Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Soovitajad ja proovimisvõimalus mõjutavad müüki kõige rohkem

    Nende turundusvõtete ja infoallikate ajel oli uuringule eelnenud kahe kuu jooksul sooritanud oste 26-32 eestimaalastest, selgus eelmise aasta septembris läbi viidud Emori uuringust.
    Eestimaalaste väärtushinnanguid iseloomustab üldiselt oma lähima ümbruskonna kõrge hindamine ja nende arvamustele orienteerumine. Seetõttu on eriti meie turul oluline püüda suunata raskesti juhitavat suust-suhu kommunikatsiooni, toetada oma kaubamärgi ümber tarbija kogukonna tekkimist ja olla eriti tähelepanelik võimalike eksimuste ja ebameeldivuste käsitlemisel.
    Postimüügikataloogide populaarsuse fenomen on ennekõike seotud kaubandusvõrgus pakutava valiku vähesusega, mitte kommunikatsioonikanali erilise atraktiivsusega. Postimüügikatalooge kasutasid kõige rohkem Põhja- ja Lääne-Eesti ning Tartu piirkonna tarbijad.
    Isikliku müügi suhteliselt suur mõjusus võrreldes massikommunikatsiooniga on mõistetav: ostja kõrgem tähelepanu koos dialoogist tuleneva veenmisvõimalusega on tulemuslikum. Isiklikule müügile reageerivad paremini avatud olemisega suhtlusaltid tarbijad.
    Meediareklaami mõjul oli uuringule eelnenud kahe kuu jooksul sooritanud ostu 19 uuringus osalenutest. Tegelikult võib meediareklaami mõjusus olla suurem, kuid selle hindamist mõjutab reklaami kaudne iseloom (lihtsam on seostada toote maitsmist ja seejärel kohe sooritatud ostu, kui telereklaami ja hiljem tehtud ostu) ja madalam hinnanguline heakskiit meediareklaamile - popp on olla meediareklaami suhtes kriitiline. Meediareklaami võtavad paremini vastu need eestimaalased, kelle väärtusmaailm toetub erinevalt keskmisest ka siinsest kaugematele ja globaalsematele arvamustele-hinnangutele.
    Vähesed tarbijad on teinud oste internetireklaami, üritusel tehtud pakkumiste, koju või tööle tulnud müügimeeste pakkumise ja otsepostituse ajel. Need turukommunikatsioonivõtted on kas suhteliselt vähe levinud: internetti kasutab vaid kolmandik 15-74 aastastest eestimaalastest ja ka üritustel ei käi igaüks, või ebausaldusväärsed, nagu ukselt uksele käivad müügimehed. Suhtumine müügiagentidesse on oluliselt negatiivsem kui suhtumine kaupluses müüja antud soovitustesse. Ilmselt on see seotud sellega, et agendid müüvad enamasti meedia toetamata, tundmatut kaupa. See tõsiasi kinnitab vajadust tuntust loova meediareklaami järele.
    Kõikidele turundusvõtetele tervikuna reageerivad veidi paremini naised ja eestlased. Ehk need sihtrühmad, kellele on suurem osa reklaamist suunatud. Mida jõukam on inimene, seda sagedamini ta erinevatele turunduskommunikatsioonivõtetele reageerib, kuna tal on võimalik etteplaneerimatuid oste teha. Suhtumise tasandil oleks ka madalama sissetulekuga tarbijad nõus laskma end mõjutada kauplustes toimuvatest degusteerimistest või pakkumistest, millega kaasnevad kingitused.
    Ka eelmise aasta sügisel läbi viidud juhtide uuring näitas, et firmadele oste tegevad juhid suhtuvad turunduskommunikatsioonivõtetesse üsna sarnaselt eratarbijatega. Keskmisest positiivsemalt suhtutakse tooteesitluste, spetsialistide ja tuttavate soovituste mõjul oluliste ostude tegemisse. Erinevalt eratarbijatest hindavad juhid suhteliselt madalalt postimüügikatalooge kui ostukanaleid ja pakkumisi, mis lubavad loteriisid või kingitusi.
    Turundusvõtete mõju hindamisel on kõige lihtsam lähtuda erinevate tervikkampaaniate mõjususe võrdlemisest, kuna enamasti kasutatakse erinevaid turundusvõtteid integreerivaid kampaaniaid. Erinevat tüüpi turundusvõtetel on omad tugevused ja nõrkused, seega saavutatakse kombinatsioonis parim tulemus. Meediareklaam loob tuntustausta, müügitoetus stimuleerib uut toodet proovima jne.
    Autor: Esta Kaal
  • Hetkel kuum
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Investeerimine ja surm: pärandamise maksunüanssidest välismaa kinnisvara konksudeni Kahjumliku investeeringu pealt tuleb maksta tulumaksu
“Isegi hea tervisega investorile ei tee paha, kui nende asjade peale mõelda,” arvab kõhedaks tegevate surma ja pärandamise teemade kohta maksuekspert Ranno Tingas.
“Isegi hea tervisega investorile ei tee paha, kui nende asjade peale mõelda,” arvab kõhedaks tegevate surma ja pärandamise teemade kohta maksuekspert Ranno Tingas.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Eesti üks paremaid juhte: uhke tunnistada, et olen palju vigu teinud “Juhi juttude” värskes saates Annika Arras
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Robotit arendav Eesti idufirma kaasas 1,5 miljonit eurot
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Raadiohommikus: Sorose tarkus, kuumad investeerimisideed ja tulemustesadu
Kolmapäevases raadiohommikus võtame pulkadeks lahti Eesti suuruselt teise panga SEB ning kodumaise töötuskontserni Harju Elektri värsked tulemused.
Kolmapäevases raadiohommikus võtame pulkadeks lahti Eesti suuruselt teise panga SEB ning kodumaise töötuskontserni Harju Elektri värsked tulemused.