Põhjuseks, miks Tallinna liinide teenindamisele keskendunud Tallinna Autobussikoondise AS (TAK) kandideeris Harjumaa liinikonkursil, oli soov oma suurus säilitada.
'Firmas oli pideva küsimärgi all umbes neljandiku töö kaotamine Tallinna linnas,' ütles TAKi arengudirektor Koit Kaevats. 'Otsustasime selle võimaliku kaotuse kompenseerida muudel turgudel.'
Kaevatsi sõnul oli just Harjumaa TAKile sobivaim variant, kuna Harjumaal kulgevaid liine on teenindatud ka varem.
Milliseks võiks kujuneda riigihankekonkursil jagatava 36 liini käive, ei soovinud Kaevats ennustada. 'Kõik need liinid on Harju maavalitsuse poolt doteeritavad ja seega oleneb käive läbirääkimistest maavalitsusega,' sõnas ta. 'On selge, et kommertsalustel neid liine sõita ei saa.'
Riigihange, mille hinnaümbrikud täna avatakse, on välja kuulutatud liinivedude teostamisele bussidega Harju maakonnas Ida-Harjumaa suunas 14 liinile, Lääne-Harjumaa suunas 14 liinile ja Lõuna-Harjumaa suunas 8 liinile. Edukaks tunnistatud pakkujal on õigus reisijateveo riiklikule toetusele.
Seotud lood
Maailmamajanduse jõujooned on kiiresti muutumas – seda tõestab BRICSi ja lääneriikide majanduste mahu pikajaaline võrdlus. Tektoonilised muutused globaalses majanduses toovad arvatavasti kaasa ka suured muutused geopoliitikas ja maailma finantskorras.