Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Mainekujunduse raha loodetakse lisaeelarvest
Möödunud nädalal toimunud valitsuse nõupidamisel oli arutusel Eesti mainekujunduskampaania esialgne kava, mille kohaselt peaks esimesteks töödeks vajaminev raha tulema lisaeelarvest. ?Lisaeelarve tuleb siis, kui raudtee erastamine õnnestub,? ütles peaministri pressinõunik Anne Osvet.
Kampaania finantseerimine hakkab toimuma Ettevõtluse Arendamise Sihtasutuse (EAS) kaudu riigi ja erasektori koostöös. Eesti maine maksumust esialgne dokument ei sisalda, ütles Osvet.
Kampaania kujundamiseks ettepanekuid teinud ärimees Tarmo Sumberg on öelnud, et Eesti iga-aastane turunduseelarve peaks olema 30?50 miljonit krooni.
Projekti rahastamisvõimaluste leidmisega ei saa viivitada, sest mainekampaania avalöögiks on planeeritud järgmise aasta 25. mail Tallinnas toimuv Eurovisiooni lauluvõistlus. ?Mainekujunduslikke elemente on kavas kasutada juba Eurovisiooni telepildis ja teistes lauluvõistluse turunduskanalites,? ütles Osvet.
Kuu aega tagasi asus EASi mainekujunduskampaania projektijuhina tööle endine Eesti Päevalehe turundusjuht Evelin Int Lambot.
Kampaaniaga seonduvaid praktilisi küsimusi hakkab korraldama EASi juurde moodustatav kolmeliikmeline järelevalvenõukogu, kelle pädevuses on konkreetsete projektide ja tööplaanide ettevalmistamine, hangete korraldamine ja nõustajate leidmine. Järelevalvenõukogu hakkab koos käima vähemalt kord nädalas. Strateegilised otsused langetab juhtkomitee eesotsas peaministriga.
Dokument jagab kampaania kolmeks etapiks, millest esimene kestab selle aasta augustist detsembrini. Esimese etapi peamiseks ülesandeks on brändi väljatöötamine, sellesse kaasatakse ka rahvusvahelisel tasemel riikliku turunduskogemusega nõustajaid.
Teises etapis aastal 2002 luuakse alambrände ja korraldatakse mitmesuguseid turu-uuringuid. Kolmas etapp, mille sisuks on mainekujundustöö jätkamine, kestab 2003.?2005. aastani.
Projekti kohaselt finantseeriks riik brändi väljatöötamist ja nõustajate tööd. Erasektori toetus kaasatakse seoses konkreetsete toodete ja teenustega.
Kultuuri-, majandus- ja rahandusministeerium esitavad kampaaniadokumendi parandusettepanekud septembri alguseks.