Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Kilk sihib Venemaal kahte sadamat
ASi Transcom Grupp kaudu Pärnu ja Tartu sadamat ning mitut saeveskit omav Kilk on võtnud peale Pihkva sadama sihikule ka Peipsi järve idakaldal asuva Staroþinetsi sadama, mis kuulub Peterburi kütuseärimeestele.
?Lähen Pihkvasse uurima võimalusi nii puidu- kui ka reisijateveo arendamiseks,? rääkis Kilk eile. ?Staroþinetsi sadam, mille maksumusena olen kuulnud kuni 80 miljoni kroonini küündivaid summasid, on omanike poolt selgelt ebaotstarbekalt üleinvesteeritud.? Mõlema sadama võimalik omandamine tõotab ligi 100 miljoni krooni suurust tehingut, mis tagaks Eesti saeveskitele ladusa puiduga varustamise. Pihkva sadama võimalikku hinda ei soovinud Kilk pooleli olevatele läbirääkimistele viidates avaldada.
Pihkva sadamasse on teretulnud selline välisosanik, kes on valmis tõsisteks investeeringuteks ennekõike reisijateveosse, ütles sadama direktorite nõukogu esimees Arkadi Lifanov. ?Meie oleme nõus, kui Pihkva oblasti administratsioon oma osaluse eestlastele müüb, kuid puiduveo arendamist näeme teises järjekorras pärast reisijatevedu,? lausus ta.
Pihkva sadama reisijatevedu vajab Lifanovi sõnul lähiajal ligi 30 miljoni krooni suurust investeeringut uue terminali rajamiseks. Ärisaladusele viidates keeldus Lifanov sadama hinda nimetamast.
Lifanov esindab Pihkva sadama direktorite nõukogus haldusettevõtet AS Andromeda, kellele kuulub 51 protsenti sadama aktsiatest.
48 protsenti aktsiatest kuulub Pihkva oblasti administratsioonile. Oblasti investeeringute asekubernerilt Vladimir Blankilt, kes viibis väliskomandeeringus, ei õnnestunud eile võimaliku müügitehingu kohta kommentaari saada.
Üks protsent sadama aktsiatest kuulub töökollektiivile, kes võib suhtuda välisinvestorisse tõrjuvalt. ?Sadam on ju hindamatu väärtusega,? ütles Pihkva sadama direktor Nikolai Vassiljev. ?Miks peaksid välismaalased ostma sadama võõras riigis, siin kehtivad ju Venemaa seadused.?
Tartu maavanema Jaan Õunapuu teada on Eesti ja Venemaa vahelist veeteede avamist puudutav dokumentide pakett jõudnud Venemaal kooskõlastusringi lõpusirgele ? rahandusministeeriumi ja välisministeeriumi. ?Kui kokkulepe oktoobris-novembris allkirja ei saa, on ka järgmine navigatsioonihooaeg sisuliselt lörris,? rääkis Õunapuu.
Pihkva oblasti asekuberneri Vladimir Blanki andmeil on Pihkva oblastis üle 80 Eesti firma, kes tegelevad peamiselt metsa ja kalandusega.
Pihkva sadama ostmine võib anda Transcomile suure võidu kogu tootmisahela efektiivsuses, ütles Vene Ühisliisingu peadirektor Mart Grünvald. Kuna Pihkva sadam pole leidnud seni efektiivset kasutamist, võib selle hind kujuneda suhteliselt madalaks, hindas Grünvald.