Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Hind on turunduse põhiküsimus

    Jaanus Palm,
    Eesti Kõrgem Kommertskool
    Ettevõtluskeskkond muutub järjest konkurentsitihedamaks ning tarbijad järjest nõudlikumaks. Ettevõtete põhiprobleemiks saab küsimus, kuidas leida turul olevad atraktiivsed positsioonid.
    Kui ettevõte ei tunne oma klientide soove ega vajadusi, ei suuda ta õiget positsiooni kindlasti leida. Nii võib turunduslikku mõtteviisi pidada ettevõtte jaoks kriitiliseks eduteguriks. Sama kriitiline teema kui turundus tervikuna on hinna ja selle kujundamise temaatika turunduse sees.
    Hind on raha hulk, mida tuleb maksta selleks, et hankida kauba või teenuse kasutamise õigus. Sealjuures on võimalik omandada kauba/kaupade täielikud omamisõigused või ainult kasutamise õigused, nagu rendi ja liisingu puhul.
    Hind on ainus turundusmeetmestiku osa, millel on otsene mõju firma kasumile. Turundusmeetmestiku muud osad eeldavad kõigepealt kulusid, mis alles mõnevõrra hiljem võivad realiseeruda tuludena.
    Tihti arvatakse, et madalamad hinnad viivad automaatselt suurema läbimüügini ning seetõttu minnakse turundusmeetmestiku kujundamisel liigagi kergelt madalate hindade taktikale. On jäetud arvestamata kahe olulise tõsiasjaga: tarbijate nõudmised ja soovid muutuvad järjest komplekssemaks ning toote hind ei ole sama mis tarbija poolt tajutud hind ehk tarbijaväärtus (consumer cost).
    kõik see, millest tarbija peab loobuma, et saada kauba/teenuse omamisega/kasutamisega kaasnevad hüved.
    need, mida tooted pakuvad tarbijatele, esindades põhjuseid, miks neid tooteid soovitakse.
    Tarbijad ei taha tooteid toodete endi pärast, vaid nad soovivad tooteid hüvede pärast, mida need talle pakuvad.
    Eeltoodu illustreerimiseks on hea näide auto ostu ja kasutamisega kaasnevad kulud, mis ei piirdu ainult auto enda hinnaga. Kogukulu, millega tarbija peab arvestama, sisaldab veel kütust, hooldust, finantskohustusi, kindlustusi, parkimistasusid, ajakulu ostu sooritamiseks ning kõikvõimalikke kaudseid makse.
    Tarbija võrdleb saadud hüvesid ja makstud raha ning selle võrdluse põhjal teeb otsuse ostu õnnestumise üle. Seega on ettevõtte jaoks üheks võtmeküsimuseks leida võimalusi, kuidas vähendada just toote/teenuse omandamise ja omamisega kliendile kaasnevaid kulusid. Kui ollakse edukas, siis koguhind tarbijale väheneb, samal ajal kui ettevõtte marginaal püsib samal tasemel.
    Samal ajal ei saa ettevõtjad oma hinnakujunduses jätta arvestamata oma sihtturul tegutsevate konkurentide tegevust ning peavad silmas pidama kolme tegurit:
    Millise hinnaga on kliendid nõus tooteid ostma?
    Millise hinnaga oleme võimelised ja tahame oma tooteid pakkuda?
    Millise hinnaga müüvad analoogseid tooteid meie otsesed konkurendid?
    Oma kliente ja konkurente hästi tundes saab hinnast kujundada tugeva konkurentsistrateegia elemendi.
  • Hetkel kuum
TalTechi professor: miks Eesti lennundus tähendab raha tuulde loopimist
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
Suurpank langetas tehnoloogiahiiglaste hinnangut
Sel nädalal muutis Šveitsi investeerimispank UBS enda aktsiasoovituse kogu tehnoloogiakuuiku suhtes ostusoovituse asemel neutraalseks.
Sel nädalal muutis Šveitsi investeerimispank UBS enda aktsiasoovituse kogu tehnoloogiakuuiku suhtes ostusoovituse asemel neutraalseks.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Rahandusministeerium plaanib suurendada lähetuste päevaraha
Rahandusministeeriumi plaani järgi tuleks suurendada lähetuste maksuvaba päevaraha piirmäära ja autokompensatsiooni, kuid erisoodustustes järele anda ei soovita.
Rahandusministeeriumi plaani järgi tuleks suurendada lähetuste maksuvaba päevaraha piirmäära ja autokompensatsiooni, kuid erisoodustustes järele anda ei soovita.
Maailmas pole sõjale veel nõnda palju kulutatud
Kaitsekulutused on kasvanud kogu maailmas üheksa aastat järjest, teatas Stockholmi rahuinstituut SIPRI iga-aastases raportis.
Kaitsekulutused on kasvanud kogu maailmas üheksa aastat järjest, teatas Stockholmi rahuinstituut SIPRI iga-aastases raportis.