Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Koondamised raudteel vapustavad Tapat
Eesti Raudtee nõukogu esimees Edward Burkhardt teatas eile kohtumisel vedurimeeste ametiühingu esimehe Tõnu Vääti ja raudteelaste ametiühingu esimehe Jolan Sevtsoviga uute omanike kavatsusest vallandada järgmise nelja aasta jooksul 1800 raudteelast, kellest 800 soovitakse vabastada juba järgmisel aastal.
Tapa linna ootab sotsiaalne katastroof, sest Eesti Raudtee kavatseb sulgeda sealse vedurite remondidepoo, ütles linnapea Kuno Rooba. Tapa valmistub Rooba sõnul kriisikomisjoni moodustamiseks, sest ligi 2500 töökohaga linnale mõjub depoo sulgemine valusa löögina. Töötute osakaal tõuseb seejärel ligi kolmandikuni Tapa tööealisest elanikkonnast.
?Kartsime Baltic Rail Service?i võitu, sest olime nende kavatsusest varem teadlikud,? lausus Rooba. ?Me ei tea, mis saab, sest vallandamist ootavate töötajate taga seisab ligi 300 naist ja 600 last.?
Tapa vedurite remondidepoos töötab kokku 750 inimest, nendest 350 Tapal, ülejäänud Narvas ja Tartus.
Tapa depoo suletakse järk-järgult, vastavalt sellele, kuidas tuuakse Eestisse 74 Ameerika päritolu vedurit, mida hakatakse teenindama Tallinnas, ütles eile ametisse nimetatud Eesti Raudtee tegevdirektori asetäitja Riivo Sinijärv. ?Me räägime mitme aasta peale jagatud koondamisest, mitte sadade inimeste ühe korraga tänavale saatmisest,? selgitas Sinijärv. ?Praegu töötame välja tehnilist lahendust, kuidas tuua inimesi Tapalt Tallinna tööle, sest ükski hea töötaja ei pea lahkuma.?
Sinijärve sõnul jätkab Tapa depoo tööd senikaua, kuni Eesti Raudteel sõidavad Venemaa päritolu vedurid.
?Tapa depoo oodatav sulgemine on üllatuslik, kurb ja kahetsusväärne,? ütles Lääne-Viru maavanem Marko Pomerants. ?Mina ei saa aru, mis segab Ameerika vedureid remontimast Tapal, kus on nii tööjõud kui ka seadmed.?
Tapa depoo juhataja Anton Jartsov ütles, et tema kuulis oma üksuse sulgemisest eile esimest korda ajakirjanikult ning keeldus kommentaarist.
Tõenäoliselt väheneb lisaks vedurite remondidepoole ka Tapa raudteejaama töötajate arv 100-lt 50-le, samuti vagunite remondidepoo seni 150 inimesega töötajaskond, ütles raudteelaste ametiühingujuht Jolan Sevtsov. ?Raudteetöötajate sotsiaalsed mured ei ole praegu millegagi tagatud,? lisas ta.
?Eesti Raudtee juhtide esitatud vallandamisarvud mõjusid masendavalt,? ütles vedurimeeste ametiühingujuht Tõnu Väät. ?Uutel omanikel puudub tegelikult sotsiaalprogramm ning nende kavandatud vallandamisplaanid ei mahu kehtiva kollektiivlepingu raamidesse.?
Eesti Raudtee juhatuse esimehe Earl Currie sõnul oli kohtumine ametiühingujuhtidega konstruktiivne ja kandis vastastikuse informeerimise eesmärki. ?Nii Eesti Raudtee juhid tööandjana kui ametiühingute esindajad saavad hästi aru erastamisjärgse ettevõtte eripärast ja sellest, kui oluline on juhtkonna ja töövõtjate esindajate koostöö,? sõnas Currie Eesti Raudtee pressiteates.
Ametiühingud koostavad järgmise nädala neljapäevaks oma seisukohad, et nõuda Eesti Raudteelt kavandatust leebemat koondamistaktikat.
Varem on ametiühingud ajakirjanduses teatanud, et on valmis töötajate huvide kaitsmiseks raudteeliikluse streigiga peatama.