Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Arvuti garantii-iga kestab 3 aastat
Veebilehekülgedel oleva garantiitingimuste info kohaselt on lühemat aega kehtiv garantii mitmesugustel lisaseadmetel, mis juhtmega arvuti külge käivad. Kui paremat sorti monitor võib olla sama pika garantiiga kui arvuti, siis printerid, CD seadmed, hiired, klaviatuurid ja skännerid on müüjate tasuta hoolitsuse all ligi aasta.
Üsna ühtlane on ka arvutifirmade garantiiaja alguse määramine. See hakkab kehtima alates seadme kättesaamise kuupäevast. Kuupäev kirjutatakse saatelehele või arvele-garantiitalongile, vahepealne garantiihooldus aga garantiiaega ei nulli ega pikenda.
Arvuti puhul on enamus riketest, mida kasutajad kurdavad, põhjustatud hoopis tarkvarast. Kui nüüd klient läheb tarkvaraveaga arvutiparandaja juurde, siis peab ta maksma, isegi siis, kui tema arvutil tegelikult midagi viga polnud. N.ö käitlustasu on näiteks PCT Arvutites 300 krooni.
Kui veel mõni aasta tagasi olid kliendid valmis kohtusse minema, kui remondis olnud arvuti kõvakettalt pärast parandamist andmed olid kadunud, siis nüüd tuleb osta arvuti garantiieeskirjadega, kus müüja endale remonti toodud arvutis oleva info säilimise eest vastutust ei võta. Varukoopia tegemine jäetakse kliendi enda hooleks. Tõsi, mõned arvutimüüjad, nagu näiteks Kungla Dialoog ja PCT Arvutid lubavad, et remonti toodud seadmes olev info jääb konfidentsiaalseks.
Remonti tuleb oma kodumaine arvuti enamasti viia Tallinna või Tartusse. Erandiks on Microlink, kes teatab, et esimene aasta tullakse remonti tegema lausa kliendi juurde kohapeale. PT Mikro ehk Mikromaailma kauplustekett aga on oma kontorid rajanud suurematesse Eesti linnadesse ja ei piirdu ainult Tallinna ning Tartuga.
Garantii all olevale kodumaisele arvutile ise lisakaarte panna tavaliselt ei saa, sest korpus on plommitud. Mälu, lisakaartide või lisaseadmete panemiseks tuleb viia garantiiga arvuti töökotta.
Arvutit ostes maksab ka uurida, kas müüja nõuab garantiiremonti toomist originaalpakendis. Kui jah, siis oma kontoris peab leidma koha, kus hoida kolm aastat arvuti pappkaste ja vahtplaste, milles ta osteti. Mälud, protsessorid, kõvakettad, emaplaadid ja lisakaardid tuleb hoida spetsiaalses antistaatilises kotikeses, sest paljud töökojad neid niisama näpus või kilekotis viies vastu ei võtagi.
Kui arvuti, selle osa või lisaseade vajab ümbervahetamist, võib juhtuda, et sellist seadet enam polegi. Asendusseade peab olema sel juhul samaväärne või parem kui väljavahetatav.
Tarkvarale enamasti kodumaised arvutitootjad garantiid ega tuge ei anna. Mõnes poes pole tarkvara koguni hinnakirjaski.
Microlink pakub aga kasutajale 30päevast tasuta kasutajatuge tarkvara installeerimisel.
Välismaiste arvutite puhul võib juhtuda, et arvuti saadetakse hooldusse väljapoole Eestit. Sel juhul ei parandata teda enam päevade, vaid nädalatega või kuudega. Korralikul esindusel on selleks puhuks pakkuda asendusarvuti, mida remondi ajal kasutada.
Compaqi müüv Kungla Dialoog lubab esimesel garantiiaastal enamuse mudeleid ära remontida kliendi enda juures. Määratud on ka remondi aeg ? 1-5 päeva, olenevalt mudelist. Kui aeg venib pikemaks, tagatakse asendusseade. Kõvaketta rikke puhul saadetakse see paranduseks ?oti tehasesse.
Kliendi juures teeb Kungla Dialoog remonti tingimustel, kui seade asub lähemal kui 100 kilomeetrit ja aega kohalejõudmiseks kulub alla kahe tunni.
Hewlett-Packardi arvutitel on n.ö telefonitugi, mis tähendab, et kui arvutil on rike, väljastab ta helisignaali, mida hooldaja saab telefoni kaudu salvestada ja analüüsida, saades teada rikke põhjuse. Nii pole vaja iga kord kliendi juurde kontrollima tulla ja parandamiseks teab hooldaja juba vajaliku seadme kaasa võtta.
Maailma suurima arvutitootja Delli arvutite edasimüüja Poniard nõuab garantiiremonti toodava arvutiga kaasa ka pakendit ja tarkvara, mis talle ostu ajal kaasa anti. Samuti peab kasutaja tegema andmetest varukoopiad. Garantii võivad Poniardi reeglite kohaselt katkestada ka arvuti sisemusse sattunud putukad, tolm ja üleliigsed esemed.
Kui aga BCS Infra salongist ostetud kaubal pole garantiiaja pikkust eraldi märgitud, on selleks 1 aasta, välja arvatud kulumaterjalid.