Ösel tuleb uue mahlaga

Väinu Rozental 19. oktoober 2001, 00:00

Sellel nädalal käivitus Ösel Foodsis odavama hinnaga uue mahlabrändi Milline Mõnus tootmine. ?Talvel tuleme turule kõrgema hinnaklassi mahlaga, kuhu on tervisliku lisaväärtusena lisatud vitamiine või viljaliha,? ütles Ösel Foodsi juhatuse esimees Kuldar Leis.

Leisi sõnul uus sari Milline Mõnus mingit turundustuge ei saa. ?Kogu turundustugi läheb aastavanuse Aura kaubamärgi tugevdamisele,? sõnas Leis. Ösel Foods on Aura turuletoomiseks kulutanud kokku umbes 2,7 miljonit krooni. Ösel Foodsil on ainsana Balti riikide mahlatootjatest täiesti uus, 25 miljonit krooni maksnud täisautomaatne tootmisliin.

?Oleme Aura mahladega tugevad linnades ja suurtes kauplustes,? rääkis Leis. ?Odavate mahladega tahame võita turgu maapiirkonnas ja väikepoodides.? Leisi kinnitusel on nende eesmärk saavutada Millise Mõnusa sarjaga kuueprotsendiline turuosa.

Leisi kinnitusel ei lähe Ösel Foods enam kaasa praegu mahlaturul kestva suure hinnasõjaga ning tõstab novembri algul oma põhibrändi Aura hinda 40 sendi võrra. ?Aura on täna nii tugev, et me hinnatõusu ei karda,? sõnas Leis.

Odavamas hinnaklassis olevad mahlad (näiteks Rio, Samba) maksavad kaupluses umbes 10 krooni liiter. Keskmise hinnaklassiga täismahlad ja nektarid (näiteks Aura, Gutta, Largo) maksavad poes 13?15 krooni. Kõrgema hinnaklassiga, umbes 20 krooni maksvaid importmahlasid leidub kauplustes vaid üksikuid.

?Ösel Foods müüb Aurat juba täna oluliselt odavamalt, kui teised kvaliteetmahladele pretendeerivad brändid,? avaldas Largo ja Rio mahlu tootva ASi Tallinna Piimatööstus juhatuse esimees Neeme Jõgi imestust Ösel Foodsi uue brändi üle.

Jõgi sõnul seisneb peamine hinnaeelis mahlakontsentraadis. ?Kui on odav kontsentraat, mis võimaldab odavat mahla toota, siis järelikult ei saa see mahl olla kõrgema klassi mahl,? rääkis Jõgi.

Jõgi möönis, et mahlatootjate vahel käib suur hinnasõda. ?Kõik tahavad võimalikult palju müüa, sõltumata sellest, kas ka raha eest müüakse,? ütles Jõgi.

Täismahlu ja nektareid tootva ASi Põltsamaa Felix tootegrupi juhi Eve Jürisoo sõnul pole ükski mahl oma olemuselt odav. ?Odavaks võib muutuda ka keskmise hinnaklassi mahl, kui selle hinda alandada,? rääkis Jürisoo. ?Hinna allalaskmine on mingil ajal üks võimalus, et karmis konkurentsis ellu jääda.? Jürisoo kinnitusel pole Põltsamaa Felix konkurentide dumpinguga kaasa läinud.

Kuldar Leisi andmeil toodab Ösel Foods iga kuu Eesti turule ligi 250 000 liitrit mahla. Lätti ja Leetu läheb kuus kuni 150 000 liitrit mahla. ?Meie strateegia kohaselt oli esimene mahlatootmise aasta kanna kinnitamine Eestis,? rääkis Leis ja lisas, et järgmisel aastal hakkavad nad jõulisemalt sisenema Läti ja Leedu turule.

Pärast seda, kui AS Ösel müüs tänavu kevadel oma tütarettevõtte ASi Paljassaare Kalatööstus Leedu suurimale kalatöötlejale ja oma kuulsaima brändi Linnuse kalja Coca-Colale, on Öseli ainsa tütarfirma Ösel Foodsi põhisuunaks saanud mahlatootmine.

Ösel Foodsi septembrikuu käibest andis Aura mahl 40 protsenti. Karastusjoogid ? limonaad, gruuv, vesi ? andsid 45 protsenti. Siidri ja longdringi osa oli 10 protsenti käibest ning ket?upi ja kontsentraatide osa 5 protsenti käibest.

Raadio ettevõtlikule inimesele

Äripäeva raadio 92.4

Hetkel eetris

Kava

    Vaata kogu kava
    Äripäev https://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
    25. November 2011, 11:58
    Otsi:

    Ava täpsem otsing