Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Mina tahaksin elada Carmeni Vabariigis
Tippmodell Carmen Kass ütles, et Eesti tuleb ümber nimetada Carmeniks. Mina tahaksin elada Carmeni Vabariigis.
Carmen oskab ?oma nägu? müüa. Carmenis on auahnust ? ta tahab ühiskondlikku funktsiooni. See on igati positiivne käitumine. Kuna ta juba öelnud on, et ta võiks olla Eesti saadikuks maailmas, siis tuleks seda igal juhul kasutada. Kui palju see maksma läheb?
Kui palju maksab Eesti imagokujundamise kontori pidamine? Antagu Carmenile Eesti Vabariigi poolt korralik pildialbum, mida supermodell järgmisele ajakirjanikule pihku pistab ning viimane võib meie ajaloost, vanalinnast ja SKP tõusust ise lugeda. Carmenil on käes võimalused, millest imagokontorid alles unistavad ehk mille saavutamise nimel hakatakse ?kaasama ka väliskonsultante?. Et saaks välisajakirjanduses tähelepanu?
Carmeniga tahab ajakirjanik ise suhelda, antagu siis talle võimalus tutvustada Eestit tsiviliseeritud moel. Igaüks ise välisreisil teab kui raske on seletada, kes sa oled ja kust sa tuled. Keegi ei viitsi kuulata pikka juttu geograafiast ? kus on Soome laht, mille kaunil kaldal asub Eesti umbes kusagil Rootsi ja Poola vahel. Sul peab olema midagi huvitavat öelda.
Mis meil siis õieti on? Milline tõmbenumber toob siia inimese laiast maailmast? Eesti riik kulutab raha oma imago kujundamise asutusele, millise promojuht nõuab veel paarkümmend miljonit, sest muidu lihtsalt ei saa Eestit maailmainimesele üldse tutvustada. Mulle jääb siiani arusaamatuks, millele see raha kulutatakse ja kes õieti on promokampaania sihtgrupp. On see nn ?välisinvestor??
Concordia ülikooli edukaima vilistlase tiitli pälvinud Merill Lynchi värske töötaja püüdis kolleegidega parimate investeerimisvõimalustega riikide edetabelit koostades sinna Eestit vaikselt sisse sokutada, mille peale kolleegid delikaatselt vastasid, et Eesti majanduse osakaal on lihtsalt liiga väike, nii et investeerimispankade triljonäride klubi klientide hulgas meie aktsiaid ei soovitata.
Kui Eesti majandus ennast ei müü, siis ehk müüb turism? Kas turist tuleks meelsamini Eesti Vabariiki või Carmen Kassi Vabariiki vaatama? Karta on et Eesti Vabariik kõiki Vogue?i esikaasi ja Itaalia tänavareklaame kinni maksta ei jõua.
Carmen tahab kõvasti tööd teha. Andkem talle võimalu ennast tõestada. Ajakirjanduses ja modellinduses on ta ju selge maailmavallutaja, rääkigu kadedad, mis tahes. Eestlane pidi üldse kõva töörügaja olema.
Carmen on rikas ja rikkaks saanud tänu oma tööle. Kui Eesti Vabariigi promokampaaniat ajaks Carmen sama hästi ja pühendumusega kui oma näopildi promokampaaniat, oleks Eesti töökas laulurahvas ja nende tilluke vabariik paremini reklaamitud. Seega oleks ka iga ühiskonnaliikme tööd võimalik kallimalt müüa.