Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Mobiiliäri kuldaeg lõpeb
Peaaegu pooltel Eesti elanikel on mobiiltelefon ning operaatorid jätkavad võitlust ülejäänud poole pärast, ent telefonimüüjad tunnistavad, et taskuaparaatide äri kuldajad on mööda saamas, kirjutab Postimees.
Riigi suurima mobiiltelefonimüüja Esmofoni finantsjuhi Heiko Sõro hinnangul müüdi Eestis mullu umbes 140 000 uut mobiiltelefoni ning umbes sama suureks jääb telefoniturg ka tänavu. Ülemöödunud aastal osteti Sõro andmetel riigis 100 000 - 120 000 uut mobiiltelefoni.
Tänavu ei kasva esmakordselt mobiiltelefonide müük Eesti turul ning asjatundjate kinnitusel toob mobiilsideoperaatorite kliendihulga kasvu paratamatu pidurdumine endaga varem-hiljem ka mobiiltelefonituru kokkutõmbumise.
Üheks erandiks mobiiltelefoniturul on siiski Tele2 Eesti, mis on müünud avalike suhete juhi Inga Jagomäe sõnul tänavu rekordilised 38 000 mobiiltelefoni ehk 1,7 korda rohkem kui mullu. Lõviosa nendest telefonidest on aga müüdud dumpinghinnaga uutele ja olemasolevatele klientidele tingimusel, et nad jäävad vähemalt aastaks Tele2 mobiilsidekliendiks.
Mobiiltelefonist on saanud tarbeese, mida lihtsalt prestii?i pärast enam iga poole aasta tagant uuema ja kallima vastu ei vahetata. Eesti kõige populaarsem mobiiltelefon on praegugi eelmisel aastal müüki tulnud Nokia 3310.
Telecity, endise Teleringi kaupluseketi juhatuse liikme Meelis Krämanni kinnitusel on mobiiltelefonide turu kasv pidurdunud.
Krämanni kinnitusel ei ole tootjatelt tulnud GSM tavatelefonide osas viimasel ajal revolutsioonilisi uuendusi, mis sunniks tavakliente telefonivahetusele. ?Midagi erilist pole turule toodud. Küll aga on oodata GSM 9600st neli korda kiirema andmesidekiirusega GPRS-telefonide turu kasvu.?
Heiko Sõro kinnitusel on möödas ajad, mil mobiiltelefoniturg kasvas kümneid protsente aastas. ?Tulevikus toimub loomulik vanemate aparaatide uute vastu vahetamise protsess. Uute klientide aeg on möödas ning keskendutakse olemasolevatele klientidele,? rääkis Sõro. See omakorda võib tuua endaga operaatorite siduslepingutega seotud, võileivahinnaga soodustelefonide kadumise müügilettidelt.