Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Boonuskaartidest on kasu usinale reisijale
Nii Finnairi Plus- kui SASi EuroBonus-kaardi omanikule koguneb iga lennureisi eest arvele kindlaksmääratud hulk punkte, mille arvu suurenedes saab inimene punktisumma ulatuses ühe reisi tasuta. Finnair võimaldab neile, kelle punktisumma reisini ei küüni, ka Sokose kinkekaarte ja teisi väiksemaid preemiaid.
Eestlaste plahvatuslikult suurenenud reisihimu tõttu on Plus- ja EuroBonus-kaardi omanike arv mõne viimase aastaga märkimisväärselt kasvanud. Samas ei hakka keegi lennufirma kliendiks ainuüksi boonuskaardi tõttu. ?Enamasti teeb klient otsuse, kas ta tahab ka tulevikus sama lennufirmaga lennata ja boonuskaardi muretseda, oma esimese lennu kogemuste põhjal. Kui kliendil kaart juba olemas on, siis valib ta küll, kui vähegi võimalik, selle reisi, mille eest boonuspunkte saab,? räägib Finnair Plus-kaardi Balti riikide koordinaator Sirje Talisainen.
SASi EuroBonus-kaardi koordinaatori Kairi Kasemaa sõnul tasub isegi neil, kes vähe reisivad, enesele boonuskaart soetada, kuna kogutud punktid kehtivad viis aastat ja pole oluline, kas reisi eest maksab töökoht või inimene ise. ?Ka siis, kui selle aja jooksul käiakse ainult kord aastas puhkusereisil, koguneb punkte nii palju, et klient saab üldjuhul ühe Euroopa-reisi tasuta,? selgitab Kasemaa.
Kõige enam punkte saab mandritevaheliste lendude eest äriklassis. Charter-, regulaar- ja puhkusereisid annavad vähem boonuspunkte. ?Finnair Plus-kaardi omanikud saavad keskmiselt iga üheksanda reisi tasuta,? räägib Talisainen. SASi EuroBonus-kaardiga tuleb selleks, et välja teenida tasuta turistiklassi lend Euroopasse, lennata keskmiselt 12 korda turistiklassis või kuus korda äriklassis Tallinnast Euroopasse või Skandinaaviasse. Lisaks igale lennatud kilomeetrile on võimalik teenida punkte ka autorendi ja hotellis veedetud ööde eest. Lennufirmade boonusprogrammi kuuluvad tuntud hotelliketid ja autorendifirmad üle kogu maailma. Kliendikaardid on tasuta ja punktisumma kasvades on selle omanikul võimalik kõrgemale tasemele liikuda. Plus-programmis on kuld-, hõbe ja plaatinakaart ning EuroBonusel vastavalt sinine, hõbe- ja kuldkaart. Iga järgneva tasemega kaasnevad suuremad soodustused.
Nii Plus- kui EuroBonus-kaart on nimeline ja isiklik. Kuigi kogutud punkte pole võimalik teistele isikutele üle kanda, võivad tasuta reisile minna kaardiomaniku asemel ka tema pereliikmed.
?Boonuskaardid erinevad peamiselt selle poolest, kui ruttu keegi saab hõbe- või kuldkaardi või tasuta lennu. Samuti pole näiteks teistel peale Finnairi Junior Plus programmi, kus 2?16aastased lapsed teenivad lendude eest täispunkte, kuigi pilet on neile poole hinnaga. Lisaks toimuvad neile 1?2 korda aastas põnevad üritused. Ka pakub Finnair peale tavapärase punktide kogumissüsteemi veel väiksemaid, kohalikule turule orienteeritud soodustusi, näiteks õhtusöök restoranis, ööbimine hotellis, tasuta laevapiletid jms,? tutvustab Talisainen.
Kasemaa sõnul on SASi EuroBonuse punktide kasutamisel viimasel ajal uue võimalusena lisandunud see, et klient saab turistiklassi piletiga lunastada punktide eest voucher?i, mis võimaldab lennata äriklassis. ?See teenus on muutunud populaarseks USA ja Kaug-Ida lendudel, kus turisti- ja äriklassi teenuse ning mugavuse vahe on märgatav,? lisab ta. Analoogne teenus on ka Finnairil.
Autor: Edith Kiilmaa