalt nõuab selline ettevalmistus 5?6 tundi. Kõige aeganõudvam on ettevalmistus lennuks SRÜ riikidesse, mille puhul tuleb arvestada 24 tunniga.
    ___________________________________________
  • Hetkel kuum
Paul Künnap: Soome ja Rootsi võidujooks terase pärast annab Eestile õppetunde
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Equinor maksab erakorralist dividendi ja ostab aktsiad tagasi
Norra energiaettevõte Equinor kinnitas tavapärase dividendimakse ning lisas sellele samas suuruses erakorralise dividendi, pakkudes aktsionäridele tulu kokku 0,70 dollarit aktsia kohta.
Norra energiaettevõte Equinor kinnitas tavapärase dividendimakse ning lisas sellele samas suuruses erakorralise dividendi, pakkudes aktsionäridele tulu kokku 0,70 dollarit aktsia kohta.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Kriis pani juhid liikuma. „Rahapakiga enam kedagi üle ei osta“
Viimaste aastate kriisid on muutunud erinevatel põhjustel juhtide vahetused tavapärasemaks, kuid ainult suurema palgaga üldjuhul enam tippjuhti konkurendi juurest üle ei meelita, rääkis värbamisagentuuri Fontese partner Eva Lelumees.
Viimaste aastate kriisid on muutunud erinevatel põhjustel juhtide vahetused tavapärasemaks, kuid ainult suurema palgaga üldjuhul enam tippjuhti konkurendi juurest üle ei meelita, rääkis värbamisagentuuri Fontese partner Eva Lelumees.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Kohus jättis Merko vaidluses riigiga tühjade pihkudega
Tallinna halduskohus, mis korra juba pikale veninud vaidluses riigilt Merkole pea miljoni kahjuhüvitist välja mõistis, jättis värske otsusega ehitusfirma kaebuse rahuldamata.
Tallinna halduskohus, mis korra juba pikale veninud vaidluses riigilt Merkole pea miljoni kahjuhüvitist välja mõistis, jättis värske otsusega ehitusfirma kaebuse rahuldamata.
Leedu firma plaanib Eestisse investeerida 18 miljonit
Leedu logistikakinnisvara ettevõte Sirin Development hakkab sel aastal ehitama Eestisse 8 miljonit eurot maksvat laohoonet, kokku plaanib firma investeerida Eestisse 18 miljonit eurot.
Leedu logistikakinnisvara ettevõte Sirin Development hakkab sel aastal ehitama Eestisse 8 miljonit eurot maksvat laohoonet, kokku plaanib firma investeerida Eestisse 18 miljonit eurot.