Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Uus A4 Avant nägusam ja kogukam
Kevadel uuestisünni läbi elanud Audi A4 väline sarnasus A6-le on tulnud selle mudel puhul ainult kasuks. Võimalus soetada A6 igati õnnestunud disainiga auto pisut soodsama hinnaga, on viinud selleni, et Audi Grupi sõidukite osakaal Lääne-Euroopa autoturul on tänavu tõusnud ajaloo kõrgeima tasemeni ? 2,4 protsendini.
Ka möödunud nädalal Eestis rattad maha saanud esimene uuendatud Audi A4 Avant on auto, millelt Audi tootjad loodavad palju. Seda enam, et A4 sedaani ja Avanti hinnavahe pole olnud kunagi nii väike kui seda on praeguste uute mudelite puhul ? 26 000 krooni.
Ja mitte ainult väline sarnasus A6-le ei tee uuest A4-st soliidsemat sõiduriista, vaid seda kinnitavad ka auto mõõtmed. Pikkust on lisandunud 66 mm, laiust 33 mm , kõrgust 11 mm jne, jne. Universaalkerega auto ostja jaoks on kahtlemata väga olulised ka pagasiruumi mõõtmed. Kui varem sai A4 pagasiruumi põrandale paigutada kuni 936 mm laiuse eseme, siis nüüd mahub sinna vabalt sisse ka meetri laiune pagas. Rattakoobaste vahe pagasiruumi põhjas on täpselt 1000 mm. Pakiruumi põranda pikkus on kasvanud 6 mm jagu. Ainus, mis on võrreldes eelmise mudeliga kahanenud, on pagasiruumi kõrgus, samuti on tal paari sentimeetri jagu tõusnud laadimiskõrgus, kuid vaevalt keegi sellise autoga väga raskeid esemeid veabki. Kokkuvõttes jääb uue A4 pagasiruumi maht A6 omale vaid 10 liitri jagu alla ning oma eelkäijast mahutab ta kaupa rohkem tervelt 55 liitri jagu. Lisandunud on ka uusi võimalusi pakkide kinnitamiseks ja erinevate gargoversioonide ?ehitamiseks?, mille ülesloetlemine siin võtaks ilmselt kogu leheruumi.
Üks meeldivamaid uuendusi, mis proovisõidul silma torkab, on uus 20 klapiline ja 2-liitrine bensiinimootor. Tõsi küll, see mootor ei ole nii uus kui Avant ise, sest seda on paigutatud juba alates kevadest uuele A4 sedaanile, kuid oma võimsuse ja kütusekulu suhtega on ta igati muljetavaldav. 130 hj mootoril jagub nii momenti kui kiirendust igal hetkel ning keskmine kütusekulu kõigub proovisõidul 8 ja 9 liitri vahel, kusjuures valdav osa sõidust möödub linnas. Maanteel näitab pardaarvuti sootuks väikesi numbreid: 5,2-5,8 l/100 km kohta. Veidi harjumatu on proovisõidul Audi piduriassistendi tundlikkus, mis avariiohtu ennetamise nimel reageerib väga äkiliselt iga kiirema reaktsiooni peale ja esimesed pidurdused meenutavad kõrvaltvaatajale komöödiafilmi autokoolist. Samas on gaasipedaal pisut liiga tundetu ja et sujuvalt paigalt saamine ja pidurdamine kujuneks harjumuspäraseks tegevuseks, kulub aega vähemalt pool päeva.
Meeldivaks uuenduseks on kolmekordne suunatulede vilkumisrezhiim, mida eelmisel A4 ei olnud. Teisisõnu, rida vahetades ei pea suunda täielikult sisse lülitama, vaid piisab korraks suunatule kangi soovitud suunas liigutamisest, kui suunatuled vilguvad kolm korda järjest. Samalaadse uuendusega on samas autoklassis varem esinenud MB C-klass.
Kokku on Audi A4 Avanti saadaval esialgu 3 erineva bensiinimootoriga (1,8 turbo, 2,0 ja 3,0) ja 3 erineva diiselmootoriga 1,9-liitrine, 2,5-liitrine 155 hj ja 2,5-liitrine 180 hj). Septembrist A4 sedaani mudelinimestikku kuuluvat 2,4-liitrise mootoriga varianti hakatakse Avanti puhul müüma alates detsembrist, samuti on 3-liitrine mootor esialgu saadaval vaid nelikveoliste Quattro variantidega. Tulemas on ka 102 hj Avanti odavaim, 1,6-liitrise mootoriga versioon, mille alghind jääb ainsana alla 400 000 piiri, ehk 385 000 piirimaile. Praegu algavad Avanti baashinnad alates 415 900 kroonist. Aga mudelivalik laieneb õige pea veelgi. Näiteks on tulemas 100 hj diiselmootor, 180 hj Quattro diislit hakkab saama ka automaatkäigukastiga, 1,9-liitrist diislit Multitronic käigukastiga jne. Lühidalt, A4 Avanti valik saab olema sama pikk, kui sedaankerega A4 oma.