Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Compact meelitab uusi kliente kõikjalt
Uuel Compact BMWl on tavalise 3seeriaga võrreldes lisaks 21 sentimeetrit lühemale kerele veel teinegi omadus, mis iga vähegi Baieri autotoodangust lugu pidava kodaniku kõrvu teritama paneb: odavaim BMW. Kui seni algasid uute BMW märki kandvate sõiduriistade hinnad alates 337 400 kroonist, siis Compacti turuletulekuga kukkus see piir alla 300 000 krooni, ehk 289 700 kroonile.
Tõsi on, et sõna odav seostub paljude jaoks millegi sellisega, mille kvaliteeti kallimatega võrrelda ei anna. Kõnealuse sõiduriista puhul võivad bemarifännid aga täiesti rahulikud olla: kvaliteedi osas ei ole tehtud mingeid järeleandmisi ja peale selle, et Compacti tagaistmel ei saa pikakoivalised reisijad eriti laiutada, pole tal tavalise 3seeriaga olulist vahet. Isegi telgede vahe on täpselt sama, mistõttu ei jää ta alla ka sõiduomadustelt. Tõsi küll, sõites on vahe siiski tuntav, sest Compactile on paigaldatud tavaseeriast sportlikum ja jäigem vedrustus, mis meie muhklikel teedel mõistagi märkamata ei jää. Samas on see aga sportlikuma sõidustiili harrastajale kindlalt plussiks kui miinuseks.
Kui 8 aastat tagasi välja lastud esimene kompaktne BMW oli eestvaates tavalise 3-seeria koopia, siis nn Compact II on täiesti eriline. Ühtse esitulede paneeli asemel vaatavad vastu kaks kelmikat silma, mis jätavad mulje, nagu oleks auto mõne harrastustuunija käe alt läbi käinud. Nende silmadega ei ole ta ei senise 3seeria, ega äsja facelifti läbinud 3seeriaga ühte nägu.
Küll aga pani Compact aluse uute mootorite seeriale, mis nüüd ka uuendatud tavalisele kolmesele peale pandud. Uued seguklapita ja muutuva gaasijaotussüsteemiga Valvetronic mootorid lõid veel kord sassi seaduspärasuse määratleda auto margi järgi mootori töömahtu. 316 Compacti kapoti all nüüd 1,8-liitrine, 318 aga 2,0-liitrine Valvetronic.
Igatahes ei ole proovisõiduks olnud 1,8 mootoriga 316 võimekusele midagi ette heita. Sedaani kolmese 1,9-liitrisega võrreldes on temal töömahtu vähem, kuid võimsust 10 hj võrra rohkem. Kütust kulutab ta aga saja kilomeetri kohta terve liitri jagu vähem. Mida sa hing veel ihkad.
Käsitsi lülitamise võimalusega automaatkäigukast toimib BMW-le omaselt täpselt ja veatult, rool on piisava jäikusega ning auto juhitavust iseloomustavad kõige enam lihtsus ja konkreetsus. Sestap näevad BMW müüjad Compacti peamiste uute klientidena naisi, kellel varem on puudunud konkreetne huvi selle automargi vastu. Viimast rõhutab auto turvalisus ja seda mitte üksnes turvapadjad jms, vaid hea teelpüsivus ja erinevad kontrollseadmed, mis juhuks, kui juht peaks tõepoolest auto üle kontrolli kaotama, juhtimise üle võtavad. Autot paremini valdavale liiklejale on veojõu- ja stabiilsuskontroll ASC+T suhtelisel ebavajalik seade, kuid libedaga võib temast alati kasu olla.
Lisaks eelnimetaud mootoritele on valikus ka uues 2,5-liitrine R6 bensiinimootor, millel võimsust 192 hj ja 2-liitrine turbodiisel, võimsusega 150 hj. Esimese alghind on 418 600 , teisel 352 100 krooni.