Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Mis toode on Eesti?

    Kui majanduskasv aeglustub või koguni langeb, on esimesed kulud, mida kärpima asutakse, turunduskulud. Jätta ära paar suuremat reklaamikampaaniat ei ole nii valus, kui vähenda palgakulusid.
    Turundus on strateegilise tähtsusega, kui turg kasvab. Kelle nägu rohkem vilksatab, selle kaupa ostetakse. Kui kaup veel ka hea on, siis ostetakse teine kord jälle. Kui aga majandus langeb ja tarbimine väheneb, jäävad mitmetes majandusharudes turundusse investeeritud kroonid tagasi saamata ? lühijaliselt. Oskuslikul investeerimisel on aga hilisem tootlus seda kõrgem, mida raskemas keskkonnas panus turunduskaardile tehakse. Kellel võhma jätkub, lõikab hea saagi. Selline on taustsüsteem Eesti maine kampaaniaks.
    Eesti otsib sõnumit, mida maailmale öelda. Selleks, et maailm tuleks ja vaataks, kuidas meil asjad käivad ? ja kergitaks selle eest oma kukrut, loodetavasti mitte vähe. Eesti ei ole ainuke riik, kes sellist sõnumit tikutulega taga otsib. Oma Nokiat me leidnud ei ole. Vähemalt sellist mitte, mida enamik meist, eestlastest tunnustaks tõelise Eesti asjana. Turistide vool oleks tubli, kui me selle tõelise Eesti asja leiaksime. Aga turiste käib meil väga palju ka praegu. Hansatee toob aastas sadu tuhandeid soomlasi. Hansatee on sellepärast rikas firma. Nüüd toob rootslasi ka. Ja saab veel rikkamaks.
    Asja tuum on selles, et Eestil on väga palju erinevaid nägusid, mida müüa ja mida praegu edukalt müüakse. Üks sihtrühm, kes meie majandust elavdab, sõidab taksoga Kadaka turule. Tema jaoks on see kuulus koht Kadaka turg toote ?Eesti? sünonüüm. Odav, täpsemalt öeldes ?halpa?, on teine Eesti sünonüüm selles sihtrühmas, kes jätab Eestisse mitu krooni ja ka mitu markka.
    Teine nägu, mis samuti on väga kuulus, on Tallinna vanalinn. Armas selline. Neid nägusid on meil veel.
    Aga täna ei ole me väga palju diskuteerinud, mis on tegelikult see toode, mida me maailmale, olgem ausad, tegelikult Euroopale või veelgi täpsem olla Euroopa Liidule (sest seal on ju raha!), müüa tahame. Ja veel vähem oleme arutlenud selle üle, mida Euroopa tahaks meilt osta. Ja siis, kas meil on sellist kaupa üldse pakkuda ? mida tahetakse osta ja mida tasub (loe: suudame õiglase töövaevaga) pakkuda. Iirimaal ju oli, äkki on ka meil?
    Et olla edukad, peab see toode olema parim, vähemalt paremate killast omas sektoris. Võibolla on Eesti eesmärk arendada turismi (kuid lühike suvi ja porine sügis ei ole just head eeldused), võib-olla on Eesti eesmärk jõuda maailma hoopis oma toodete ekspordiga, siin on meil mitu head näidet varnast võtta.
    Kui me oleme ühiselt leidnud, mis toode Eesti on, siis võiks ühiselt edasi mõelda, kuidas seda müüa. Toode Holland on näiteks Heineken, puukotad, tuuleveskid, tulbid, jalgpallist rääkimata. Kogu rahvas on pühendunud selle toote müümisele. Bränd rokib täiega.
    Eesti Eurovisoonivõit on kindlasti üks komponent Eesti näost mitmeks aastaks. Järgmise aasta mai lõpus on meil erakordne võimalus esitleda toodet Eesti 300 miljonile eurooplasele. Kui me suudame oma tootele külge pookida selliseid omadusi, mis sellele meeletule auditooriumile seksikad tunduvad, oleme tabanud naelapea pihta. Aga me peame täpselt teadma, mida meilt tegelikult oodatakse ja kas on midagi, millega me suudame üllatada.
    Eesti maine kampaania tellija on Eesti rahvas. Mainekampaania olulised osad on Eesti inimesed, ettevõtted ja organisatsioonid, kellest toode koosneb. Arvo Pärt ja Erki Nool ei vaja kommentaare. Viisnurk ja Estonia Klaverivabrik, maailma suurim suusatootja ja Euroopa teine tiibklaveritootja, on samuti megad. Ja see pole kindlasti kõik.
    Vahel muidugi, kuna vana bränd on ammendunud ja tema kaudu ei jõua sõnum enam sihtrühmale kohale, vahetatakse lisaks logole ka nime. Nagu Vanalinnastuudiost võib saada Komöödiateater võiks Eestist saada Carmen. Selleks on meil autoriõigused olemas. Ja võibolla sobiks kass ka vapiloomaks (või logoloomaks) paremini kui lõvi ? mõni potentsiaalne turist võib arvata, et tegemist on Aafrika riigiga. Talvel on selline valedele jälgedele juhtimine eriti ohtlik.
    Eesti saab ennast ise palju aidata. Eesti on tihti olnud Münchhausen, laulva revolutsiooni ajal näiteks. Me peame looma toote, millele on turgu või näitama olemasolevat nii, et see oleks huvitav. Aga meil ei tasu arvata, et esimese kampaania peale saab meist Euroopa tiiger. Mainekujundus on protsess, kus tuleb iga krooni investeerimist kasumlikkuse seisukohast analüüside pikaajalises perspektiivis. Kas me saame sellega hakkama? Ma loodan.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Netflix sai miljoneid kliente juurde, kuid aktsia langes ikka
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.