Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Juhtmemaks ? rahakulu teenust vastu saamata

    Järgmise aasta aprillist ähvardab igat elektrienergia tarbijat uut tüüpi püsitasu, nn juhtmemaks, seda sõltumata tarbimise hulgast ja võimsusest. Juhtmemaksu tuleks maksta igaühel, kel elekter majas.
    Äripäeva arvates on uue püsitasu kehtestamine tarbija suhtes ebaõiglane, kuna tegemist on maksuga, millega ei kaasne uute teenuste pakkumist.
    Eesti Energia põhjendab juhtmemaksu elektriliinide ja võrkude korrashoiu vajadusega ? see ei sõltu tarbimise hulgast. Tõsi ta on. Ent tõsi on ka see, et uude majja ei tule elekter iseenesest, vaid alles pärast nn liitumistasu äramaksmist. Liitumistasu oleneb tarbitavast võimsusest.
    Juhtmemaksu kehtestamine tähendab seda, et tarbija hakkab maksma kaks korda ühe ja sama asja eest. Selline topeltmaksustamine on ülekohtune.
    Pealegi vastutab Eesti Energia seadmete ja rajatiste korrashoiu eest üksnes nn liitumispunktini, sellest edasi peab tarbija kõik tööd tegema oma kulu ja kirjadega. Ja pärast uuendust peab ta hakkama maksma veel igakuist maksu, mille eest mingit teenust vastu ei saa.
    Enamik jaotusvõrgust, trafopunktidest jne on välja ehitatud nõukogude ajal, seega ei saa Eesti Energia paljudelt tarbijatelt liitumistasu võtta. Oma rahalise seisu parandamiseks tahab Eesti Energia astuda suisa meeleheitliku sammu.
    Uus tariifipoliitika, 1. jaanuarist 2001, ju kehtestas kuuest paketist neljas püsiva ampritasu, mis teoreetiliselt pidi minema võimsuste tagamiseks. Tõsi, kilovatt-tunni tariif sellega mõnevõrra langes.
    Tegelikult kindlustas Eesti Energia juba ampritasuga endale püsiva kassavoo, millest saab teha esmaseid hooldetöid. Või läks nii nagu bensiiniaktsiiga: mõeldud teede remondiks, kulutatud aga mujal. Ja lõpuks, tarbijad maksavad elektri eest Eesti Energiale kui tootjale ja ülekandjale, mis annab õiguse nõuda asjakohaseid teenuseid ilma täiendava juhtmemaksuta. Juhtmemaksu võisid ajendada kehtestama ka 20protsendilised elektrikaod, elektriliinide varastamine metalli kokkuostuks, trafode lõhkumine jne. Eesti Energia meelepaha võib mõista. Teisalt, kui ausad tarbijad varastamise kinni maksavad, poleks elektri- ja metallikadudega võitlemine enam Eesti Energia mure. See pole ka õige, sest kinnimaksmise näol varastamine justkui seadustataks.
    Kes ei suuda tulevikus enam elektri eest maksta, pidavat hakkama saama sotsiaaltoetust. Ei ole raske näha, kuhu riigieelarveline toetusraha lõpuks välja jõuab ? see on Eesti Energia. Energiaturu inspektsioon peab lõpuks asuma oma ülesandeid täitma ja astuma välja hiiliva maksukoormuse tõusu vastu.
    On imekspandav, et keegi ei räägi enam sõnagi kokkuhoiust. Elektri erinevat sorti püsitasud ongi viinud olukorrani, et mida punasemad traadid on, seda odavamaks justkui läheb.
  • Hetkel kuum
Statistikaamet vastab kriitikale: kuidas kujuneb elektrihinnaindeks?
Elektrihinnaindeksi arvutamist mõjutab ka riigipoolne sekkumine, muutust hinnaindeksis näeme peagi, selgitab statistikaameti juhtivanalüütik Lauri Veski vastukajana Äripäeva “Makromaania” uudiskirjale.
Elektrihinnaindeksi arvutamist mõjutab ka riigipoolne sekkumine, muutust hinnaindeksis näeme peagi, selgitab statistikaameti juhtivanalüütik Lauri Veski vastukajana Äripäeva “Makromaania” uudiskirjale.
Kui Mars kutsub: Musk soovib 55,8 miljardit Tesla varadest
Tesla autod kutsutakse jälle tagasi uue ohtliku defekti tõttu. Elon Musk on aga hõivatud mujal rindel ning tegeleb oma mitmekümnemiljardilise kompensatsioonipaketi väljanõudmisega.
Tesla autod kutsutakse jälle tagasi uue ohtliku defekti tõttu. Elon Musk on aga hõivatud mujal rindel ning tegeleb oma mitmekümnemiljardilise kompensatsioonipaketi väljanõudmisega.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Politseijuht: nõrkustele keskendumine teeb keskpäraseks
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Maag Grupp ja Skeleton Technologies said suure tunnustuse
Leedus toimunud Balti M&A ja erakapitali foorumil anti üle Baltimaade suurtehingute auhinnad, mille pälvisid Maag Grupi tehing HKScani Balti üksuste omandamiseks ja Skeleton Technologies rahakaasamise eest tippinvestoritelt.
Leedus toimunud Balti M&A ja erakapitali foorumil anti üle Baltimaade suurtehingute auhinnad, mille pälvisid Maag Grupi tehing HKScani Balti üksuste omandamiseks ja Skeleton Technologies rahakaasamise eest tippinvestoritelt.
Pinged Lähis-Idas: Iraan sattus rünnaku alla
Reede varahommikul andis oli Iraanis kuulda plahvatusi ja õhutõrjet töötamas, vahendab välismeedia.
Reede varahommikul andis oli Iraanis kuulda plahvatusi ja õhutõrjet töötamas, vahendab välismeedia.