• OMX Baltic0,42%305,03
  • OMX Riga−0,5%875,52
  • OMX Tallinn−0,01%1 897,64
  • OMX Vilnius0,71%1 180,92
  • S&P 5001,04%6 115,07
  • DOW 300,77%44 711,43
  • Nasdaq 1,5%19 945,65
  • FTSE 100−0,49%8 764,72
  • Nikkei 225−0,69%39 187,35
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%93,55
  • OMX Baltic0,42%305,03
  • OMX Riga−0,5%875,52
  • OMX Tallinn−0,01%1 897,64
  • OMX Vilnius0,71%1 180,92
  • S&P 5001,04%6 115,07
  • DOW 300,77%44 711,43
  • Nasdaq 1,5%19 945,65
  • FTSE 100−0,49%8 764,72
  • Nikkei 225−0,69%39 187,35
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%93,55
  • 16.01.02, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Lõuna-Eesti ostujõud tugevneb

Peugeot? maaletooja ASi Kommest Auto Lõuna-Eesti regiooni juhi Alar Söödi hinnangul on lõunaeestlase ja tallinlase ostujõu vahe tasapisi vähenenud. ?Samas on Tartu ja Lõuna-Eesti klient oma valikutes pragmaatilisem ning veeretab senti kauem näpu vahel,? rääkis Sööt. ?Lõunaeestlane kaalutleb auto ostmisel kauem aega, tal pole sellist kiirust taga nagu tallinlasel.? Seetõttu on Tartus autosid pisut raskem, aga seda huvitavam müüa kui Tallinnas, lisas Sööt.
Kommest Auto paneb täna nurgakivi Lõuna-Eesti suurimale autokeskusele Tartus Turu tänava lõpus eurovangla vastas. Turu tänava lõppu ja selle lähipiirkonda on viimaste aastate jooksul koondunud seitse autosalongi.
Söödi sõnul vajavad nad Tartusse uut autokeskust, sest olemasolev Aardla tänavas ei vasta turunõuetele. ?Aprillis valmivas autokeskuses suureneb näiteks uute autode ekspositsioonipind kuni kümme korda,? rääkis Sööt. ?Väga oluline on, et saame ka kasutatud autode müügi katuse alla tuua.?
Söödi kinnitusel valisid nad kaua autokeskuse asukohta. ?Kõige tähtsamaks kriteeriumiks oli avarus,? põhjendas Sööt, miks nad otsustasid Turu tänava krundi kasuks.
Peugeot? uues autokeskuses on pinda 3000 ruutmeetrit, millest kolmandiku hõlmavad müügisaalid. Ülejäänud pinnale tulevad hooldus- ja remonditöökojad. Keskuses leiab koha tehnoloogiliselt kaasaegne värvikamber ja autode plekitöökoda.
Projekti maksumus on 25 miljonit krooni. Kaarja hoone ehitab AS Merko Ehitus.
Tartu praeguses nn autotänaval Aardla tänaval jäävad pärast Kommest Auto kolimist tegutsema Mercedes-Benzi, Toyota ja Mazda autode müüjad.
Toyotade müüja ASi Valoor juhataja Vallo Jürisoo tunnistas, et kuigi nad müüsid eelmisel aastal autosid rohkem kui varasematel aastatel, raskendavad praegused kitsad tingimused äri laiendamist. ?Tänava ääres napib parkimisvõimalusi,? loetles Jürisoo puudusi. ?Ei saa välja panna uusi autosid ega arendada kasutatud autode müüki, sest pole ruumi sõidukite eksponeerimiseks.?
Jürisoo kinnitusel ei pääse nad uude avaramasse kohta kolimisest tulevikus. ?Konkreetse asukoha peale pole me veel mõelnud,? ütles Jürisoo ja lisas, et peale Turu tänava võib uueks atraktiivseks autode müügikohaks kujuneda ka Lõunakeskuse ümbrus.
Turu tänava lõpus või selle lähipiirkonnas tegutseb praegu seitse autosalongi, kus müüakse Daewoosid, Ladasid, Audisid, Volkswageneid, Nissaneid, Fiate, Kiasid, Chryslereid, Jeepe, Hyundaisid, BMWsid, Rovereid ja Land Rovereid.
?Uute autofirmade tulek suurendab piirkonna atraktiivsust veelgi,? tundis Lada autode Lõuna-Eesti esindaja, OÜ West Lada müügijuht Aivo Allik head meelt naabrusse kerkiva Peugeot? keskuse üle.
Kaks aastat edukalt Tartus Ladasid müünud Alliku sõnul on Lõuna-Eesti ostjaskonnale Ladade soetamise oluliseks argumendiks lisaks auto madalamale hinnale ka nende varuosade ja hoolduse suhteline odavus.
?Ladasid tullakse palju ostma näiteks Ida-Virumaalt,? kirjeldas Allik. ?Tartu tundub neile auto ostmiseks hoopis rahulikum koht kui Tallinn.?

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 07.02.25, 16:14
Revolutsioon Kinema hooldusmudelis annab tõstustele esmakordselt Eestis 5-aastat garantiid
Tööstuslikud tõstuksed on paljude ettevõtete igapäevaelu lahutamatuks osaks, tagades kaupade sujuva liikumise. Tõstuksed, nagu kõik töötavad ja liikuvad seadmed, vajavad töökindluse tagamiseks pidevat hooldamist.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele