Artikkel
  • Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Malmös toimunud elamuehituse Expo näitab tulevikulinna

    European Village on:
    euroopalik uus elamurajoon Malmö südalinnas;osa esimesest Euroopa Elamuehituse Expost Bo01;Euroopa elamuehitustraditsioonide miniatuurne kokkuvõte, mille käigus ligi kümme Euroopa riiki demonstreerisid kohalikele kliimatingimustele kohaldatud arhitektuuri ja ehitusstiili.
    Bo01 ? the City of Tomorrow ? on Euroopa esimene elamuehituse Expo, mille eesmärgiks on algatada debatt teemal, millises keskkonnas ja kuidas me tahaksime elada tulevikulinnas.
    Spetsiaalseid elamuehitusnäitusi on Rootsis peetud juba 1985. aastast saadik, viimane neist toimus Helsingborgis.
    Bo01 teemaks oli elamise ja elukeskkonna ökoloogiline, sotsiaalne, tehniline ja humaanne aspekt.
    Ökoloogiline eluviis tähendab loodusressursside kasutuse kompenseerimist neid tasakaalustava inimtegevusega. Elukeskkonna arhitektuuriline ja logistiline lahendus ning tehnoloogiline teostus on otseselt seotud ühiskonna heaoluga.
    Roheluse ja vee lähedus, madalale viidud müratase, vaikus ja rohkelt loomulikku valgust on tänapäevased kvaliteedinäitajad. Vastutustundlikult ja teadlikult teostatud disain loob eeldused elanike paremaks suhteks neid ümbritseva tehiskeskkonnaga. Tehniline keskkond ? hooned, tehnoloogiad, ja tehnilised süsteemid ? peavad olema disainitud ja teostatud harmoniseeritult keskkonnaga.
    Lähematel aastakümnetel saabub olukord, kus keskmiselt neli viiendikku maailma elanikkonnast elab linnades. Selline tohutu inimeste kontsentratsioon tekitab probleeme vee ja kanalisatsiooniga, keskkonnaohtlike ainete, jäätmete ja liiklusega ning alalhoidlike energialahenduste ja looduslike ressursside ülekulutamisega. Kui kiire linnastumise tõttu tekkivate probleemidega ennetavalt ei tegeleta, pole võimalik saavutada säästliku arengu printsiipidega arvestavat keskkonda.
    Ennetavalt nende globaalse urbaniseerumise probleemidega tegeledes astuti Malmös esimene kollektiivne samm säästliku City väljaarendamiseks Läänemere kaldal. Arendusprojekt on pikaajaline, millest vastselt realiseeritud Bo01 projekt on vaid esimene samm.
    Bo01 City of Tomorrow on suunatud diskussiooni tekitamiseks elukeskkonnast, elustiilist ja linnaelust. Eesmärk on jõuda erinevate huvigruppideni: noorte ja vanadeni, linnas ja maal, rootslaste ja välismaalaste, ekspertide ja asjahuvilisteni.
    Praeguseni on säästlik areng tähendanud loodusressursside säästlikku kasutamist. Bo01-l toimunud diskussioonid sisaldavad ka inimest kui säästva arengu objekti. Selle elamurajooni kavandamisest võtsid osa Euroopa kogenumad arhitektid, kelle eesmärgiks oli luua inimsõbralik keskkond, mis on võimeline toime tulema muutustega pika aja jooksul.
    Elamurajooni asend ise on juba unikaalne: Västra Hamnen, endine mereäärne tööstusrajoon, mis asub kõigest jalutuskäigu kaugusel Malmö kesklinnast ja kust avaneb vaade kauguses asuvale imposantsele Söderlundi väina sillale. Kogu arendusprojekti 180 000 m2 suurune maa-ala on enamalt jaolt rajatud tööstusjäätmetele, mis on tasandatud ja stabiliseeritud. Kogu uudse urbanistliku vormi kavandamisel olid arhitektidel järgmised ambitsioonid:
    asunduse struktuur peab olema piisavalt lihtne;tulla toime ettenägematute, aja jooksul muutuvate vajaduste rahuldamisega;pakkuda linnaarengu põhiolemusele vastavaid tingimusi, olla erinevate inimeste ja kultuuride kohtumispaik;etapiline arenduspõhimõte;võimaldada autoliiklust, kuid arvestada seejuures ka jalakäijatele sobivaid tingimusi;luua linnatingimused, mis pakuvad rikkalikult informatsiooni, müstilisust, üllatusi ning palju muud unikaalset ja paljutõotavat;kasutada miljöös rikkalikult puitu ja erinevaid taimi.
    ___________________________________________
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum
Karoli Niilus: riigihangetega saab aidata lahendada keskkonna- ja sotsiaalprobleeme
Riigihanked peidavad endas paljudele teadmata ressurssi – võimalust laiemalt toetada ühiskondlikku toimetulekut, kirjutab rahandusministeeriumi riigihangete ja riigiabi osakonna nõunik Karoli Niilus.
Riigihanked peidavad endas paljudele teadmata ressurssi – võimalust laiemalt toetada ühiskondlikku toimetulekut, kirjutab rahandusministeeriumi riigihangete ja riigiabi osakonna nõunik Karoli Niilus.
Modera kasvatas poole aastaga müüki 60%
Automüügitarkvara tootev Eesti ettevõte Modera kasvatas selle aasta esimesel poolel müüki 60%, ettevõtte tulu ulatus 654 846 euroni.
Automüügitarkvara tootev Eesti ettevõte Modera kasvatas selle aasta esimesel poolel müüki 60%, ettevõtte tulu ulatus 654 846 euroni.
Nelja Eesti juhi teed tippu - kriisiloits, ettemääratus ja õpetaja võimendus
Värskes Äripäeva raadio saates "Juhi jutud" võtame kokku kuulajate lemmiksaated ja nopime nendest välja neli põnevat kildu Eesti juhtidelt. Tänases saates saavad sõna Eesti suurima panga Swedbanki juht Olavi Lepp, 2020. aastal Eesti parimaks kooliks valitud Uulu põhikooli juht Egle Rumberg, noorim Tallinna börsi firmade juht ehk Arco Vara juht Miko-Ove Niinemäe ja LHV grupi juht Madis Toomsalu, kes pälvis tänavu tunnustuse parim juht.
Värskes Äripäeva raadio saates "Juhi jutud" võtame kokku kuulajate lemmiksaated ja nopime nendest välja neli põnevat kildu Eesti juhtidelt. Tänases saates saavad sõna Eesti suurima panga Swedbanki juht Olavi Lepp, 2020. aastal Eesti parimaks kooliks valitud Uulu põhikooli juht Egle Rumberg, noorim Tallinna börsi firmade juht ehk Arco Vara juht Miko-Ove Niinemäe ja LHV grupi juht Madis Toomsalu, kes pälvis tänavu tunnustuse parim juht.
Müüt versus tegelikkus: inimesed peavad keskklassiks tegelikkuses pigem jõukaid
Swedbanki Rahaasjade Teabekeskuse uuringust selgus, et inimeste ettekujutus keskklassist on hoopis midagi muud kui selle tegelikkus.
Swedbanki Rahaasjade Teabekeskuse uuringust selgus, et inimeste ettekujutus keskklassist on hoopis midagi muud kui selle tegelikkus.
Segadused Türgi sadamas: Eesti ettevõte kisti Venemaa viljavarguste skeemi
Türgi võimud on Ukraina prokuratuuri palvel kinni pidanud laeva, milles on ligi 7000 tonni Ukrainast pärit nisu. Kahtlustatakse, et tegu on Ukrainast varastatud teraviljaga. Veose tarnija on aga Tartus registreeritud ettevõte, mille juht on teatanud laevaomaniku väitel veose täielikku legitiimsust, kirjutab Logistikauudised.
Türgi võimud on Ukraina prokuratuuri palvel kinni pidanud laeva, milles on ligi 7000 tonni Ukrainast pärit nisu. Kahtlustatakse, et tegu on Ukrainast varastatud teraviljaga. Veose tarnija on aga Tartus registreeritud ettevõte, mille juht on teatanud laevaomaniku väitel veose täielikku legitiimsust, kirjutab Logistikauudised.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.