2000. aasta TOP ? lõppenud sajandi peegeldus

Tõnu Tramm 10. oktoober 2001, 00:00

Lõppenud sajandi viimane aasta võttis ilmekalt kokku Eesti automüügi olemuse. Sõiduautomüüjate edetabeli tipus on kolm äärmust: kõige kallim, kõige odavam ja enim müüdud. Ühest küljest näitab see justkui meie ühiskonna lõhestatust. Esikoht, et Eestis on piisavalt rikkaid, kes jaksavad osta Mercedeseid, teine koht aga, et palju on ka neid, kes peavad leppima odavamaiga. Õnneks silub veidi muret tekitava lõhe kolmas koht, ehk müüduim automark Peugeot. Lõviosa autoostjaid kuulub meil siiski juba nn keskmike sekka ja just nii see peabki ju ühes korralikus riigis olema.

Teisalt iseloomustavad need kolm marki ka kogu lõppenud sajandit. Mercedes sajandi esimest poolt, mil just see automark oli autotööstuse pioneeriks, ja Lada sajandi teist poolt, mil me olime sunnitud unustama Mercedese-taoliste autode olemasolu ning meie kõigi unistuste sõidukiks sai ?iguli. Peugeot paneb aga sajandile punkti, justkui tahtes öelda: inimesed, maailmas on ka midagi muud peale Ladade ja Mercedeste!

Müüginumbrid on aga üks asi, ajaloo teemal heietamine teine, kuid kolmas ja kõige tähtsam on selle edetabeli juures hoopis miski muu: edukaks automüüjaks olemine ei sõltu tänapäeval enam müüdava auto hinnast ega imagost, tähtis on leida üles õige klient ning teda iga hinna eest hoida. Just sihikindla töö ja usalduse müümise kaudu on uuel sajandil võimalik olla edukas. Konkurents on tihe ja iga väiksemgi eksitus võib kliendi mujale juhatada.

Raadio ettevõtlikule inimesele

Äripäeva raadio 92.4

Hetkel eetris

Kava

    Vaata kogu kava
    Äripäev https://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
    25. November 2011, 09:09
    Otsi:

    Ava täpsem otsing