Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Uus A4 Avant nägusam ja kogukam

    Kevadel uuestisünni läbi elanud Audi A4 väline sarnasus A6-le on tulnud selle mudel puhul ainult kasuks. Võimalus soetada A6 igati õnnestunud disainiga auto pisut soodsama hinnaga, on viinud selleni, et Audi Grupi sõidukite osakaal Lääne-Euroopa autoturul on tänavu tõusnud ajaloo kõrgeima tasemeni ? 2,4 protsendini.
    Ka möödunud nädalal Eestis rattad maha saanud esimene uuendatud Audi A4 Avant on auto, millelt Audi tootjad loodavad palju. Seda enam, et A4 sedaani ja Avanti hinnavahe pole olnud kunagi nii väike kui seda on praeguste uute mudelite puhul ? 26 000 krooni.
    Ja mitte ainult väline sarnasus A6-le ei tee uuest A4-st soliidsemat sõiduriista, vaid seda kinnitavad ka auto mõõtmed. Pikkust on lisandunud 66 mm, laiust 33 mm , kõrgust 11 mm jne, jne. Universaalkerega auto ostja jaoks on kahtlemata väga olulised ka pagasiruumi mõõtmed. Kui varem sai A4 pagasiruumi põrandale paigutada kuni 936 mm laiuse eseme, siis nüüd mahub sinna vabalt sisse ka meetri laiune pagas. Rattakoobaste vahe pagasiruumi põhjas on täpselt 1000 mm. Pakiruumi põranda pikkus on kasvanud 6 mm jagu. Ainus, mis on võrreldes eelmise mudeliga kahanenud, on pagasiruumi kõrgus, samuti on tal paari sentimeetri jagu tõusnud laadimiskõrgus, kuid vaevalt keegi sellise autoga väga raskeid esemeid veabki. Kokkuvõttes jääb uue A4 pagasiruumi maht A6 omale vaid 10 liitri jagu alla ning oma eelkäijast mahutab ta kaupa rohkem tervelt 55 liitri jagu. Lisandunud on ka uusi võimalusi pakkide kinnitamiseks ja erinevate gargoversioonide ?ehitamiseks?, mille ülesloetlemine siin võtaks ilmselt kogu leheruumi.
    Üks meeldivamaid uuendusi, mis proovisõidul silma torkab, on uus 20 klapiline ja 2-liitrine bensiinimootor. Tõsi küll, see mootor ei ole nii uus kui Avant ise, sest seda on paigutatud juba alates kevadest uuele A4 sedaanile, kuid oma võimsuse ja kütusekulu suhtega on ta igati muljetavaldav. 130 hj mootoril jagub nii momenti kui kiirendust igal hetkel ning keskmine kütusekulu kõigub proovisõidul 8 ja 9 liitri vahel, kusjuures valdav osa sõidust möödub linnas. Maanteel näitab pardaarvuti sootuks väikesi numbreid: 5,2-5,8 l/100 km kohta. Veidi harjumatu on proovisõidul Audi piduriassistendi tundlikkus, mis avariiohtu ennetamise nimel reageerib väga äkiliselt iga kiirema reaktsiooni peale ja esimesed pidurdused meenutavad kõrvaltvaatajale komöödiafilmi autokoolist. Samas on gaasipedaal pisut liiga tundetu ja et sujuvalt paigalt saamine ja pidurdamine kujuneks harjumuspäraseks tegevuseks, kulub aega vähemalt pool päeva.
    Meeldivaks uuenduseks on kolmekordne suunatulede vilkumisrezhiim, mida eelmisel A4 ei olnud. Teisisõnu, rida vahetades ei pea suunda täielikult sisse lülitama, vaid piisab korraks suunatule kangi soovitud suunas liigutamisest, kui suunatuled vilguvad kolm korda järjest. Samalaadse uuendusega on samas autoklassis varem esinenud MB C-klass.
    Kokku on Audi A4 Avanti saadaval esialgu 3 erineva bensiinimootoriga (1,8 turbo, 2,0 ja 3,0) ja 3 erineva diiselmootoriga 1,9-liitrine, 2,5-liitrine 155 hj ja 2,5-liitrine 180 hj). Septembrist A4 sedaani mudelinimestikku kuuluvat 2,4-liitrise mootoriga varianti hakatakse Avanti puhul müüma alates detsembrist, samuti on 3-liitrine mootor esialgu saadaval vaid nelikveoliste Quattro variantidega. Tulemas on ka 102 hj Avanti odavaim, 1,6-liitrise mootoriga versioon, mille alghind jääb ainsana alla 400 000 piiri, ehk 385 000 piirimaile. Praegu algavad Avanti baashinnad alates 415 900 kroonist. Aga mudelivalik laieneb õige pea veelgi. Näiteks on tulemas 100 hj diiselmootor, 180 hj Quattro diislit hakkab saama ka automaatkäigukastiga, 1,9-liitrist diislit Multitronic käigukastiga jne. Lühidalt, A4 Avanti valik saab olema sama pikk, kui sedaankerega A4 oma.
  • Hetkel kuum
Andrus Hiiepuu: kustkohast tulevad ja kuhu kaovad eesmärgid?
Ettevõtte üldiste sihtide seadmise kõrval kiputakse ära unustama, et absoluutselt iga inimese panus organisatsioonis peab olema samuti eesmärgistatud, kirjutab Elisa Eesti tegevjuht Andrus Hiiepuu.
Ettevõtte üldiste sihtide seadmise kõrval kiputakse ära unustama, et absoluutselt iga inimese panus organisatsioonis peab olema samuti eesmärgistatud, kirjutab Elisa Eesti tegevjuht Andrus Hiiepuu.
S&P 500 ja Nasdaq jätkasid allamäge veeremist
USA peamistest aktsiaindeksitest kerkis neljapäeval ainuüksi Dow Jonesi tööstuskeskmine; S&P 500 ja Nasdaqi liitindeks jätkasid eelmisel nädalal alanud langust.
USA peamistest aktsiaindeksitest kerkis neljapäeval ainuüksi Dow Jonesi tööstuskeskmine; S&P 500 ja Nasdaqi liitindeks jätkasid eelmisel nädalal alanud langust.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Graafikud: võrdle, kuidas sinu maakonnas ärid hakkama saavad
Kogu Eesti tundis 2023. aastal, kuidas majanduslikult keeruline aeg tegi oma töö. Ettevõtete koondamiste ja pankrottide tagajärjel vähenes töökohtade arv ja suurenes töötute hulk. Kuigi palgakasv jätkus, oli see hulga väiksem kui aasta varem. Vaatluse alla võtsime sel korral kaks maakonda, mis jäävad Harjumaalt ja Tallinnast vaadates Eesti teise otsa: Valgamaa ja Võrumaa. Need naabermaakonnad külgnevad Läti­ piiriga, mis võiks anda vähemalt geograafilise eelise ekspordiks.
Kogu Eesti tundis 2023. aastal, kuidas majanduslikult keeruline aeg tegi oma töö. Ettevõtete koondamiste ja pankrottide tagajärjel vähenes töökohtade arv ja suurenes töötute hulk. Kuigi palgakasv jätkus, oli see hulga väiksem kui aasta varem. Vaatluse alla võtsime sel korral kaks maakonda, mis jäävad Harjumaalt ja Tallinnast vaadates Eesti teise otsa: Valgamaa ja Võrumaa. Need naabermaakonnad külgnevad Läti­ piiriga, mis võiks anda vähemalt geograafilise eelise ekspordiks.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
LHV tippjuht lahkub ametist
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Volkswagen Golf 50: kuidas Põrnika järeltulijast kujunes hea auto mõõdupuu
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Eelarvenõukogu: riigivõlg kasvab kiirelt
Eelarvepuudujääk ulatub järgmistel aastatel koguni 5%ni SKPst ja riigivõlg jätkab kiiret kasvu. Selline eelarvepoliitika seaks ohtu Eesti majanduse stabiilse arengu ega vastaks eelarvereeglitele, selgub pressiteatest.
Eelarvepuudujääk ulatub järgmistel aastatel koguni 5%ni SKPst ja riigivõlg jätkab kiiret kasvu. Selline eelarvepoliitika seaks ohtu Eesti majanduse stabiilse arengu ega vastaks eelarvereeglitele, selgub pressiteatest.
Everaus rajab Rae valda uue elukvartali
Everaus Kinnisvara rajab Rae vallas asuvasse Järvekülla uue elamukvartali, alustades ehitusega suvel.
Everaus Kinnisvara rajab Rae vallas asuvasse Järvekülla uue elamukvartali, alustades ehitusega suvel.