Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Septembri müük tavalisest kesisem
Septembrikuu uute sõiduautode müük liikus juba teist kuud järjest languse suunas. Kas ehmatas ka meie autoostjaid USA terroriuudis ning peeti targemaks uue auto asemel hoopis peavarju kindlustada, igatahes kukkus uute sõiduautode müük 86 ühiku võrra, ehk 9 protsenti. Vaid möödunud aastal kahanes müük võrreldes augustiga 15 auto võrra, kõikidel ülejäänud aastatel on see tõusnud.
Kokku müüdi septembris Eestisse 970 uut sõiduautot, eesotsas traditsioonilise Peugeot?ga. Tõusjate-langejate tabelis suuri üllatusi ei olnud, ehk vaid Daihatsu, mis müüs septembris piltlikult öeldes 10 korda rohkem autosid kui seni terve aasta jooksul kokku. Ehk kui varem oli tal kirjas 2 müüdud YRVd, siis tänu Eesti Energia riigihankele lisandus septembris nimestikku 20 väikemaasturit Terios.
Suuremad tõusjad olid veel Suzuki, Honda, Hyundai jt. Valdavalt polnud möödunud kuu automüüjatele kõige parem, vaid Suzukil on põhjust rahuoluks, sest suurem läbimüük on sel margil tänavu ette näidata vaid juunist.
Langejate poolel torkab silma Mitsubishi, millel pole nii kehva müügikuud olnud juba aastaid, samuti oli september ütlemata kehv Daewoole. Seda eriti ajal, mil Õismäel uus esindus uksed avas. Eks kolimisega kaasnesid omad tagasilöögid.
Veel väärib märkimist tõsiasi, et enimmüüdud auto rändkarikat hoidnud Peugeot 206 loovutas selle oma nooremale ja sitkemale vennale, Peugeot 307-le, kes seda enam käest ei kavatse anda, ning et aasta kokkuvõttes tõusis Lada ühe korra võrra ettepoole, lükates Mazda kaheksandale kohale.