Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Maksuamet küsib probleemide korral alati nõu rahandusministeeriumilt
Kui juhtub, et ettevõtja ja maksuamet on eri seisukohtadel, siis küsib maksuamet rahandusministeeriumist nõu ja kui vaja, siis võtab vastuse kirjalikult, rääkis maksuameti kaudsete maksude talituse juhataja Kaia Loob.
Ühe käibemaksuseminaril osalenud naine küsis, kas maksuamet arvestab ettevõtja seisukohti. 'Jah, võiks olla näiteks eraldi märkuste lahtris käibedklaratsioonis,' vastas Loob.
Seminaril osalev naine lisas, et kui näiteks on tekkinud probleem, siis maksumaksja võtab selgituse näiteks keeleinstituudist mingi termini tõlgendamise kohta ja saab talle positiivse vastuse, maksuamet aga küsib sama asja rahandusministeeriumilt ja saab vastupidise otsuse. 'Siis läheb ikka nii, nagu maksuamet vastuse on saanud,' tõdes osaleja.
Tema teada on maksuametis umbes kiloraskune A4 formaadis seadusetõlgenduste kogumik, mida pidevalt täiendatakse ja ettevõtjate eest kiivalt varjatakse. 'Võiks seda ettevõtjatega jagada, oleks parem probleeme lahendada,' pakkus ta.