Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Seade töötab paremini, kui ta sisse lülitada
Murphy seadus ütleb tabavalt, et iga seade töötab paremini, kui ta sisse lülitada. Tehnilise valve seadmete puhul on kirvereegleid veel:
1) seadmed peab heaperemehelikult kasutama ja regulaarselt hooldama;2) aegunud seadmed tuleb välja vahetada;3) seadmete vaatevälja ei tohi kinni katta;4) turvafirma spetsialistide nõuandeid tasub kuulata.
3. oktoobri Äripäeva kirjutises kajastatud kahe juhtumi puhul on tuvastatud, et valveseadmed olid töökorras. Sestap ei ole alust veeretada süüd seadmete või turvafirma kaela, seda enam et varguse täpne hetk on kummalgi juhul tuvastamata.
Seoses Kiviranna Kaubanduse AS-iga tuleb küll tunnistada ESS-i poolset ränka viga: oleksime pidanud nendega kliendisuhte aastaid tagasi lõpetama. Kõnealuse ettevõtte pidevad võlgnevused, sagedased ?müstilised? sissemurdmised ja omaniku pahatahtlik suhtumine meie koostöösse andsid selleks piisavalt alust.
ESS teenindusettevõttena püüdis siiski iga hinna eest kliendisuhet hoida. Kui enne ühte järjekordset sissemurdmist oli kaupluse liikumisandur rõivastega varjatud, nõustus ESS ometi juhtunut kliendile teatud osas kompenseerima. Olav Kivirand ise väljendus toona umbes nii, et anduri neutraliseerimine tema enda töötajate poolt teda üldse ei huvita ? kui ESS on palgatud kauplust valvama, siis ka valvaku...
On kurb tõsiasi, et varavastaste kuritegude (s.h sissemurdmiste) arv kasvab. Riskide vähendamine kliendi ja turvafirma koostöös eeldab aga alati kahepoolset soovi ja head tahet.
ESS on pälvinud 23 000 kliendi usalduse. Usun, et see arv räägib ise enda eest.