• OMX Baltic0,13%298,38
  • OMX Riga0,74%874,95
  • OMX Tallinn−0,04%1 877,14
  • OMX Vilnius0,72%1 156,08
  • S&P 5000,67%6 066,44
  • DOW 300,38%44 470,41
  • Nasdaq 0,98%19 714,27
  • FTSE 1000,77%8 767,8
  • Nikkei 2250,04%38 801,17
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,97
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%99,57
  • OMX Baltic0,13%298,38
  • OMX Riga0,74%874,95
  • OMX Tallinn−0,04%1 877,14
  • OMX Vilnius0,72%1 156,08
  • S&P 5000,67%6 066,44
  • DOW 300,38%44 470,41
  • Nasdaq 0,98%19 714,27
  • FTSE 1000,77%8 767,8
  • Nikkei 2250,04%38 801,17
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,97
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%99,57
  • 04.01.02, 08:02
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Edelaraudtee maksab inglastele miljoneid

Reisijatevedu korraldav Edelaraudtee on sõlminud ettevõtte ühe omaniku, inglaste GB Railwaysiga kümne miljoni kroonise juhtimislepingu, saades riigilt samas sadade miljonite kroonide ulatuses dotatsiooni, kirjutab Eesti Päevaleht.
?Juhtimisleping oli erastamise üks tingimusi ning oli ka äriplaanis sees,? ütles Edelaraudtee juht Henn Ruubel.
Eesti Päevalehe käsutuses olevas Edelaraudtee ning GB Railwaysi vahel sõlmitud juhtimislepingus on tasuna määratletud üksnes minimaalne piir 100 000 Suurbritannia naelsterlingit ehk umbes 2,6 miljonit krooni aastas.
Ruubeli sõnul ongi kümme miljonit krooni tasu laeks. Juhtimislepingu olemasolust on Edelaraudtee varem teavitanud.
Eelmise aasta juunis avas riik rahalaeka ja otsustas Edelaraudteed 2003. aastani toetada täiendavalt 178,6 miljoni krooniga. Lisaks eraldas parlament Edelaraudteele reisijateveo tarvis juba varem 845 miljonit krooni dotatsiooni aastani 2009.
?Mina siin mingit vastuolu ei näe ja kindlasti olen sellise käsitluse vastu, nagu tähendaks juhtimisleping raha väljavõtmist,? sõnas Ruubel. ?Dotatsioon on reisijateveo korraldamiseks ja juhtimisleping on samasugune reisijateveoks vajalik osa nagu näiteks elekter.?
Lisaks aastatasule hüvitab Edelaraudtee kõik põhjendatud sularaha- ja muud kulud. Samuti on GB Railwaysil õigus iga-aastasele boonusele, mis on kümnendik kasumist, mis ületab äriplaanis planeeritu.
Riigikogu majanduskomisjoni liige Liina Tõnisson ütles, et maailmas kasutatakse juhtimislepinguid üldreeglina sellisel puhul rahakantimise meetodina.
?Meil oli nii või teisiti pooleli arupärimise koostamine Edelaraudteele antava riigitoetuse kasutamise kohta,? lausus Tõnisson. ?Nüüd lisan kindlasti ka selle küsimuse, arupärimine toimub kohe, kui parlament uuesti tööd alustab.?
Antud juhul on veel raske öelda, kas on tegemist raha välismaale viimisega, lisas ta, selge aga, et dotatsiooni ei tohiks kasutada juhtimiskogemuse ostmiseks.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 07.02.25, 16:14
Revolutsioon Kinema hooldusmudelis annab tõstustele esmakordselt Eestis 5-aastat garantiid
Tööstuslikud tõstuksed on paljude ettevõtete igapäevaelu lahutamatuks osaks, tagades kaupade sujuva liikumise. Tõstuksed, nagu kõik töötavad ja liikuvad seadmed, vajavad töökindluse tagamiseks pidevat hooldamist.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Äripäeva TOPid

Tagasi Äripäeva esilehele