Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Uue käibemaksuseadusega muutub senisest kasulikumaks auto kapitalirent
KPMG Estonia maksukonsultant Kadri Arula ütles Äripäeva tänasel käibemaksuseminaril, et autodega seotud tehingutes uue käibemaksuseaduse kohaselt on mitmeid uusi nüansse, mida seadusandja polegi kõiki otseselt silmas pidanud.
Oluline muutus on, et edaspidi saab ka kapitalirendi puhul tööks soetatud sõiduautodelt kaks kolmandikku käibemaksu maha arvata. Seni sai käibemaksu maha arvata vaid kasutusrendilt.
Uus mõiste seaduses on sisendkäibemaks. Kõigepealt tuleb selgeks teha, kas ettevõttel on soetamisel sõidu- või mittesõiduauto. Mitte-sõiduautode loetelu on ühes teede- ja sideministeeriumi määruses, mitte käibemaksuseaduses, rääkis Arula. Näiteks maasturid võivad olla nii sõiduautode- kui mitte-sõiduautode klassis.
Autod, mis pole sõiduautod, nende soetamisel saab käibemaksu tagasi arvestada vaid ühe kriteeriumi järgi: nad peavad olema kasutusel ettevõtluses. Muud piirangud puuduvad.
Kui on tegemist sõiduautoga, peab vaatama, kuidas ettevõte selle auto on saanud, kas kasutus- või kapitalirendile või soetanud, rääkis Arula.
Kasutusrendi puhul piirang käibemaksu mahaarvamisel puudub. Mootorikütuse puhul saab kasutusrendi puhul sisendkäibemaksust maha arvata kaks kolmandikku uuest aastast.
Kui on tegemist kapitalirendi sõiduautodega, kui need on ettevõtluses kasutatavad, saab sisendkäibemaksust maha arvata kaks kolmandikku. 'See on peamine eelis senikehtiva käibemaksuseadusega,' lisas Arula. Seni sel puhul ei saanud käibemaksu maha arvata. Ka kapitalirendi puhul on võimalik kütuse ostmisel maha arvata kaks kolmandikku sisendkäibemaksust.