• OMX Baltic1,27%303,76
  • OMX Riga0,16%879,95
  • OMX Tallinn0,63%1 897,86
  • OMX Vilnius1,15%1 172,65
  • S&P 500−0,1%6 062,61
  • DOW 30−0,3%44 460,61
  • Nasdaq 0,18%19 678,47
  • FTSE 1000,34%8 807,44
  • Nikkei 2250,42%38 963,7
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%98,01
  • OMX Baltic1,27%303,76
  • OMX Riga0,16%879,95
  • OMX Tallinn0,63%1 897,86
  • OMX Vilnius1,15%1 172,65
  • S&P 500−0,1%6 062,61
  • DOW 30−0,3%44 460,61
  • Nasdaq 0,18%19 678,47
  • FTSE 1000,34%8 807,44
  • Nikkei 2250,42%38 963,7
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%98,01
  • 15.01.02, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

ELK Lennuliinide vara läks üle Airestile

Esmalt anti Airesti omandusse ELK Lennuliinidele kuulunud kinnistu Tallinnas Majaka tänaval, hooned Valukoja tänaval ning kaks väikelennukit L-410.
Mõni kuu hiljem, oktoobris, 2001 anti Airestile üle ka kogu muu ELK Lennuliinidele kuulunud vara, kaasa arvatud mööbel, arvutid ja televiisorid.
ELK Lennuliinide aktsiakapital on 18,1 miljonit krooni. Lisaks Airesti aktsiatele peaks ELK Lennuliinide vara hulka kuuluma veel ka lennukid TU 134A ja TU 154M, mida on üritatud juba üle aasta edutult maha müüa. Samal ajal müüki pandud AN 26 on siiski õnnestunud realiseerida.
Läinud aasta alguse seisuga oli ELK Lennuliinidel hankijatele võlgu enam kui 10 miljonit krooni. Suurim võlausaldaja on Aeroflot 8,2 miljoni krooniga. ELK Lennuliinide bilanss kajastab ka 2000. aasta juunis liisitud 18kohalist lennukit Jetstream 31, mille eest tuleb tasuda ligi 16 miljonit krooni.
Lennufirmal on veel üks suur saladuslik võlausaldaja, Brookfield International Inc, kes on andnud ilma tagatislepingut sõlmimata laenu enam kui 12 miljonit krooni.
Läinud aasta lõpus väljakuulutatud Tallinna?Kärdla?Tallinna lennuliini riigihanke konkursil osaleski juba ELK Lennuliinide asemel Airest, millele lennuamet oli vahetult enne riigihanke konkursile pakkumise esitamist andnud liinidel opereerimiseks vajaliku sertifikaadi.
Nii ELK Lennuliinide kui ka Airesti juhatuse esimees Aleko Peipsi sõnas, et osa ELK Lennuliinide vara üleandmisega Airesti omandusse soovitakse jätkata mõistlikku majandustegevust ehk siis kasumi teenimist. Peipsi väitis, et ELK Lennuliinide käsutuses on veel piisavalt vara võetud kohustuste täitmiseks.
Peipsi kinnitas, et alates 2000. aasta detsembrist, mil tema ELK Lennuliinide juhataja tööle asus, on lennukompanii kohustusi suudetud 60 miljonilt kroonilt vähendada 20 miljonile kroonile.
Aleko Peipsi lisas, et tal pole aimugi, kes või mis võib peituda peituda Brookfield Internationali taga. ?Sellele oskab ilmselt ainsana vastata endine juhataja Aleksandr Beloussov,? tõdes ta.
?Kui ELK Lennuliinide kohustused võlausaldajate ees on täidetud, siis selgub ka ettevõtte edaspidine saatus,? vastas Peipsi küsimusele, kas ELK Lennuliinid läheb likvideerimisele.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 10.02.25, 17:18
Freedom Holding Corp. kvartalitulud kasvasid ligi 60 protsenti
Freedom Holding Corp. (FRHC) 2025. eelarveaasta kolmanda kvartali tulud kasvasid aastases võrdluses 57 protsenti ja ettevõte saavutas rekordilise turukapitalisatsiooni 9 miljardit dollarit.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Äripäeva TOPid

Tagasi Äripäeva esilehele