Artikkel
  • Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Probleemid algavad logistilise teenuse ostu-müügi etapil

    Teenuse ostu-müügi faas on aeg, kus teenuse pakkuja ja ostja räägivad omavahel, kas pakutav teenus on hea või halb. Müümine algab üldjuhul sealt, kust klient ütleb ?ei?. Kui klient ütleb ?jah?, siis on müümine läbi.
    Teine faas on teenusepakkuja valik. Selles faasis räägib ostja tõenäoliselt läbi mitme erineva firmaga. Sellele järgneb lepingu sõlmimine ja neljas faas on teenuse käivitamine. Viimane faas on teenuse integreerimine mõlema firma tegevusse, et see toimiks tõepoolest efektiivselt.
    Mida teeb üks või teine osapool valesti ostu-müügi faasis? Teenusepakkuja eksimused:
    Ülemüük. Esimene viga, mida teenust pakkudes tehakse, on ülemüük. Kõik on kindlasti kokku puutunud kindlustusagentidega, kes ronivad sisse ustest ja akendest, et saaks ainult kindlustust müüa. Sama võib juhtuda ka logistikateenuse pakkujaga.
    Ei saada aru põhjustest, miks on seda teenust ostjale vaja. Ostja ei oska ka seda vajadust hästi määratleda ja seetõttu ei tekigi konkreetset ostu-müügisituatsiooni.
    Luuakse ostjale ebarealistlikud ootused. Näite põhjal on seda selgitada väga lihtne. Mina ütlen ostjale, et müün sulle tiigri, aga kui ostja saab saadetise kätte, selgub, et see on väike kassipoeg. Samamoodi on ka teenuse müügiga. Müües räägitakse, et meie teenus on hea, suurepärane, kõige parem, kõige soodsam. Ja kui see hetk on kätte jõudnud, siis selgub, et seal ei olegi midagi.
    Kokkulepped sõlmitakse valel tasemel. See tähendab, et läbirääkimistesse kaasatakse need inimesed, kes tegelikult firmas ei otsusta ? kas laojuhatajad või logistikajuhid, kuigi otsuse teeb firma juhatus või firma nõukogu, kes ei tea asjast suurt midagi.
    Ostja soovide kohta tehakse oletusi. Põhimõtteliselt kattub see teise punktiga, et ei saada aru, miks ostjal üldse seda teenust on vaja.
    Loomulikult teevad vigu ka teenuseostjad.
    Vastutav isik ei ole teenuse ostmisest huvitatud. Ta kardab kaotada oma töökohta või on tal mingi kokkulepe olemasoleva transpordifirmaga, kes talle midagi mustalt maksab vms.
    Ei saada aru põhjustest, miks on vaja teenust osta. See, kes esindab ostjat läbirääkimistel, ei saa üldse aru, miks seda teenust peab ostma ? meil töötab ju niikuinii kõik.
    Teenusepakkujale ei anta piisavalt informatsiooni. Öeldakse, et te ju teate seda äri paremini. Meilt liigub läbi umbes niipalju kaupa, niisugustes kogustes ? sellest tegelikult ei piisa.
    Autor: Peep Piiber
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Olulisemad lood

Swedbank: tallinlasele on korteri taskukohasus kukkunud 2009. aasta tasemele
Inimeste kindlustunne on langenud veel tugevemalt kui ettevõtete oma: korteri ostmine on pealinnas sama taskukohane kui oli aastal 2009 ning oma rahalist olukorda peetakse sama heaks kui aastal 1993, märkis Swedbanki ökonomist Marianna Rõbinskaja.
Inimeste kindlustunne on langenud veel tugevemalt kui ettevõtete oma: korteri ostmine on pealinnas sama taskukohane kui oli aastal 2009 ning oma rahalist olukorda peetakse sama heaks kui aastal 1993, märkis Swedbanki ökonomist Marianna Rõbinskaja.
Kriisi ajal teevad isegi erinevad arvutused ärevaks
Ehkki rahvaelektri hinnas erinevatele tulemustele jõudmine oli ootuspärane, saadab praegune vaidlus selle üle ühiskonnale siiski vale signaali, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Ehkki rahvaelektri hinnas erinevatele tulemustele jõudmine oli ootuspärane, saadab praegune vaidlus selle üle ühiskonnale siiski vale signaali, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Carnivali tulemused jäid hinnangutest tunduvalt alla Carnivali aktsia kukkus 20%
Carnivali aktsia kukkus keskpäevasel kauplemisel 20% 7,33 dollarile, langedes peaaegu 30 aasta madalaimale tasemele.
Carnivali aktsia kukkus keskpäevasel kauplemisel 20% 7,33 dollarile, langedes peaaegu 30 aasta madalaimale tasemele.
Reaalajas börsiinfo
Lemeks teenis möödunud aastal rekordilise käibe ja kasumi
Möödunud aastal oli Lemeks ASi käive 193 miljonit eurot, mis oli 61% suurem tunamullusest käibest. Hea aasta põhjus oli ettevõtte juhatuse esimehe Jüri Külviku sõnul selles, et koroona ajal kulutamata jäänud raha investeeriti Eestis ja Euroopas kodude uuendamisse, mis tõi kaasa puidust toodete müügi hüppelise kasvu.
Möödunud aastal oli Lemeks ASi käive 193 miljonit eurot, mis oli 61% suurem tunamullusest käibest. Hea aasta põhjus oli ettevõtte juhatuse esimehe Jüri Külviku sõnul selles, et koroona ajal kulutamata jäänud raha investeeriti Eestis ja Euroopas kodude uuendamisse, mis tõi kaasa puidust toodete müügi hüppelise kasvu.
Tippjuhtide koolitaja Jüri Ratasest: siin ei aita enam tantsusaated ka Hinnangud Eesti tuntud juhtidele
Tänaseks on Jüri Ratas ennast lõplikult maha mänginud ja ei aita need tantsusaated tõenäoliselt ka, rääkis professor ja koolitaja Mare Pork uues raadiosaates „Äripäeva juhtimiskool“.
Tänaseks on Jüri Ratas ennast lõplikult maha mänginud ja ei aita need tantsusaated tõenäoliselt ka, rääkis professor ja koolitaja Mare Pork uues raadiosaates „Äripäeva juhtimiskool“.
Raadiohitid: nurka surutud Putin ja ostusoovitused börsidelt
Venemaa püha võitlus kollektiivse Lääne vastu, võlgniku teekond kinnisvaramiljonäriks ja parimad ostuvõimalused börsidelt olid sel nädalal teemad, mis pälvisid Äripäeva raadio kuulajatelt enim tähelepanu.
Venemaa püha võitlus kollektiivse Lääne vastu, võlgniku teekond kinnisvaramiljonäriks ja parimad ostuvõimalused börsidelt olid sel nädalal teemad, mis pälvisid Äripäeva raadio kuulajatelt enim tähelepanu.
IKEA Baltikumi juht: Tallinna pood jääb Eesti ainsaks
IKEA Baltikumi juht Hanspeter Zurcheri sõnul on Eesti elanike huvi Tallinna IKEA vastu oodatust suurem, rohkem suuri kauplusi aga Eestisse plaanis ehitada ei ole.
IKEA Baltikumi juht Hanspeter Zurcheri sõnul on Eesti elanike huvi Tallinna IKEA vastu oodatust suurem, rohkem suuri kauplusi aga Eestisse plaanis ehitada ei ole.

Olulisemad lood

Elering: mõne teise LNG-laeva toomiseks tuleb terminal ümber ehitada
Alexela sooviks oma Paldiski kai äärde saada mõne teise LNG taasgaasistamislaeva, seda juhul kui soomlaste oma Inkoosse kolib. Süsteemihaldur Eleringi arust tuleks kogu Paldiski LNG-terminal siis ümber ehitada.
Alexela sooviks oma Paldiski kai äärde saada mõne teise LNG taasgaasistamislaeva, seda juhul kui soomlaste oma Inkoosse kolib. Süsteemihaldur Eleringi arust tuleks kogu Paldiski LNG-terminal siis ümber ehitada.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.