Kunda sadama kaudu viidi 2001. aastal välja ja toodi sisse 1 709 000 tonni kaupu, sadamas käis 651 kaubalaeva, kirjutab Virumaa Teataja.
Sadamakapten Aadu Nurmsalu sõnul saadi mullu kevadsuvisest madalseisust üle ja aasta lõpetati korraliku tulemusega. Käive kujunes niisuguseks, nagu aasta algul kavandati.
Et Kunda sadama kaudu väljaveetavate kaupade hulgas on olulisel kohal tsemendi ja klinkri kõrval paberipuu ja ümarpuit, sõltub käive väga palju just nende kaupade nõudlusest. Viimastel aastatel on oluliselt kasvanud hakkpuidu ja turba väljavedu.
Nurmsalu nentis, et Kunda sadamas ei käi mitte ainult kaubalaevad, on ka teisi aluseid. Mullu näiteks seitsme laeva seas Kotka Merekooli õppelaev.
Kunda sadam, mille garanteeritud sügavus 8 meetrit, on praegu suurim kaubasadam Tallinna ja Venemaa vahel. Laht on selles piirkonnas talviti peaaegu jäävaba. Riik hoiab vajaduse korral oma jäälõhkujatega merekanali talvekuudel avatud.
Uue kai valmimine 2000. aasta septembris kergendas sadama tööd. Tema kaide kogupikkus on 250 meetrit ja võimalik aastane kaubakäive kaks miljonit tonni.
Sadam rajab praegu uut tehnokeskust, kuhu tulevad lao-, remondi- ja abiruumid teenindavale personalile. Selle esimene järk valmib maikuu lõpuks. Nurmsalu ütlusel tuleb tehnokeskusele ka teine järk, st ehitatakse peale teine korrus.
Seotud lood
Pro Kapital Grupp AS asutati 1994. aastal Itaalia ettevõtja Ernesto Preatoni visionaarsel eestvedamisel, nähes võimalusi okupatsioonijärgsel, ent siiski tärkaval Baltikumi turul. Märgates nii Balti riikide kui ka Skandinaavia ja Mandri-Euroopa kultuurilisi ja majanduslikke sarnasusi, kasutas Preatoni ära esmaklassiliste maatükkide soodsat kättesaadavust – strateegiat, mis seisnes suure arendusportfelli omandamisel ning pani ühtlasi vundamendi tänasesse ulatuvale eduloole.