Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Politsei palkas mainekujundaja
1995. aastal Keskerakonna nimekirjas riigikokku kandideerinud ja enne ning pärast seda ajakirjanduses, ka Äripäeva ja Õhtulehe peatoimetajana töötanud Hallar Lind on politsei palgal juba paar kuud.
?Mainekujunduse valdkonnas pole esmatähtis, kuidas seda tehakse või kavandatakse, vaid millised tulemused saavutatakse,? ütles Lind SL-Õhtulehele. Tema sõnul on maine uskumuste kogum, mis levib organisatsiooni kohta. Maine tekib sellest, mida organisatsioon ise enda kohta ütleb, sihtgrupid kogevad ja kolmandad allikad ütlevad, selgitas ta.
Nõunik Hallar Linnu sõnul analüüsib ta praegu Eesti politseiorganisatsiooni senist kogemust, et siis kujundada mainekujundusstrateegia, -taktika ja -tegevustik. ?Arvestades organisatsiooni suurust, ei valmi selline projekt ühe-kahe nädalaga,? põhjendab Lind, miks ta avalikkuse eest varjus tegutseb.
?Praegu on nõuniku põhiülesandeks sisekommunikatsiooni ja väliskommunikatsiooni täiustamiseks sobiliku lahenduse koostamine. See on otseselt seotud organisatsioonikultuuri arendamise, politsei kuukirja taaskirjastamise ja muu taolisega.?
Lind kasutab oma töös seni tehtud uuringuid, näiteks ?Elanike hinnanguid Eesti politseile 2001?, mille kordusuuring on praegu lõpetamisjärgus. Oluliseks lähtematerjaliks on ka senised kogemused.
Paar aastat tagasi toimunud koondamislaine kaotas politseiameti juures tegutseva avalike suhete osakonna ja loodi pressibüroo. Siis lakkas ka politsei siselehe väljaandmine.
Politseiametis on loodud mainenõukogu, aga selle tegevusest ja pädevusest ei soovi nõunik rääkida. Samuti ei öelnud Lind, kas Eesti politsei 2002. aasta eelarvesse on planeeritud ka summad suhtekorralduse ja avalike suhete tarvis.
Autor: ÄP