Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Julge reklaam annab läbilöögieelise

    Efektiivse loovtöö alus on põhjalik eeltöö ehk põhjalik tooteuuring.
    Lähiajal hakkab reklaamitellija maksma väljundi ehk tulemuse, mitte enam sisendi või projektijuhtimise eest. Trendi võib juba märgata.
    Ettevõtted püüavad turupositsiooni säilitada kasumiplaani kiire ja agressiivse täitmise abil. Sellest tulenevad ka ülisuured ootused reklaamile ja müügikampaaniatele.
    Tegevjuhtide ametikohad on ohus, kui nende juhitud ettevõte ei suuda näidata aktsiaturgudel piisavalt häid tulemusi. Korporatsiooni juhatuses vaikselt vanaduspõlve veetvate töötajate aeg on möödas. Näiteks on viimaste aastate jooksul eeltoodud põhjusel oma positsioonist pidanud loobuma British Telecomi, Gillette?i, Coca- Cola, Procter & Gamble?i, Swissairi, Xeroxi, Bridgestones Tiresi, ABB jpt suurettevõtete tegevjuhid.
    Toodete arendamisele ja isikupära kujundamisele pööratakse järjest harvem tähelepanu, kuigi uuendused annaksid tootele läbilöögieelise.
    Reklaamitegijate töö teeb selline suhtumine äärmiselt raskeks, sest samal ajal oodatakse reklaamilt kohe ja kestvaid tulemusi.
    Reklaam on üks enam uuritud valdkondi. Üle maailma oma tooteid turustavad ettevõtted soovivad reklaami näha kui pidevat protsessi.
    Reklaami edukuse kindlustavad piisavad sihtrühmauuringud, mida tark reklaamitootja kasutab oma loovuse ning selle abil brändi ja strateegiate arendamiseks.
    Näiteks võib tuua hiljuti korraldatud Advantage?i hommikuhelveste avameelse ja õnnestunud reklaamikampaania. Selle loomisel lähtuti uuringu tulemustest, mis näitasid, et naistele ei meeldi üleolev kohtlemine, et nad ootavad reklaamidelt eelkõige ausust.
    Advantage?i reklaamis ei lubatud naistele kaunimat välimust ega saledamat keha, vaid osutati võimalusele, mida tervislikud helbed annavad.
    Tulemus: võrreldes eelneva hooajaga tõusis tänu kampaaniale toote müük 35.
    Hea näide on ka TicTaci reklaam, mis on turul juba 1969. aastast. Vanad lööklaused ? ?Ainult kaks kalorit? ning ?Värske piparmündimaitse? ? ei ergutanud enam müügitulemuste tõusu. Klient võttis neid pigem signaalina, et TicTac on kõigest üks harilik piparmündipastill.
    Uuring näitas ükskõiksust toote suhtes: ?Mu vanemad tavatsesid seda osta?, ?Mis siis, et kaks kalorit!?, ?Kõik teavad, et mündil on värske maitse?. See sundis tootjaid TicTacile uut reklaampakendit välja mõtlema.
    Toode isikustati väikese valges ülikonnas tubli meesterahvana, kelle karismaatilisus sundis kõiki vastutulijaid talle rõõmsalt järele vaatama. Tulemus ? vana hea TicTac on taas trendikas ja müüb jälle!
    Reklaami loomisel tasub loobuda traditsioonilisest universaalse lahenduse otsimisest ning võtta arvesse iga toote ja brändi spetsiifilisi omadusi.
    Alustada tuleb uuringutest ? toote sihtrühmade põhjalik tundmine on reklaami edukuse alus. Kiireid tulemusi ootavat klienti tuleb veenda mitte loobuma uuringutest, sest see võib oodatud tulemuslikkusele hoopis saatuslikuks saada.
    Põhjalikud uuringud on kasulik teha aegsasti ning kasutada neid inspiratsiooniallikana, mitte suhtuda nende tulemustesse kui tülikasse lisainformatsiooni.
    Autor: Erko Täht
  • Hetkel kuum
Jaanika Altraja: rohepöördes õnnestumiseks tuleb vähendada ebavõrdsust
Ühetaoline tulumaks ja madalad varamaksud mõjuvad tänapäeval dogmaatiliste jäänukitena, mis suurendavad ebavõrdsust ja pidurdavad rohepööret, kirjutab Jaanika Altraja arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis
Ühetaoline tulumaks ja madalad varamaksud mõjuvad tänapäeval dogmaatiliste jäänukitena, mis suurendavad ebavõrdsust ja pidurdavad rohepööret, kirjutab Jaanika Altraja arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis
Jeen saavutas 34 aasta madalaima taseme, analüütikud ootavad valitsuse sekkumist
Jaapani jeen langes kolmapäeval 34 aasta madalaimale tasemele, nõrgenedes USA dollari suhtes kuni 151,97-ni, mis on tekitanud turul küsimusi valitsuse sekkumise kohta Jaapani valuuta toetamiseks.
Jaapani jeen langes kolmapäeval 34 aasta madalaimale tasemele, nõrgenedes USA dollari suhtes kuni 151,97-ni, mis on tekitanud turul küsimusi valitsuse sekkumise kohta Jaapani valuuta toetamiseks.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: nonii, tibulilled, kas tulete taas? Äripidaja intervjuu oma töötajatega
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks tuletas vahelduseks meelde ajakirjaniku ametit pidades omandatud intervjueerimisoskused ning usutles oma sõpru, kellega koos ta on osaühingut Suur M jooksutanud. On’s tal uuel hooajal putkas üldse kedagi peale tema enda?
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks tuletas vahelduseks meelde ajakirjaniku ametit pidades omandatud intervjueerimisoskused ning usutles oma sõpru, kellega koos ta on osaühingut Suur M jooksutanud. On’s tal uuel hooajal putkas üldse kedagi peale tema enda?
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Genka ettevõtlusest: valin vähem raha ja rohkem vabadust
Henry Kõrvitsa ehk artistinimega Genka sõnul pole raha tema jaoks kõige olulisem. Tähtsam on oma aeg ja võimalus seda meelepäraselt veeta.
Henry Kõrvitsa ehk artistinimega Genka sõnul pole raha tema jaoks kõige olulisem. Tähtsam on oma aeg ja võimalus seda meelepäraselt veeta.
Eestlane tõusis suure Soome börsifirma ärijuhiks
Varem Kristiine ja Rocca al Mare kaubanduskeskuseid juhtinud Helen Metsvaht läks omanikfirma Cityconi juhatusse ärijuhiks.
Varem Kristiine ja Rocca al Mare kaubanduskeskuseid juhtinud Helen Metsvaht läks omanikfirma Cityconi juhatusse ärijuhiks.
Jaanika Altraja: rohepöördes õnnestumiseks tuleb vähendada ebavõrdsust
Ühetaoline tulumaks ja madalad varamaksud mõjuvad tänapäeval dogmaatiliste jäänukitena, mis suurendavad ebavõrdsust ja pidurdavad rohepööret, kirjutab Jaanika Altraja arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis
Ühetaoline tulumaks ja madalad varamaksud mõjuvad tänapäeval dogmaatiliste jäänukitena, mis suurendavad ebavõrdsust ja pidurdavad rohepööret, kirjutab Jaanika Altraja arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis
Ameerika RAM – üks auto kõikideks sõitudeks
Igapäevaselt tööle, naisega ostlema, pojaga trenni, nädalavahetusel sõpradega erinevaid hobisid harrastama, sekka suvilaehitusega seotud sõidud – kõik need saab edukalt tehtud aasta pikapi tiitliga pärjatud suure ja jõulise RAMiga USCAR – Ameerika Autost.
Igapäevaselt tööle, naisega ostlema, pojaga trenni, nädalavahetusel sõpradega erinevaid hobisid harrastama, sekka suvilaehitusega seotud sõidud – kõik need saab edukalt tehtud aasta pikapi tiitliga pärjatud suure ja jõulise RAMiga USCAR – Ameerika Autost.
Läti keskpank tõmbas kasvuprognoosi allapoole
Läti Pank korrigeeris selle aasta majanduskasvu prognoosi ja näeb nüüd, et riigi majandus võiks sel aastal kasvada 1,8 protsenti.
Läti Pank korrigeeris selle aasta majanduskasvu prognoosi ja näeb nüüd, et riigi majandus võiks sel aastal kasvada 1,8 protsenti.
Kohus nõuab ettevõtjalt äritüli keskel sadu tuhandeid eurosid
Ärimees Priit Kotkase ettevõtetel tuleb kohtuotsusega maksta pea 200 000 eurot ettevõttele, kus ta on teiste omanikega aastaid tülitsenud.
Ärimees Priit Kotkase ettevõtetel tuleb kohtuotsusega maksta pea 200 000 eurot ettevõttele, kus ta on teiste omanikega aastaid tülitsenud.