2002 jätkub kaubanduse kiire areng

21. detsember 2001, 13:36

2002. aastal jätkub kaubanduse kiire areng - lisandub uus kaubamärk Citymarket, ketid laienevad Tallinnast välja, avaturud kaotavad jätkuvalt kliente.

A-Selveri juhatuse esimees Urmo Vallneri hinnangul on kindlasti järgmise aasta üheks suundumuseks kaubanduse kiire arengu jätkumine. 'Turule tuleb uus kaubamärk Kesko poolt - Citymarket,' lisas ta, viidates samuti sellele, et kaubanduse arengubuum jätkub väljaspool Tallinnat väiksemates linnades.

Vallner ei prognoosinud suure konkurentsiga kaubandusvaldkonnas tegutsejatele suuri kasumeid. 'Eri tegijad saavutavad erineva ajaga erinevaid eesmärke,' märkis ta. 'Selver on kindlasti kasumis, turuletulijad pole.'

2002. aastal jätkub tendents, kus avaturud kaotavad kliente. 'Täna on hinna peale orienteeritud kauplustekettides paljud kaubad odavamad kui turul,' ütles Vallner. Ta lisas veel turu-teemat kommenteerides, et kaupmehi härib ka turgudel toimuv must kaubandus ning kettidest varastatud kauba müük turgudel.

E-kaubanduse perspektiividesse suhtus Vallner pessimistlikult, leides, et inimesi huvitab pigem traditsiooniline kaubandus, kus saab ise kaupa katsuda ning lõhnu tunda.

Rääkides võimalikest uutest sisenejatest siinsele jaekaubandusturule viitas Vallner leedulaste Vilniaus prekybale, kes on küll juba ühe kauplusega Pärnus esindatud, kuid on oma strateegias maininud edasist laienemishuvi ning kõikide laienemisviiside võimalikkust.

Samuti ei välistanud Vallner mõne suure lääne kaubanduskontserni saabumist siiamaile, seda kasvõi mõne juba Eestis tegutseva Soome kaubandusfirma ülevõtmise näol. 'Lõppude-lõpuks on päevselge, et suured Euroopa kontsernid jõuavad siia ja ka Soome.'

Äripäev https://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
10. November 2009, 00:00
Otsi:

Ava täpsem otsing