Prantslased kerkivad korealaste arvel

Tõnu Tramm 31. august 2001, 00:00

Kesk-Euroopa endiste sotsialismiriikide uute sõiduautode müügis on tänavuse esimese poolaastaga teinud ilma eeskätt Prantsuse automargid, lükates miinuspoolele enamjaolt Korea päritolu margid, selgub Austrias elava Ida-Euroopa automüügistatistiku Peter Homola kahe aasta esimese poole müügikokkuvõttest.

Kuuest vaadeldud riigist viies on suurim tõusja kas Renault, Peugeot või Citroen. Vaid Poolas on suurimaks tõusjaks ?koda. Ühesugune trend on ka langejate poolel. Kuuest riigist viies on suurimaks langejaks kas Daewoo või Hyundai. Vaid T?ehhis on suurima kukkumise läbi teinud Fiat.

Selles pole ka midagi imestada, sest just prantslased on teinud viimastel aastatel läbi suure arengu. Peugeot? uus 206, millele nüüd lisandus 307, Renault Lauguna II, millele lisandus uus Clio, Citroen Picasso, C5, millele kohe-kohe lisandub uus C3. Jne, jne.

Seevastu Korea autotööstusel on üsna rasked ajad. Eriti Daewool, mille pankrott vaatamata sellele, et tootmine jätkub ja uus omanik sama hästi kui olemas, on margi mainet kogu maailmas kahjustanud. Sestap pole sellel margil olnud juba aastaid ka olulisi mudeliuuendusi ning mille muu arvelt sa läbimüüki ikka kasvatad.

Kia on veidi paremas seisus, sest Hyundai alluvusse minek annab lootust, et tulevikus ka see mark teistega sammu suudab pidada. Hyundai ise on aga teiste korealaste eest vaikselt kaugenemas, sest üliedukas USA turg on andnud sellele margile võimaluse investeerida uude tehnoloogiasse ja esimesed näited on ka meile müügile jõudnud: maastikuautod Santa Fe ja Terracan on autod, mis kannatavad oma olemuselt võrdlust mistahes teiste tippmarkidega, uus mahtuniversaal Matrix, mille esimene näidismudel ka Tallinnas olemas, saab aga konkurendiks juba sellistele tegijatele nagu Nissan Tino, Renault Scenic jt.

Kui siia kõrvale tuua võrdluseks Eesti, siis väga suuri erinevusi müügikasvu ja languse osas ei ole. Ka meil on arvuliselt suurim tõusja Prantsuse päritolu automark Peugeot (+115), ehkki protsentuaalselt hoiab esikohta Chrysler. Langejate rivis eesotsas on meilgi Kia ja Daewoo (vastavalt ?35 ja ?41), ehkki protsentuaalselt on kukkunud kõige enam Rover.

Automüük tervikuna on kõige enam kosunud Horvaatias ja Slovakkias, kõige rohkem langenud aga Poolas ja Sloveenias. Viimased on olnud aastaid ühed edukaimad uute sõiduautode müüjad ja võib oletada, et peatselt ootab sama trend ees ka teisi seni tõusujoonel püsinud Kesk-Euroopa riike.

Raadio ettevõtlikule inimesele

Äripäeva raadio 92.4

Hetkel eetris

Kava

    Vaata kogu kava
    Äripäev https://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
    06. December 2011, 19:34
    Otsi:

    Ava täpsem otsing