Automaatne väikeauto ahvatleb naisi

Tõnu Tramm 10. oktoober 2001, 00:00

Tänapäeva naisteautot iseloomustades tuleb esimesena pähe kaks sõna: väike ja automaat. Loomulikult leidub erandeid, ja naisi, kes parema meelega kulgeks 7-seeria BMW või autoga, millel tuleb käsitsi käike vahetada. Erand teadupoolest aga kinnitab reeglit.

Eriti linnasõidul on automaatkäigukast asendamatu, samuti on naistele meelepärased väiksemad autod, millega on hea manööverdada ja parkida ning mis ei neela ülemäära palju kütust.

Paraku ei ole iga väikeauto hinnakirjas automaatkäigukastiga varianti, sest üldjuhul eeldab automaatkäigukast võimsamat mootorit.. Mõni automark pakub automaatkäigukasti alates väike-keskklassist, mõni keskklassist, on ka selliseid, kus automaatkäigukast hinnakirjast sootuks puudub. Kuid näiteks tuntud väikeautod Renault Clio, Fiat Punto, ?koda Fabia ja mõnigi teine leiaksid kindlasti ostjaid juurde, kui saadaval oleks ka automaatne käiguvahetaja. Eestis väikeautode müüjate seas läbi viidud küsitlusest selgub, et hetkel leiab automaatse käiguvahetusega väikeauto 7 erineva firma mudelivalikust ja nõudlus nende järele kasvab. Valdavalt maksab automaatkäigukasti lisamine 15 000 krooni.

Opeli puhul on automaatkäigukastiga autode valik Eestis kõige laiem ja käigukasti hind kõige soodsam. Uut Corsat on võimalik osta nii tavalise automaatkäigukasti kui ka uue Easytronicu poolautomaatkäigukastiga, sõltumata varustustasemest. 1,4 16V mootori puhul, millel võimsust 90 hj, on tegemist tavalise 4astmelise automaadiga ning sellise auto alghinnaks on 169 600 krooni, ehk 12 400 krooni kallim kui manuaalkäigukastiga sama auto.

Veelgi soodsama hinnavahega saab aga kätte 1,2 16V (75 hj) mootoriga Corsa, millel on Easytronicu 5käiguline poolautomaatkast. Selle auto alghinnaks on 138 100 krooni, ehk vaid 4200 krooni enam manuaalkäigukastiga autost. Tulevast aastast alates saab poolautomaatset Easytronicut ka 1,0-liitrise 12V (58 hj) mootoriga varustatud Corsale.

Nissan erineb konkurentidest üsna palju. Esiteks tema väikeauto Micra retrolik välimus on selline, mis mõnele väga meeldib, mõnes tekitab aga võõristust. Samas on ta ainus automark, mis pakub väikeautole variaatorkäigukasti ehk astmeteta käiguvahetus-süsteemi. Eestis on hetkel saadaval

1-liitrise mootoriga Micrad, millel võimsust 55 hj ja mille variaatorkäigukastiga variant (CVT) maksab Comfort-varustuse ja 3ukselise auto puhul 142 900 krooni, 5ukselise samalaadse auto eest tuleb maksta 148 800 krooni. Variaatorkäigukasti hind võrreldes manuaalkäigu-kastiga autoga on 3ukselisel variandil 14 100 krooni, 5ukselisel 15 000 krooni.

Toyota pakub automaatkäigukasti nii Yarisele kui Yaris Versole. Kuid seda mitte iga mootori ja varustuse puhul. Yarisel on automaat saadaval vaid Linea Sol varustusega 5ukselisel variandil, millel kapoti all 1,3-liitrine ja 90 hj bensiinimootor. Selle auto baashind on 191 300 krooni, ehk 15 000 krooni enam manuaalkäigu-kastiga variandist. Ka Yaris Verso puhul saab automaati vaid 1,3-liitrise mootoriga, kuid siin on võimalik valida juba kahe varustuse vahel: Linea Luna, alghinnaga 201 600, ning Linea Sol, 215 400 krooni.

Hiljuti edasimüüjat vahetanud Daihatsu tuli turule uhiuue mudeliga YRV, mille 1,3-liitrist varianti on alates järgmise aasta algusest võimalik osta ka automaatkäigukastiga. 1,3 ATM hind hakkab olema 188 000 krooni, ehk 19 000 krooni kallim praegusest manuaalkäigukastiga variandist, mille alghinnaks on 169 000 krooni.

Volkswageni väikeautol Polol on automaatkäigukast saadaval koos

1,4-liitrise bensiinimootoriga. Automaatkäigukast annab võrreldes manuaalkäigukastiga autole hinnalisa

15 000 krooni jagu, ehk 60 hj 4astmelise automaatkäigukastiga Polo hind on alates 152 900 kroonist. 16klapilise ja 75 hj mootorivariandi puhul on hind alates 164 900 kroonist. Polo Classicule automaatkäigukasti ei pakuta ja sisuliselt on see mudel juba tootmisest maha võetud. Erinevalt tavalisest Polost, mis kevadeks saab veelgi värskema ilme.

A-klassi väikeauto on kahtlemata luksuslikem väikeauto, mida Eestis müüakse, mistõttu on üsna loomulik, et automaatkäigukasti saab tellida igale mootorile ja varustusele. Ühesõnaga, iga ostja saab komplekteerida endale just sellise auto, nagu ta soovib. Kui näiteks odavaima, 1,4-liitrise A-klassi Mercedese alghind on 223 020 krooni, siis automaatkäigukasti lisamine sellele maksab 15 840 krooni. Ja nii iga mootorivariandi puhul.

Peugeot 206 esindab automaatkäigukastide osas keskmist taset, ehk 15 000 krooni eest saab teatud varustuse ja mootori puhul seda tellida. Mootoriks on 1,4-liitrine bensiinimootor, varustustasemeks XT, mis veidi rikkalikum kui lihtsaim XR. 3ukselise automaatkäigukastiga Peugeot 206 alghinnaks on 174 900 krooni, 5ukseline maksab 184 900 krooni. Samuti on automaatkäigukasti võimalus Peugeot? 2ukselisele CC-le, selline auto maksab 259 900 krooni.

Äripäev https://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
25. November 2011, 09:09
Otsi:

Ava täpsem otsing