Oma asutamisest saadik on Apple eristunud konkurentidest loomingulisusega ja traditsioonide lõhkumisega. Võtame näiteks Apple II, mis esimese arvutina mahutati kasti, iMac?i, kus hakati kasutama värvilisi kaste, või mõned nädalad tagasi turule toodud uue iMac?i, mille välimust on isegi keeruline kirjeldada.
Lisaks toodetele on efektsed ka arvutigigandi reklaamikampaaniad. 1984. aastal näidati ameerika jalgpalli finaalmängu Super Bowli ajal staadionikülastajatele ja 43 miljonile telerivaatajale 1,6 miljonit dollarit maksma läinud 60sekundilist reklaamklippi, kus kasutati ära George Orwelli kuulsat antiutoopiaromaani ?1984?. Oma efektsuse ja ainulaadsuse poolest sai see reklaam, mida näidati vaid üks kord, Ameerika Ühendriikide kuulsaimaks reklaamiks.
Kõik see on tekitanud Apple?ile omamoodi fännklubi, kes eelistab just selle kompanii toodangut, kes on valmis selle eest maksma tavapärasest kõrgemat hinda. Uudne toodang ja lojaalne tarbijaskond on suutnud kompanii hoida vee peal ka kõige raskematel aegadel.
Samas on Apple?i aktsia hind olnud läbi aegade küllaltki suure kõikuvusega. Nagu paljud teisedki infotehnoloogiaettevõtted pole Apple dividende maksnud. Seega on aktsia sobivam investoritele, kes jälgivad trende. Aktsia hind on paljuski sõltuvuses uute toodete turuletulekust.
Seotud lood
Kulla hind kasvas jaanuaris väga kiiresti – pärast mõnekuust külgsuunalist liikumist on kuld nii dollaris kui euros uued rekordid saavutanud. Sellele aitasid kaasa nii turu tugevad fundamentaalnäitajad kui ka Trumpi alustatud kaubandussõda.