Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Müük internetis ? kas veebileht või e-pood?
Internetis müügiks sobib ka ettevõtet tutvustav lihtsakoeline veebilehekülg, mis sisaldab toote või teenuse infot ja mille juures mängib olulist rolli ka interaktiivsus: reaalajas toimiv klienditugi, hääletamis- ning kommenteerimisvõimalus jne. Veel parem, kui läbi ettevõtte veebilehe oleks võimalik esitada ka kirjeldatud teenustele ja toodetele tellimusi.
Tavalisest veebilehest interaktiivsem e-pood pakub täpselt samu tarbijalojaalsuse saavutamise võimalusi, mis on juba ellu viidud traditsioonilises äris ? personaalne teenindus, mugav ja turvaline tehingute teostamine, ostumugavuse loomine. Kõike tehakse selleks, et kliendid ettevõtte kaupade ja teenuste juurde ikka ja alati tagasi pöörduks, kuid juba hoopis uues kontekstis, milleks on hoopis suuremate võimalustega elektrooniline kaubandus.
Juhul, kui ettevõte ei pea koheselt oluliseks luua täiendavat müügikanalit ehk alustada müüki läbi Interneti , vaid näeb esialgu Internetis väljundit oma tooteid ja teenuseid tutvustada, siis võib otsustada lihtsama veebilehekülje kasuks. See on kindlasti mitmeid kordi odavam e-poe lahendusest.
Kui aga ettevõttel tekib reaalne soov oma teenuseid või tooteid Interneti vahendusel müüa, vajab firma keerukamat keskkonda. e-poe rentimine on alati odavam oma e-poe väljaarendamisest, sest sellisel juhul puudub vajadus teha äri alustamiseks suuri alginvesteeringuid. Samas säilivad või isegi paranevad kõik toote või teenuse esitlemise võimalused.
Soovitav on rentimismudeli valimisel liituda mõne tuntud internetikeskkonna juures tegutseva internetikaubamajaga. Vaid tuntud leheküljed suudavad enda juurde meelitada ja ka enda juures hoida piisava hulga külastajaid.
Eelpool kirjeldatu ei tähenda loomulikult seda, et iseseisvalt tegutsedes ei suudaks ettevõte oma veebilehele, e-poodi või väiksematelt internetikaubamajadelt müügipinda rentides piisavalt külastusi koguda. Kindlasti on see võimalik, kuid see nõuab ettevõtetelt lisainvesteeringuid. Võrgumajanduses on hulk võimalusi, mis tuleb igal ettevõtjal ära kasutada ? üks neist on internetikaubandus, mida saab alustada pea olematu alginvesteeringuga. Küsimus on e-äri puhul selles, millisele ettevõttele mis väljendusvorm internetis sobib. Seepärast pole kunagi hilja alustada oma väljundivormi otsimist. Alustama peab sellega kohe, võites niimoodi kallist aega ja ka raha.
Autor: Risto Kulmats