Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Uued nõuded autoveo korraldamisel

    Viimastel aastatel on autoveo teenuseturul Eestis toimunud tõsised nihked ? juba tunda ja teada tegijatele on juurde tulnud uusi vedajaid, seda nii juriidiliste kui ka füüsilisest isikust ettevõtjate näol. Tunduvalt on uuenenud masinapark, kasvanud vedajate kutsoskused, tõusnud veoteenuse kvaliteet.
    Ligemale aasta, alates 1. oktoobrist 2000, on riigisisese ja rahvusvahelise autoveo korraldamise aluseks autoveoseadus. Seadus reguleerib tasulise autoveo, omal kulul ja kombineeritud veo korraldamist, samuti vedajate vastutust ja järelevalvet nende tegevuse üle.
    Autoveoseaduses sätestati nõue, et riigisisest ja rahvusvahelist tasulist autovedu korraldatakse tegevusloa ja sõidukikaardi alusel. Selle nõude jõustumiseks jättis seaduseandja aasta, et ettevõtjad saaksid korrastada oma tegevust selliselt, et selle aasta 1. oktoobriks saaksid kõik seaduses esitatud nõutele vastavad vedajad tegevusload ning veoteenust osutavad autod sõidukikaardi.
    Seaduse järgi on põhinõudeks tasulise autoveo tegevusloa taotleja majandusseisund. Taotleja peab tõestama, et tal on ettevõtluse alustamiseks ja vedude nõuetekohaseks korraldamiseks vajalik rahaline seis. Ka peab tegevusloa taotleja vastama hea maine nõudele. Seaduse järgi peab ettevõtja olema kantud äriregistrisse või seaduse alusel teise registrisse. Teine register saab praegu olla maksuameti maksumaksjate register, milles registreeritakse füüsilisest isikust ettevõtja. Äriregistri registrikaardi ärakirja või maksuameti registri väljavõtte esitab tegevusloa taotleja koos muude vajalike dokumentidega tegevusloa andjale.
    Teede- ja sideministeeriumiga sõlmitud halduslepinguga sai õiguse anda riigisisese tasulise autoveo tegevuslubasid ja sõidukikaarte autoettevõtete liit. Liit alustas taotluste vastuvõtmist küll juba selle aasta 1. juunist, kuid tunneb sügavat muret taotluste esitamise senise venimise pärast. Seadus annab tegevusloa andjale taotluse menetlemiseks aega 30 kalendripäeva, seega peaksid ettevõtjad, kes tahavad jätkata või alustada riigisisest tasulist autovedu pärast 1. oktoobrit, taotlused esitama hiljemalt 1. septembriks.
    Eesti inimene ei kiirusta eriti ei passi saamisel, ei juhilubade vahetamisel. Eks see ole ta oma asi. Siin tuleb aga lähtuda mitte niivõrd isiklikest, kui just üldsuse huvidest. Taotluste kuhjumine septembrisse võib tekitada oktoobris olukorra, kus toidukaup ei jõua poodi, ehitusmaterjal ehitusplatsile või praht prügilasse. Kannatab ka vedaja. Autoveoseadus sätestab, et juriidilisele isikule, kes korraldab autovedu tegevusloa või sõidukikaardita, määratakse rahatrahv 10 000 kuni 50 000 krooni.
  • Hetkel kuum
IT-ettevõtte juht: tehisaru tuleb taltsutada
Tehisintellekt, mis tänavu hakkab mõjutama mitut valdkonda meditsiinist julgeoleku ja keskkonnani, aitab teha hüppe, mis toob Eesti taas digitaalse arengu eesliinile, kirjutab Tietoevry Create’i Baltikumi juht Valērija Vārna.
Tehisintellekt, mis tänavu hakkab mõjutama mitut valdkonda meditsiinist julgeoleku ja keskkonnani, aitab teha hüppe, mis toob Eesti taas digitaalse arengu eesliinile, kirjutab Tietoevry Create’i Baltikumi juht Valērija Vārna.
Nõrk tehnoloogiasektor surus USA turud taas langusele
Kuna tehnoloogiasektor ilmutas nõrkust, siis langesid langesid kolmapäeval taas kõik kolm suurt USA indeksit: Nasdaq kukkus kõige rohkem -1,15%, S&P 500 odavnes -0,58% ning Dow 30 taandus -0,12%. Indeksid langesid neljandat päeva järjest, mis tähendab pikimat kaotuste seeriat alates jaanuarist.
Kuna tehnoloogiasektor ilmutas nõrkust, siis langesid langesid kolmapäeval taas kõik kolm suurt USA indeksit: Nasdaq kukkus kõige rohkem -1,15%, S&P 500 odavnes -0,58% ning Dow 30 taandus -0,12%. Indeksid langesid neljandat päeva järjest, mis tähendab pikimat kaotuste seeriat alates jaanuarist.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Graafikud: võrdle, kuidas sinu maakonnas ärid hakkama saavad
Kogu Eesti tundis 2023. aastal, kuidas majanduslikult keeruline aeg tegi oma töö. Ettevõtete koondamiste ja pankrottide tagajärjel vähenes töökohtade arv ja suurenes töötute hulk. Kuigi palgakasv jätkus, oli see hulga väiksem kui aasta varem. Vaatluse alla võtsime sel korral kaks maakonda, mis jäävad Harjumaalt ja Tallinnast vaadates Eesti teise otsa: Valgamaa ja Võrumaa. Need naabermaakonnad külgnevad Läti­ piiriga, mis võiks anda vähemalt geograafilise eelise ekspordiks.
Kogu Eesti tundis 2023. aastal, kuidas majanduslikult keeruline aeg tegi oma töö. Ettevõtete koondamiste ja pankrottide tagajärjel vähenes töökohtade arv ja suurenes töötute hulk. Kuigi palgakasv jätkus, oli see hulga väiksem kui aasta varem. Vaatluse alla võtsime sel korral kaks maakonda, mis jäävad Harjumaalt ja Tallinnast vaadates Eesti teise otsa: Valgamaa ja Võrumaa. Need naabermaakonnad külgnevad Läti­ piiriga, mis võiks anda vähemalt geograafilise eelise ekspordiks.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Uus linnavõim vahetas välja Tallinna Hambakliiniku nõukogu ja juhi
SA Tallinna Hambakliiniku nõukogu kutsus alates tänasest tagasi juhatuse esimehe Maksim Volkovi, kelle juhitud linnaasutuses paljastas audit autoritaarse juhtimise ja lepingud omadega.
SA Tallinna Hambakliiniku nõukogu kutsus alates tänasest tagasi juhatuse esimehe Maksim Volkovi, kelle juhitud linnaasutuses paljastas audit autoritaarse juhtimise ja lepingud omadega.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Volkswagen Golf 50: kuidas Põrnika järeltulijast kujunes hea auto mõõdupuu
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Viljar Arakas ja Robert Kitt said eelarvenõukokku
Eesti Panga nõukogu nimetas teisipäeval toimunud istungil ametisse Eesti eelarvenõukogu uue koosseisu, mis alustab tööd mai keskpaigas.
Eesti Panga nõukogu nimetas teisipäeval toimunud istungil ametisse Eesti eelarvenõukogu uue koosseisu, mis alustab tööd mai keskpaigas.
Ulub koos huntidega: Wolf Groupi kaks tütart tegutsevad Venemaal rahulikult edasi
Eesti ehitusvahutootja Wolf Group jätkab äri Venemaal: Delovõje Vedomosti veendus, et mõlemad ettevõtte tütarfirmad tunnevad ennast hästi, nimetavad sõda spetsoperatsiooniks ja plaanivad aktiivselt Narva jõe taga areneda.
Eesti ehitusvahutootja Wolf Group jätkab äri Venemaal: Delovõje Vedomosti veendus, et mõlemad ettevõtte tütarfirmad tunnevad ennast hästi, nimetavad sõda spetsoperatsiooniks ja plaanivad aktiivselt Narva jõe taga areneda.