Artikkel
  • Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Altkäemaksu andnud ettevõtja: muretsesin firma tuleviku pärast

    Rahandusministeeriumi osakonnajuhatajale Alar Urmile altkäemaksu pakkunud ASi Harjumaa Liinid juht ja osanik Toomas Saag põhjendas altkäemaksu andmist püüdlusega päästa firma töötajaid koondamisest, kirjutab Eesti Päevaleht.

    Harjumaa Liinides ligi 8 protsenti aktsiaid omav Saag heitis ettevõtte nõukogu esimehele Alar Urmile ette seda, et too pidurdas ettevõtte erakätesse minekut, mistõttu jõudis transpordiettevõte likvideerimise äärele.
    Tallinnas ja Harjumaal reisijateveoga tegeleva ettevõtte riigi aktsiate enampakkumise võitis augusti lõpus 3,5 miljoni krooniga AS Bussipartner, mis ei suutnud hiljem ostusummat tasuda, sest pank ei andnud firmale laenu.
    Pank keeldus laenuandmisest, sest Harjumaal Liinidel pole olemas edasiseks tegevuseks vajalikku liiniluba. Praegune luba kehtib ettevõttel tuleva aasta 1. jaanuarini.
    Saag soovis enampakkumise paremuselt teise pakkujana osta Harjumaa Liinid 2,601 miljoni krooniga. Mehe väitel tahtis Urm korraldada aga uut enampakkumist, ning seetõttu pakkus Saag Urmile 100 000 krooni pistist.
    Saagi sõnul ajasid ta segadusse ministeeriumist tulnud teated. ?Juhul kui parima pakkumise teinud ettevõte ei suuda tähtajaks lubatud ostusummat tasuda, valitakse erastamispraktika kohaselt paremuselt teine pakkuja. Urmile see millegipärast ei sobinud. Mind ajendas seda sammu tegema vastutus 200 Harjumaa Liinide töötaja pärast, ehk soov päästa toimiv bussifirma,? rääkis Saag.
    Saagi sõnul ei olnud tal mingeid isiklikke soove. ?H-Liinidel ja Norgesbussil (Harjumaa Liinide Norra osanik) on Harjumaa Liinide aktsionäridena eelisostuõigus, oleksime seda igal juhul kasutanud,? sõnas Saag.
    Norgesbussi esindava suhtekorralduskonsultandi ja Harjumaa Liinide nõukogu liikme Meelis Kubitsa sõnul on riigiametnike tegevusetus tekitanud olukorra, kus Harjumaa Liinide väärtus on tänaseks lähedal nullile.
    ?Norgesbuss on teinud eri aastate jooksul eri ettepanekuid, et riik müüks oma osaluse avalikult ära, kuid on fakt, et see pole siiani toimunud,? rääkis Kubits. ?Kui pole turgu, pole ettevõttel ka hinda. Harjumaa Liinid on täna just sellises olukorras, ja sugugi mitte seetõttu, et üks ametnik küsis kelleltki altkäemaksu.?
    Alar urm ütles, et Saagi idee oli kasutada Harjumaa Liinide osanikuna oma firma H-Liinid eelisostuõigust ja osta ettevõte ära tema firma pakutud 2,6 miljoniga, mitte aga 3,5 miljoniga, mida pakkus enampakkumise võitja. Tema sõnul oli Saag rumal, kui arvas sellist skeemi õnnestuvat. ?Ma olen sarnases süsteemis töötanud kümmekond aastat ja see oli esimene kord, kui mulle raha pakuti,? rääkis Urm.
    Urmi sõnul kuulsid tema alluvad Saagi tehtud pistisepakkumisest minut pärast seda kui pakkuja ta töökabinetis toimunud esimeselt kohtumiselt lahkus. ?Me naersime siin juba enne kui Saag tuli, et Saag tuleb moosima,? rääkis Urm.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum
Tanklates langes bensiini hind kuu ajaga 9% Naftahind -22%
Maailmaturul toimunud naftahinna langus on jõudnud ettevaatlikult ja osaliselt ka tanklatesse.
Maailmaturul toimunud naftahinna langus on jõudnud ettevaatlikult ja osaliselt ka tanklatesse.
Toomas Arak: aktsiate hoidmistunnistustega käivad võimalused ja riskid käsikäes
Iga investeering vajab investori tähelepanu, kuid hoidmistunnistuste puhul on see isegi tähtsam, eriti kui aktsiate koduturuks on mõni eksootilisem börs, kirjutab Swedbanki finantsturgude valdkonnajuht Toomas Arak panga blogis.
Iga investeering vajab investori tähelepanu, kuid hoidmistunnistuste puhul on see isegi tähtsam, eriti kui aktsiate koduturuks on mõni eksootilisem börs, kirjutab Swedbanki finantsturgude valdkonnajuht Toomas Arak panga blogis.
EfTEN sai finantsinspektsioonilt loa kaks fond ühendada
EfTEN Real Estate Fund III ja EfTEN Kinnisvarafond sai ühinemiseks finantsinspektsioonilt loa, otsus kinnitatakse eeldatavasti järgmisel nädalal aktsionäride koosolekul.
EfTEN Real Estate Fund III ja EfTEN Kinnisvarafond sai ühinemiseks finantsinspektsioonilt loa, otsus kinnitatakse eeldatavasti järgmisel nädalal aktsionäride koosolekul.
Reaalajas börsiinfo
Suures kahjumis Operaili kaubaveod on tänavu vähenenud poole võrra
Riigile kuuluva raudteevedude ettevõtte Operail kaubamahud on Vene sõja tõttu kokku kuivanud ning kasumi asemel vaatab esimese 9 kuu tulemustest vastu 3,5 miljoni euro suurune kahjum.
Riigile kuuluva raudteevedude ettevõtte Operail kaubamahud on Vene sõja tõttu kokku kuivanud ning kasumi asemel vaatab esimese 9 kuu tulemustest vastu 3,5 miljoni euro suurune kahjum.
Slacki tegevjuht astub ametist tagasi ja lahkub ettevõttest
Slack Technologies kaasasutaja ja tegevjuht Stewart Butterfield lahkub ametist ettevõtte omaniku Salesforce'i sõnul jaanuaris.
Slack Technologies kaasasutaja ja tegevjuht Stewart Butterfield lahkub ametist ettevõtte omaniku Salesforce'i sõnul jaanuaris.
Riik jätkab koostööd Tallinkiga sõjapõgenike majutamiseks
Sotsiaalkindlustusamet sõlmis Tallink Grupiga uue lepingu Ukraina sõjapõgenikele lühiajalise majutuse pakkumiseks reisilaeval.
Sotsiaalkindlustusamet sõlmis Tallink Grupiga uue lepingu Ukraina sõjapõgenikele lühiajalise majutuse pakkumiseks reisilaeval.
Riik jätkab koostööd Tallinkiga sõjapõgenike majutamiseks
Sotsiaalkindlustusamet sõlmis Tallink Grupiga uue lepingu Ukraina sõjapõgenikele lühiajalise majutuse pakkumiseks reisilaeval.
Sotsiaalkindlustusamet sõlmis Tallink Grupiga uue lepingu Ukraina sõjapõgenikele lühiajalise majutuse pakkumiseks reisilaeval.

Olulisemad lood

Eesti riigifirma valmistub vedama Venemaa niklit Operaili juht: Miks mitte?
Ajal, mil Soome raudteefirma otsustas Venemaa nikli vedamise täielikult lõpetada Ukrainas alanud massiivse sõja tõttu, on Eesti riigifirma Operail valmis selle üle võtma ja on juba reserveerinud Soome raudteevõrgustiku vedude jaoks, kirjutab Yle uudisteportaal.
Ajal, mil Soome raudteefirma otsustas Venemaa nikli vedamise täielikult lõpetada Ukrainas alanud massiivse sõja tõttu, on Eesti riigifirma Operail valmis selle üle võtma ja on juba reserveerinud Soome raudteevõrgustiku vedude jaoks, kirjutab Yle uudisteportaal.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.