Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Estravel on teistest pea jagu üle
Tänavu 23. augustil 13. sünnipäeva tähistanud Estraveli arengus võib firma tegevdirektori Anne Samliku sõnul välja tuua kaks etappi: 1988?1994 ja 1995?2001. Esimesed kuus aastat oli aeg, kus nullist alustanuna kasvati Eesti suurimaks turismifirmaks. Edu põhjuseks peab Samlik eelkõige õnnestunud kaadrivalikut ning seda, et IT arengule pöörati esimesel viiel aastal väga suurt tähelepanu. ?Samuti ei saa alahinnata meie mootorit ja ideede generaatorit, juhatuse esimeest Aivo Takist, kes on meist kõigist mitu sammu ees,? nendib Samlik.
Murranguliseks aastaks oli Estraveli jaoks 1995. aasta, mil siirduti Finnairi kontserni. ?Finnairi tütarfirma staatus maist andis meile riskivaba finantstausta ja kõrge usaldusväärsuse klientide silmis,? toob Samlik välja omanike muutuse suurima eelise. Teiseks oluliseks tähiseks samal aastal oli liitumine American Express Traveli frantsiisiketiga, mis avas juurdepääsu soodushindadele hotellides ja tõi kaasa töötajate professionaalse koolituse.
Aastate jooksul tehtud investeeringute ja kogutud kogemuste kõrval, mis praegu vilja kannavad, peab Samlik oluliseks edu teguriks firma tulemuspalgale ülesehitatud palgapoliitikat. ?Parimatel kuudel saavad parimad müüjad kindlasti rohkem palka kui tippjuhtkond,? tõdeb firma tegevdirektor. ?Keskmine brutopalk ületas meie firmas paljuräägitud 9000 krooni piiri juba enne seda, kui Reformierakond selle oma eesmärgiks võttis.?
Turuliider Estravel on täisteenust pakkuv reisibüroo, kes müüb lennu- ja laevapileteid, hotellimajutust, reisipakette jne. Klientidest moodustavad enamiku äriühingud ning riigi- ja mittetulundussektor. 25% klientidest on eraisikud. Kontoreid on Estravelil Tallinnas kolm, Tartus ja Riias kaks ning Pärnus, Vilniuses, Moskvas ja Peterburis üks. Kaalumisel on neljanda büroo avamine veel ühes Eesti linnas.
Lähitulevikuks Estravelil radikaalseid plaane, mis Eesti turismivaldkonda suuresti mõjutada võiks, ei ole. ?Tahame ka edaspidi olla klassikaline reisibüroo ja kasumit tootev ettevõte,? lausub Samlik. ?Meie praegune 37% turuosa rahuldab meid, optimaalseks enda jaoks peame 40%.?
Ehkki septembris USAs toimunud terrorirünnakud toovad reisifirmadele kaasa keerulise aja, loodab Estravel kulude madalal hoidmise, võimalike uute toodete ja teenuste väljatöötamisega ning teenuste kvaliteedile veelgi suuremat rõhku pannes selle aja edukalt üle elada. Edaspidiseks soovib Eesti suurim reisifirma, et Eesti majanduslik areng kiireneks ning reisiteenuste tarbimine suureneks. ?Praegu on see veel väga väike,? on Samliku arvates meie turismitööstuses potentsiaali küll.
Kõige enam müüb Estravel lennupileteid
Estraveli suurim kliendigrupp on äriühingud