ELK loobus Enimexi lennukist Kärdla liinil

Sirje Niitra 28. november 2001, 00:00

ELK Lennuliinide juhatuse esimees Aleko Peipsi ütles, et pole lepingut Kärdla liini teenindamiseks Enimexiga veel lõpetanud, kuid on otsustanud kasutada selleks ajutiselt Air Livonia samasugust õhusõidukit.

?Tegelikult teatasid hoopis nemad meile, et pole reedeks, mil graafiku järgi peame Hiiumaale lendama, uut lennukit anda ja soovisid lepingu lõpetada,? selgitas ta. Samas leidis Peipsi, et ka liini usaldusreitingu tõstmiseks oleks mõistlik lennata mõne teise firma lennukiga.

Eriti suurt kahju ELK Kärdla lendude katkemise tõttu Peipsi sõnul ei kanna, sest liini maksab kinni Hiiu maavalitsus ja lennufirmale jääb vaid piletitulu. Kärdla liini käive moodustab ELKi kogukäibest vaid 15 protsenti, suurema osa sellest annab postivedu Enimexi lennukiga Helsingi vahel, lisaks teeb firma ka t?arterreise.

Peipsi ütles, et tal pole Enimexi vastu midagi ja ta ei välistanud võimalust, et ELK võiks tulevikuski selle firma lennukeid kasutada.

Enimexi juhatuse liige Anatoli Kopijevski süüdistas ELKi selles, et firmal oli liiga väike kindlustuskate, kuid Peipsi ütles, et neil pole seda üldse. ?Meie vahel sõlmitud lepingu kohaselt tagab kolmandate isikute ja reisijate kindlustuse Enimex,? väitis ta.

Kopijevski sõnul oli ELKi allakukkunud lennukil kindlustuskate 150 000 USA dollarit istekoha kohta ja praegu tegelevad Inglise sõltumatud kindlustuseksperdid kahju hindamisega. Samas ütles ta, et reisijate eest vastutab see firma, kust on pilet ostetud, see omakorda võib kahju sisse nõuda lennuki omanikult. Enimexi omanikust juhi hinnangul ületab lennuõnnetusest saadud moraalne kahju tunduvalt sellega kaasnenud majandusliku tagasilöögi.

Enimexi juhtide väitel põhjustas raske õnnetuse jää. Ehkki lennuki piloot oli jäätumisvastased seadmed käsitsi sisse lülitanud, jäätusid tiibade ja saba tagaosad, mis ei soojene, selgitas Kopijevski.

ELKi juhatuse esimees Aleko Peipsi ütles, et ei soovi oma versiooni lennuõnnetuse põhjustest välja öelda, kuid jää see ei olnud.

Lennuameti peadirektori Toomas Petersoni sõnul võisid lennuki allakukkumise põhjustada juhtimisviga, tehniline rike, ilmastik võik kõik kolm tegurit koos. Õnnetuse põhjuste uurimisega tegelev valitsuskomisjon teeb esimese kokkuvõtte 1. veebruariks.

ELKi liiniluba Kärdla lendude korraldamiseks lõpeb koos selle aastaga. Hiiu maavalitsus korraldab riigihankekonkursi uue teenindaja leidmiseks juba 7. detsembril ning ELK osaleb sellel.

Äripäev https://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
06. December 2011, 19:34
Otsi:

Ava täpsem otsing