Artikkel
  • Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kasulik Tallinnast lahkuda

    Avise kaubamärki kandva Ideal OÜ tegevdirektor Mati Annus ütleb, et firma registreeriti Jõgevale eelmise aasta lõpus. ?Sel on mitu põhjust, aga rahaline pool on oluline,? sõnab Annus. Tema sõnul võidab firma tänu mootorsõidukimaksust pääsemisele ja madalamale riskipiirkonnale kohustuslikul liikluskindlustuspoliisil keskmiselt 250 krooni kuus auto kohta. Avisel on kokku 300 sõidukit, seega hakkab firma aastas kokku hoidma 900 000 krooni.
    ?Asja sisuline pool on, et suur osa meie autosid sõidab väljaspool Tallinna,? peab Annus põhjendamatuks Tallinnas kehtivate kallite tariifide tasumist. ?Meie hinnad on konkurentsivõimelisemad,? teatab ta. Annus lisab, et Jõgeva hindadest saavad kasu nii liisingufirma kui klient. ?Teine kord tuleb kõik 250 krooni ära maksta, vahel jääb ka meile midagi,? selgitab ta võidu jagamist firma ja kliendi vahel.
    Ühisliisingu sajaprotsendiline tütarfirma Rentacar AS, mis kasutab Budgeti kaubamärki, on registreeritud Haapsalus. Firma juht Vallo Tonsiver leiab, et ehkki firma asukoht registreeriti ümber juba enne tema tööle asumist eelmise aasta juulis, on ilmselt tegu taotlusliku ettevõtmisega. ?Kui meie maksupoliitika on niimoodi seatud, siis miks mitte,? lausub ta. Erinevalt Avise juhist kinnitab Tonsiver, et neil sõlmitakse liikluskindlustuspoliise siiski ka sõiduki kasutaja ehk liisinguvõtja asukoha järgselt. Budgeti liisinguautodele kindlustusi sõlmiva maakleri sõnul arvestavad paljud kliendid välja soodsama variandi ning valivad selle.
    ?Mootorsõidukimaksu võidame igal juhul,? sõnab Tonsiver. Kokku on firmas üle 500 auto, neist 22 on rendiautod.
    ?Me oleme küll teadlikud sellisest maksude optimeerimise võimalusest, aga pole seni seda teed läinud,? ütleb Hansa Liising Eesti ASi (HLE) teenusliisingu müügijuht Risto Ojassaar. ?Kui vaadelda erinevust ühe auto puhul, siis summad ei tundugi nii suured. Autoparkide puhul aga, kus sõidukeid on sadades, tekib juba märgatav erinevus,? räägib ta. ?Meie lähtume seadustest ja teisalt klientide heaolust. Kui seadus ei keela sellist käitumist, siis klientide huvides peame kaaluma sarnase tegutsemise otstarbekust,? ütleb ta. Samas lisab Ojassaar, et firma asukoha muutmine konkurentsieelise saamiseks ei tundu olevat päris korrektne.
    HLE vahendusel teenusliisingut pakkuva samuti Hansa Capitali tütarettevõtte Balti Autoliisingu autopargis on kokku veidi üle 2000 auto.
    Eesti Liikluskindlustuse fondi peaaktuaar ja juhatuse liige Enno Lelumees möönab, et kahjuks ei suuda fond probleemi lahendamisega tegeleda. ?Me oleme sellest teadlikud, loomulikult ei ole see õige, kuid seadusandlikult meie käsi sinna ei ulatu,? räägib Lelumees.
    Salva Kindlustuse kindlustusdirektor ja juhatuse liige Urmas Kivirüüt ütleb, et hinnanguliselt tekitavad firmad ja eraisikud aastas sarnase skeemiga kindlustusfirmadele kahju ligi 7 miljoni krooni ulatuses. ?See pole keelatud, aga ma nimetaks seda taunitavaks, tegu on moraalinormi rikkumisega,? sõnab ta. ?Nii kahju kui ka pole, me ei saa midagi selle vastu teha,? nendib Kivirüüt. ?Suurema karuteene teevad firmad näiteks Jõgevamaa tegelikele elanikele, sest liisingufirma autode tehtud kahjude tulemusel tõusevad piirkondlikud tariifid,? lisab Kivirüüt.
    Teenusliisingu suurim erinevus tavalisest on see, et liisingufirma pakub kliendile abi ning soodustusi kõikvõimalike autoga seotud asjaajamistel. Sinna hulka kuuluvad ka liikluskindlustuste sõlmimine ning mootorsõidukimaksu tasumine.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum
Päästerõngas kõigile ei päästa kedagi
Globaalsete sündmuste mõjul näeme riigikapitalismi enneolematut esilekerkimist majanduses, aga see on hukatuslik rada, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Globaalsete sündmuste mõjul näeme riigikapitalismi enneolematut esilekerkimist majanduses, aga see on hukatuslik rada, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Nüüd on see siis käes – Eesti kinnisvaraturul hakkab kuk ..., tähendab, juhtuma
Kinnisvaraturg on jõudnud kauaoodatud korrektsiooni algusesse. Kiirustada ei maksa, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Kinnisvaraturg on jõudnud kauaoodatud korrektsiooni algusesse. Kiirustada ei maksa, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
USA aktsiaindeks langes 2020. aasta novembri tasemele
USA aktsiaturg tegi teisipäeval uue käesoleva aasta põhja ning jõudis tasemele, kus indeks oli viimati 2020. aasta novembris. Languse põhjuseks on intressimäärade tõus ning majanduse jahtumine.
USA aktsiaturg tegi teisipäeval uue käesoleva aasta põhja ning jõudis tasemele, kus indeks oli viimati 2020. aasta novembris. Languse põhjuseks on intressimäärade tõus ning majanduse jahtumine.
Reaalajas börsiinfo
Lemeks teenis möödunud aastal rekordilise käibe ja kasumi
Möödunud aastal oli Lemeks ASi käive 193 miljonit eurot, mis oli 61% suurem tunamullusest käibest. Hea aasta põhjus oli ettevõtte juhatuse esimehe Jüri Külviku sõnul selles, et koroona ajal kulutamata jäänud raha investeeriti Eestis ja Euroopas kodude uuendamisse, mis tõi kaasa puidust toodete müügi hüppelise kasvu.
Möödunud aastal oli Lemeks ASi käive 193 miljonit eurot, mis oli 61% suurem tunamullusest käibest. Hea aasta põhjus oli ettevõtte juhatuse esimehe Jüri Külviku sõnul selles, et koroona ajal kulutamata jäänud raha investeeriti Eestis ja Euroopas kodude uuendamisse, mis tõi kaasa puidust toodete müügi hüppelise kasvu.
Pereettevõtja: tippjuhtimine on nagu matšeetega võsas raiumine
Tippjuhtimist peetakse üksildaseks ja kuigi võib ju konsulteerida parimate nõuandjatega, siis otsuse, karmi või hea, peab langetama siiski tippjuht ise, leiab pereettevõtja Aigar Pindmaa.
Tippjuhtimist peetakse üksildaseks ja kuigi võib ju konsulteerida parimate nõuandjatega, siis otsuse, karmi või hea, peab langetama siiski tippjuht ise, leiab pereettevõtja Aigar Pindmaa.
Azovstali omanik plaanib Euroopasse terasetehast
Uudistest kõigile tuntuks saanud Azostali tehase omanikfirma Metinvest tahab rajada Euroopasse Ukraina rauamaagi töötlemise tehase.
Uudistest kõigile tuntuks saanud Azostali tehase omanikfirma Metinvest tahab rajada Euroopasse Ukraina rauamaagi töötlemise tehase.
Rikaste TOP: Elon Musk teenib sinu kuupalga 5 sekundiga Rikaste TOPi eelõhtu!
Mida on ühist Kristo Käärmannil ja Rihannal? Nad said samal aastal miljardärideks ja ühtlasi olid nad ka oma koduriikides esimesed miljardärid. Seejuures on Rihannal vaid kaks korda rohkem jõukust kui Käärmannil.
Mida on ühist Kristo Käärmannil ja Rihannal? Nad said samal aastal miljardärideks ja ühtlasi olid nad ka oma koduriikides esimesed miljardärid. Seejuures on Rihannal vaid kaks korda rohkem jõukust kui Käärmannil.
Portaalides käib kinnisvara soodusmüük. "Agressiivne hinnatõus on möödas." Müüjate turust on saamas ostjate turg.
Kinnisvaraportaalides on korterid saanud külge soodsamad hinnasildid ja müüki paisatakse järjest rohkem kinnisvara, kuid eksperdid suhtuvad sellesse stoilise rahuga.
Kinnisvaraportaalides on korterid saanud külge soodsamad hinnasildid ja müüki paisatakse järjest rohkem kinnisvara, kuid eksperdid suhtuvad sellesse stoilise rahuga.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.