Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Jaekaubandusfirmasid tabas ostjate arvu langus
Eesti tihedaima liiklusega ristmiku ääres paikneva ASi Kristiine Kaubanduskeskuse külastajate arv vähenes tänavu septembris võrreldes möödunud aastaga 5 protsenti. Kaubanduskeskuse juht Allan Remmelkoor ütles, et tänavune langus septembris on jaekaubandusturul üldine trend. Tavaliselt on septembris külastajate arv võrreldes varasema aastaga suurenenud. Remmelkoor tõi tänavuse languse põhjuseks pika sooja suve. ?See kurnas läbi, inimesed kulutasid raha festivalidel ja kontsertidel,? ütles Remmelkoor.
Remmelkoor (pildil) ütles, et andmeid saab pidada küllaltki usaldusväärseks, sest külastajate arvu mõõdavad infrapunakiirega varustatud seadmed. See võimaldab hoida külastajate arvu kontrolli all.
Septembri jahenemist tunnetas ka Eesti suurim jaekaubandusfirma, üle 300 mln kroonise kuukäibega ETK Grupp. Ettevõtte käive kasvas septembris 23 protsenti, mis on vähem kui varasematel aastatel. Ettevõtte juht Mihkel Sims ütles, et tavapärasest nõrgemat septembrit ei saa kuidagi põhjendada 11. septembri rünnakuga Maailma Kaubanduskeskusele. Pigem on tema sõnul tegemist ühelt poolt sooja suve mõjudega, kus inimesed puhkasid veel augustis ja said esimese töötasu pärast puhkust kätte alles oktoobris. Teiselt poolt on tegemist tarbija loogikaga, kus septembris pärast puhkusi on tarbimine tagasihoidlik, oktoobris tõuseb, novembris tõmbub taas tagasi ja detsembris jõuab haripunkti.
Simsi sõnul avaldab jaemüügile kõige suuremat mõju Eestis sisemine tegur: elektri ja vee kallinemine ehk valdkonnad, mis on konkurentsi alt väljas. ?See, kui palju Eesti Energia hinnatõusust juurde saab, läheb jaekaubandusest maha,? ütles Sims. Muid ohtusid jaekaubandusele Eestis tema sõnul pole.
ETK Gruppi kuuluvad Konsumi, Edu ja Maksimarketi ketid ning osalus Prisma supermarketis.
Säästumarketi ketis jäi kaupluse keskmine käive septembris möödunud aastale alla. Säästumarketi keti juht Maldar Mäesalu polnud nõus täpseid numbreid ütlema, aga kinnitas, et languse põhjuseks on osalt kaupluste avamine väljaspool Tallinna, kus käibed väiksemad. Tänavu on Säästumarketi 27 poe keskmine käive 4 mln krooni, möödunud aastal oli see mõnevõrra suurem.
Tallinna eliitkaubamaja Stockmanni juhataja Maisa Romanainen ütles, et Stockmann küll mõõdab külastajate arvu ja käivet, aga ühtegi numbrit ei avalikusta. Tallinna Kaubamaja finantsdirektor Katrin Mühls ütles, et Kaubamaja avaldab septembri tulemused börsiettevõttena novembri teisel nädalal. Statistikaamet esitab septembri jaekaubanduse tulemused 26. oktoobril.
Oktoober on külastajad taas Kristiine Kaubanduskeskusesse tagasi toonud ja päevas külastab keskust üle 20 000 inimese. Kokku käib Kristiines aastas 7,4 miljonit inimest. Umbes sama palju on külastajaid Tallinna Kaubamajal kesklinnas.